Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Στα χέρια μας το Citroen C4 Cactus

Ελλάδα 3:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στα χέρια μας το Citroen C4 Cactus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στα χέρια μας το Citroen C4 Cactus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ελαφρύ, οικονομικό, καλαίσθητο, συναισθηματικό, άνετο, το νέο Citroen Cactus αποτελεί μία από τις κορυφαίες στιγμές της γαλλικής εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Δοκιμή: Τάκης Πουρναράκης

Ο κάκτος, όταν βρέξει, αποθηκεύει νερό στο σώμα του, το οποίο χρησιμοποιεί κατά την ξηρασία για να ζήσει. Ετσι, είναι απίστευτα ανθεκτικός και επιβιώνει σε αφιλόξενα μέρη. Το Cactus, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία, εντυπωσιάζει με το χαμηλό βάρος του, αλλά και την οικονομία καυσίμου. Η πρώτη ματιά γεννά έντονα συναισθήματα καθώς μπροστά τα φώτα τύπου μπούμερανγκ με λάμπες led παραπέμπουν στη νέα αισθητική Citroen, ενώ στο πλάι κυριαρχούν οι πλαστικοί αεροθύλακες (airbumps).

Συμπληρώσαμε πίσω από το τιμόνι του900 kmχωρίς ανεφοδιασμό (σ.σ.: ντεπόζιτο45 lt) και μετά βεβαιότητας λέμε ότι έχει όλα τα προσόντα για να επιβιώσει στην ελληνική πραγματικότητα. Χαρτογραφώντας έναν κινητήρα, οι μηχανικοί στοχεύουν σε μέγιστη δύναμη ή μέγιστη ροπή ή μέγιστη οικονομία ή κάποιον ενδιάμεσο συμβιβασμό. Οι Γάλλοι είναι προφανές πως έδωσαν έμφαση στη μέγιστη οικονομία: ο νέος πετρελαιοκινητήρας1.6 ltBlue HDi απλώς δεν καίει! Μπορεί ο ανταγωνισμός να έχει μέχρι και 20 PS παραπάνω ή 5 kgm, όμως ο εν λόγω κινητήρας καίει 2 lt/100 km λιγότερο. Ταυτόχρονα, μειώνοντας το βάρος, βρήκαν τη χρυσή τομή – το Cactus δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο σε ισχύ ή ροπή. Ολα αυτά από έναν κινητήρα που δεν «κροταλίζει» ούτε παρουσιάζει τη ραθυμία των diesel στις πολύ χαμηλές στροφές.

Advertisement
Advertisement

Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και οι διαδρομές του δεν προβληματίζουν. Το τιμόνι έχει θετική αίσθηση ενώ η ανάρτηση (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), γνήσιος εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής, εντυπωσιάζει με την άνεσή της, χωρίς ταυτόχρονα να επιτρέπει στο αμάξωμα μεγάλες κλίσεις. Το Cactus, μ’ έναν μαγικό τρόπο που θυμίζει τα παλιά Citroen, κρατάει όσο θα περίμενε κανείς, ενώ ταυτόχρονα δεν γέρνει. Η συμπεριφορά του στο όριο είναι αναμενόμενα υποστροφική χωρίς υστερίες και εξάρσεις. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παρεμβαίνουν μόνο την ύστατη στιγμή αλλά σπάνια καθώς το Cactus είναι ισορροπημένο. Παρά τη ροπή των 26 kgm, οι εμπρός κινητήριοι τροχοί δεν χάνουν την πρόσφυση ακόμη και με τέρμα γκάζι.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 205/55/16 που προσφέρουν περισσότερη οικονομία/άνεση από τις 17άρες ζάντες. Το μεσαίο μοντέλο της Citroen, πέρα από τον κινητήρα και την άνεση της ανάρτησης, εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την απουσία αεροδυναμικών θορύβων σε ταχύτητες πέριξ των ορίων νομιμότητας.

Advertisement

Τίποτα περιττό!
Οπως ο κάκτος δεν έχει τίποτα περιττό, έτσι και η ευρηματική απέριττη σχεδίαση του Cactus στο εσωτερικό παραπέμπει σ’ αυτή τη φιλοσοφία. Πίνακας οργάνων χωρίς στροφόμετρο, αλλά με μεγάλη ένδειξη αλλαγής σχέσεως, μια μεγάλη οθόνη multimedia με εύχρηστο σύστημα Bluetooth για το κινητό σας τηλέφωνο και αυτό ήταν. Η τοποθέτηση του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή έδωσε ελευθερία για τη δημιουργία ενός μεγάλου ντουλαπιού δεξιά. Η έλλειψη ορατότητας λόγω του πάχους της πίσω δεξιάς κολόνας και η απουσία ποτηροθήκης είναι στα μείον του.

Advertisement

Οπως ο κάκτος προστατεύεται με αγκάθια, έτσι και το Cactus διαθέτει πλαστικούς αεροθύλακες (airbumps) που διατρέχουν στο πλάι το αμάξωμα προστατεύοντάς το από μικροσυγκρούσεις και γρατζουνιές. Ταυτόχρονα εντυπωσιάζουν αισθητικά.

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην εκμετάλλευση χώρων η οποία επιτυγχάνεται λόγω και του σχήματος. Μπορούν να μεταφερθούν άνετα τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους, ενώ υπό αυτό το φορτίο ο οδηγός έχει την περίσσεια ροπής για ένα ασφαλές προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο. Σίγουρα πρέπει να το βάλετε ψηλά στις επιλογές σας αν ψάχνετε για μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.560 cc BlueHDi
Ισχύς: 100/3.500 PS/rpm
Ροπή: 26/1.750 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 5άρι μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km:  10,7 sec
Μικτή κατανάλωση :  4,8 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 87 – κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο
Βάρος: 1.070 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.157/1.729/1.480 mm
Χώρος αποσκευών: 358 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 17.170 ευρώ

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil