Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην ακριτική Ελλάδα με το Opel Mokka 1.7 Diesel

Ελλάδα 1:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στην ακριτική Ελλάδα με το Opel Mokka 1.7 Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην ακριτική Ελλάδα με το Opel Mokka 1.7 Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να θεωρηθεί όχι μόνο υπολογίσιμος παίκτης από τους ανταγωνιστές του, αλλά και να κερδίσει στα σημεία. Όταν μιλάμε για σημεία στην αρένα των «αστικών» SUV, αναφερόμαστε φυσικά στις πωλήσεις. Eκεί όπου το Opel Mokka έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στο βάθρο σε σχέση με τον ανταγωνισμό και δε φαίνεται πως θα την αφήσει σύντομα.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΧΡΟΝΗΣ ΤΣΙΑΝΑΚΑΣ

Ποια είναι λοιπόν τα προτερήματα του μικρού SUV της Opel που έχει κάνει τους ανταγωνιστές του να τους λούζει κρύος ιδρώτας και έχει πωλήσει 200 χιλιάδες αυτοκίνητα στη γηραιά ήπειρο μόλις σε ενάμιση χρόνο; Γιατί οι Γερμανοί, Νορβηγοί και Φινλανδοί το πρώτο δίμηνο του 2014 το προτίμησαν μακράν από τα υπόλοιπα SUV; Για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας σκεφτήκαμε να το δοκιμάσουμε λίγο πιο μακριά από τις συνηθισμένες διαδρομές. Ούτε Αττική, ούτε καν Στερεά Ελλάδα. Οκτακόσια χιλιόμετρα και κάτι στο πήγαινε και άλλα τόσα στον γυρισμό είναι σίγουρα αρκετά για να βγάλεις τα συμπεράσματα.

Φτάσαμε το Opel Mokka κάτω από τον Φάρο της όμορφης ακριτικής Αλεξανδρούπολης και στην επιστροφή κάναμε την απαραίτητη στάση στην πανέμορφη Καβάλα. Για να αποκτήσουμε πλήρη εικόνα γιατί αυτό το μυώδες εξωτερικά και αναμφισβήτητα εμφανίσιμο και νεανικού ύφους SUV το προτιμούν οι Ευρωπαίοι και έχει «χτυπήσει» την αγορά όπου κάποτε κυριαρχούσαν το Skoda Yeti, το Nissan Juke και το Mitsubishi ASX.

Advertisement
Advertisement

Το μοντέλο της δοκιμής είχε τον γνωστό, από τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, diesel κινητήρα 1.7 CDTi απόδοσης 130 PS, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς . Από την Αθήνα μέχρι την Αλεξανδρούπολη το navigator του αυτοκινήτου «γράφει» 800 και κάτι λίγα χιλιόμετρα. Υπολογίστε, δηλαδή, περίπου 8 ώρες οδήγηση, χωρίς τις απαραίτητες στάσεις ανάπαυλας. Μαζί με τις υπόλοιπες κοντινές διαδρομές στον προορισμό, «γράψαμε» περίπου 2.000 χλμ. σε τέσσερις ημέρες.

Ο δρόμος, εκτός από τη γνωστή ταλαιπωρία στο πέταλο του Μαλιακού στο ύψος της Στυλίδας και το σύγχρονο οδικό «γιοφύρι της Άρτας» που λέγεται Τέμπη – Πλαταμώνας, είναι εξαιρετικός, τηρουμένων των ελληνικών αναλογιών. Όταν πιάνεις Εγνατία Οδό μετά τη Θεσσαλονίκη τα πράγματα γίνονται ακόμη καλύτερα. Θα ήταν προτιμότερο, βέβαια, τώρα που πληρώνουμε πια διόδια και σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο να υπήρχαν περισσότερα αν όχι Σ.Ε.Α., έστω μερικά παραπάνω σημεία στάθμευσης και όχι ένα ανά 30 χιλιόμετρα σε κάποια σημεία που σε πιάνει το άγχος αν θα σου φτάσει η βενζίνη, αν δεν έχεις προνοήσει να γεμίσεις το ρεζερβουάρ.

