Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Στο τιμόνι της Mercedes GLC 4MATIC

Ελλάδα 7:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στο τιμόνι της Mercedes GLC 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στο τιμόνι της Mercedes GLC 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αναμφίβολα αποτελεί την… κούκλα της Mercedes-Benz. Η GLC μαγνητίζει όλα τα βλέμματα στο πέρασμά της, ενώ εφάμιλλη είναι και η οδική συμπεριφορά της.

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Η Mercedes με την απερχόμενη GLK δεν είχε ισχυρή εκπροσώπηση στην κατηγορία απέναντι στα BMW Χ3, Audi Q5 και Volvo XC60. Η νέα GLC έρχεται να καλύψει αυτό το κενό με τον καλύτερο τρόπο. Παρατηρώντας την απέξω, αρχικά σε γοητεύει το αρμονικό σχήμα, γεμάτο καμπύλες και σκέρτσα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν άσπρο και ο συνδυασμός με το κατεργασμένο αλουμίνιο στη μάσκα, την ποδιά και τα μαρσπιέ εξόχως γοητευτικός. Το σχέδιο κρύβει περίτεχνα τον όγκο του αμαξώματος, ενώ ταυτόχρονα η αεροδυναμική είναι εξαιρετική για αυτοκίνητο της κατηγορίας (Cd: 0,31).

GLC-act-q640

Advertisement
Advertisement

Στον αυτοκινητόδρομο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι πολύ χαμηλοί ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, ενώ η συμπεριφορά στους πλάγιους ανέμους είναι άψογη χάρη και στην ανάρτηση Agility Control με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, οποιοσδήποτε κάτοχος σύγχρονης Mercedes θα βρεθεί σε ένα οικείο περιβάλλον. Η κονσόλα είναι ίδια με αυτή της C-Class, τα χειριστήρια παραπέμπουν σε A-Class και οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι. Στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται άνετα τρεις ενήλικες ακόμη και σε μακρύ ταξίδι. Το ίδιο ισχύει και για τις αποσκευές τους στο αχανές πορτμπαγκάζ δύο επιπέδων. Ακόμη δεν μπορούμε να καταλάβουμε τον συνδυασμό touchpad με περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, τον οποίο προτείνουμε να αποφύγετε παραγγέλνοντας το αυτοκίνητο. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επτά αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά καθίσματα (σ.σ.: εκτός από το μπρος – πίσω), δερμάτινο σαλόνι, χειριστήρια στο τιμόνι κ.ά.

GLC-act-m640

Ταξιδιάρα ψυχή
Ταξιδέψαμε με την GLC συμπληρώνοντας μέσα σε μια μέρα πάνω από 500 km σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Το βασικό ατού της είναι το αθόρυβο ταξίδι. Εκεί το μεσαίο SUV της Mercedes παίρνει άριστα. Το 9άρι κιβώτιο είναι χαρτογραφημένο για τις δυνατότητες του δίλιτρου turbo βενζινοκινητήρα και σπάνια θα κατεβάσει σε… 8η στην εθνική. Σε συνδυασμό με την αεροδυναμική, η κατανάλωση μένει σε μονοψήφιους αριθμούς παρά το βάρος του αυτοκινήτου και την τετρακίνηση. Οι αλλαγές του κιβωτίου δεν γίνονται αισθητές σε ρυθμό ταξιδιού. Αν αποφασίσεις να οδηγήσεις σβέλτα σε δρόμο με στροφές, η GLC είναι σύμμαχός σου. Από τους πέντε χάρτες του Agility Control (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) επιλέγεις Sport και στην πρώτη στροφή διαπιστώνεις ότι έχεις ένα υποστροφικό μεν, γρήγορο αυτοκίνητο δε.

Advertisement

GLC-act-d640

Ο κινητήρας με τα 211 PS έχει πληθωρική παρουσία σε όλο το φάσμα στροφών, ενισχύοντας την αίσθηση σιγουριάς του οδηγού. Τα προσπεράσματα γίνονται αστραπιαία χωρίς αντίστοιχη εκτόξευση της κατανάλωσης. Εκτός δρόμου δεν πήγαμε, βρεθήκαμε όμως σε οδόστρωμα με πολλές λακκούβες, όπου η GLC περνούσε αγέρωχη χάρη και στην ακαμψία του πλαισίου της. Αν θέλετε κάτι περισσότερο, υπάρχει off road pack που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος στα 23 cm (+5 cm).

Advertisement

Δεδομένου ότι η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 204 PS κοστίζει 4.300 ευρώ παραπάνω, θα πρέπει να διανύετε πάνω από 15.000 km ετησίως για να έρθει η απόσβεση από την οικονομία καυσίμου προτού περάσουν 5 χρόνια.

GLC-act-q640

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.991cc
Ισχύς: 211 PS/5.500 rpm
Ροπή: 35,7 kgm/2.000-4000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 222 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 9,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 152 gr/km
Βάρος: 1.735 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.656/1.890/1.639 mm
Χώρος αποσκευών: 550-1.600 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 281€
Τιμή: 55.230€

Advertisement