Πίσω στο Opel Mokka όμως. Μπορεί ο κινητήρας να ακουγόταν λίγο περισσότερο, αποζημιωθήκαμε όμως με την οικονομία που μας πρόσφερε στο επίπεδο της κατανάλωσης. Ένα μικρό SUV και να σε πηγαίνει και να σε φέρνει από Αθήνα στην Αλεξανδρούπολη μόνο με 150 ευρώ καύσιμα; Καθόλου άσχημη επίδοση. Κατανάλωση χωρίς να λυπόμαστε το γκάζι γύρω στα 7 lt. ανά 100 km. Εντυπωσιακά μικρή κατανάλωση όταν μιλάμε για ένα SUV, το οποίο δεν λυπηθήκαμε καθόλου στις ευθείες της Εγνατίας Οδού. Ήταν μάλιστα φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και, φυσικά, δεν δείξαμε … έλεος στο πορτμπαγκάζ των 365 λίτρων, αξιοποιώντας κάθε γωνιά του. Για την ίδια διαδρομή με βενζινοκινητήρα θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 80 ευρώ περισσότερα, σχεδόν όσα πληρώσαμε και για τα διόδια. Τα διόδια ήταν και το μόνο “μελανό” σημείο του ταξιδιού μας αφού – μετά τις νέες αυξήσεις – οι δρόμοι που “απολαμβάνεις” παραμένουν πολύ κατώτεροι των όσων χρημάτων δίνουμε. Λες και περνούσαμε από την Cote D Azour και όχι από τη Στυλίδα και την Πιερία…

Advertisement

Στις μεγάλες ταχύτητες στην Εγνατία Οδό, ο θόρυβος κύλισης ήταν αισθητός μεν αλλά όχι ενοχλητικός στην καμπίνα των επιβατών, ωστόσο οι αναρτήσεις, η σταθερότητα στις στροφές και το 6άρι κιβώτιο μας αποζημίωσαν και με το παραπάνω. Στο εσωτερικό, οι τέσσερις επιβάτες κάθονταν με άνεση και με μία αίσθηση υπεροχής λόγω του ύψους του γερμανικού SUV. Τα 130 PS του κινητήρα ήταν αρκετά για να μας μεταφέρουν οικονομικά και ικανοποιητικά στον προορισμό μας. Όσοι όμως θέλουν κάτι πιο “σπιρτόζικο” τότε μάλλον θα τους ταιριάζει καλύτερα το Mokka με τον 1,4 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 140 PS. Αναμένουμε με ενδιαφέρον και τον 1,6 diesel κινητήρα με τα 136 PS, που ίσως δώσει αυτό το νεύρο που λείπει από το Opel Mokka με τα οφέλη της πετρελαιοκίνησης.

Στα «συν», γυρνώντας τα αξιοθέατα της Θράκης και στις εκτός αυτοκινητοδρόμων διαδρομές, μετρήσαμε και τα άλλα “καλούδια” του Opel Mokka. Στους βροχερούς δρόμους της Θράκης αποδείχτηκε ευεργετικό το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο ζυγίζει μόλις 45 kg και κατανέμει τη ροπή σε αναλογία, ανάλογα με τις συνθήκες, αυξάνοντας τα όρια πρόσφυσης όπου χρειάζεται. Εξαιρετικό αποδείχτηκε και το εξελιγμένο ESP και το σύστημα ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist και Hill Descent Control στους σκληρούς δρόμους των ακριτικών χωριών της Θράκης.

Advertisement

Ο απολογισμός από την απόδρασή μας με το Opel Mokka στην ακριτική Ελλάδα έχει, χωρίς αμφιβολία, θετικό πρόσημο. Οικονομική και άνετη μετακίνηση, από ένα μικρό SUV που ναι μεν δεν ενθουσιάζει από το «νεύρο» του, αλλά σίγουρα δε σε αφήνει αδιάφορο ούτε αισθητικά, ούτε με τα υπόλοιπα πλεονεκτήματά του. Κάτι ξέρουν και οι Ευρωπαίοι που το έχουν βάλει να οδηγεί την κούρσα των πωλήσεων των οχημάτων της κατηγορίας του…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Opel Mokka 1.7 CDTi 4×4

Κινητήρας:  1.686 c.c.
Ισχύς: 130 PS στις 4.000rpm
Ροπή: 30,6 kgm στις 2.000 – 2.500 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,9 sec
Μεικτή κατανάλωση (δοκιμής): 7lt/100km
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Βάρος: 1.354 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4278/1777/1658 mm
Χώρος αποσκευών: 356 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 141,9 ευρώ
Τιμή: 24.326 ευρώ (με απόσυρση)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil