Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive25e vs DS 7 E-TENSE 4×4 300

Ελλάδα 15:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive25e vs DS 7 E-TENSE 4×4 300

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive25e vs DS 7 E-TENSE 4×4 300

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με κοινό παρονομαστή τον premium προσδιορισμό και την plug-in υβριδική τεχνολογία, η φρέσκια BMW X1 και το πλήρως ανανεωμένο DS 7 διασταυρώνουν τα ξίφη τους στο δύσκολο και απαιτητικό πεδίο της δημοφιλούς κατηγορίας των C-SUV.

Advertisement
Advertisement

Για κάθε κατασκευαστή η παρουσία σε κατηγορίες με έντονη εμπορική δυναμική είναι ζωτικής σημασίας. Με τη νέα Χ1, η BMW φαίνεται πως έχει βρει μια συνταγή με όλα τα κατάλληλα συστατικά για το κοινό που αναζητά ένα ολοκληρωμένο C-SUV με την αίγλη ενός premium χαρακτήρα.

Μόνο που πλέον το κύρος της ποιότητας μέσα από το πρίσμα της πολυτελούς προσέγγισης δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της γερμανικής καταγωγής όπως άλλοτε. Η επιστροφή, για παράδειγμα, της DS Automobiles μέσα από μια σύγχρονη αποτύπωση των παραδοσιακών αξιών της έβαλε και πάλι στη σφαίρα της premium κοινότητας τη γαλλική αντίληψη φινέτσας, πολυτέλειας, άνεσης και καινοτομίας.

Advertisement
Advertisement

Χάρη λοιπόν στην πρόσφατη αισθητική και τεχνολογική επικαιροποίησή του, το DS 7 έχει ανανεώσει την πρωταγωνιστική του παρουσία σε έναν χώρο με αυστηρά κριτήρια επιλογής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, η X1 και το DS 7 προσθέτουν στους όρους της μεταξύ τους αντιπαράθεσης και τα δεδομένα που συνδέονται με την εξηλεκτρισμένη υπόσταση των plug-in υβριδικών εκδόσεων.

Παρά τη στόχευση σε ένα κοινό με αντίστοιχο προφίλ επιδιώξεων, τα δύο μοντέλα αποτυπώνουν μια διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης η οποία κατά κάποιον τρόπο δηλώνεται ακόμα και από την εικόνα τους. Το DS 7 βρίσκεται κοντά μας μεγαλύτερο διάστημα και το γεγονός πως η πρόσφατη αισθητική του ανανέωση δεν χρειάστηκε κάτι παραπάνω από λίγες πινελιές εναρμόνισης με τη σημερινή σχεδιαστική ταυτότητα της DS είναι και η καλύτερη απόδειξη της διαχρονικότητας που έχει η φινετσάτη σιλουέτα του γαλλικού SUV.

Advertisement

Από την άλλη πλευρά, η BMW ξάφνιασε, αλλά κέρδισε το κοινό με τις πιο κλασικές, τετραγωνισμένες SUV αναλογίες της νέας Χ1, η οποία ωστόσο επιδεικνύει μια εξαιρετική για την κατηγορία αεροδυναμική απόδοση αλλά και ένα μυώδες αμάξωμα που εν τέλει προσδίδει επιβλητικό ύφος. Η αποτύπωση του διαφορετικού στυλ των δύο μοντέλων είναι ακόμα πιο έντονη στο εσωτερικό.

Το σαλόνι του DS 7 έχει μια έκδηλη πληθωρικότητα που υπογραμμίζει την πολυτελή διάσταση από την πρώτη στιγμή. Εκλεπτυσμένα υλικά, επενδύσεις από δέρμα nappa, διακόπτες και περίτεχνος διάκοσμος από αλουμίνιο, αλλά και λεπτομέρειες όπως το αναδυόμενο αναλογικό ρολόι της BRM Chronographes χαρίζουν έναν avant-garde αέρα κλασικής πολυτέλειας.

Advertisement

Στην BMW, από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια πιο μινιμαλιστική αισθητική προσέγγιση που εστιάζει στη λειτουργικότητα και την εργονομία και συνδυάζεται με μια ποιοτική υλοποίηση η οποία μοιάζει δανεισμένη απευθείας από τα μεγάλα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας. Οπως και στο DS 7, τα υλικά δείχνουν προσεκτικά διαλεγμένα και είναι εξαιρετικά στην αφή και το μάτι.

Με τη διαφορά πως η BMW δίνει το στίγμα της σύγχρονης φιλοσοφίας της τονίζοντας ότι πολλά από αυτά είναι προϊόν ανακύκλωσης ή έχουν επεξεργαστεί με τεχνικές χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Η πιο φρέσκια ταυτότητα της X1 δηλώνεται από το φουτουριστικό πανοραμικό πάνελ BMW Curved Display, με τις δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας και από τη σχεδόν καθολική κατάργηση των φυσικών διακοπτών.

Advertisement

Πρακτικά όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων με το λειτουργικό BMW OS.8, το οποίο προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες φωνητικού ελέγχου αλλά και μια ιδιαίτερα προηγμένη πλατφόρμα πλοήγησης, με δυνατότητα δημιουργίας σελίδων συντομεύσεων άμεσης πρόσβασης, στη λογική που έχουμε συνηθίσει στα smartphones. Αναμφίβολα ο όγκος των λειτουργιών που συγκεντρώνεται στην κεντρική οθόνη είναι μεγάλος και απαιτεί κάποιο διάστημα εξοικείωσης, όμως σε κάθε περίπτωση η απόκριση και η επεξεργαστική ταχύτητα του συστήματος είναι εξαιρετικές.

Στο DS 7 βρίσκουμε μια πιο κλασική διάταξη, με ξεχωριστό ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 12’’, η οποία φιλοξενείται στο ταμπλό. Στο πλαίσιο της πρόσφατης ανανέωσής του το σύστημα πολυμέσων DS Iris System αναβαθμίστηκε σε επεξεργαστική ταχύτητα, απόκριση και χαρακτηριστικά εξατομίκευσης αποκτώντας επιπλέον -όπως και στην περίπτωση της Χ1- και δυνατότητα ασύρματου mirroring κινητού σε Apple CarPlay και Android Auto.

Ωστόσο το λειτουργικό της DS δεν έχει την απεικονιστική ποικιλία, τη λεπτομέρεια και το βάθος του BMW OS.8, που φανερώνει την πρακτική αξία της επιλογής της BMW να εξελίσσει μόνη της το λογισμικό του λειτουργικού της συστήματος. Από εκεί και πέρα, και στις δύο περιπτώσεις η αύρα πολυτέλειας του εσωτερικού πλαισιώνεται από μια χωροταξική αφθονία η οποία ενισχύει τον χρηστικό και οικογενειακό τους χαρακτήρα.

Στην απευθείας αναμέτρηση, πάντως, το DS 7 εξαργυρώνει το ατού των μεγαλύτερων διαστάσεων, κυρίως στο πλάτος, που κάνει πιο άνετη τη φιλοξενία ακόμα και τριών επιβατών στα πίσω καθίσματα, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 65 lt επιπλέον χωρητικότητας σε σχέση με την X1. Από την άλλη πλευρά η BMW χάρη στην αιωρούμενη κεντρική κονσόλα εξασφαλίζει περισσότερους και πιο πρακτικούς βοηθητικούς χώρους για οδηγό και συνοδηγό.

Το πλεονέκτημα της τετρακίνησης και η ικανότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους αποτελούν κοινά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων ως απόρροια της εξηλεκτρισμένης υβριδικής τεχνολογίας. Ωστόσο και εδώ η προσέγγιση από την BMW και την DS Automobiles έχει αρκετά σημεία διαφοροποίησης που εν τέλει αποτυπώνονται σε επίπεδο ενεργειακής διαχείρισης και απόδοσης.

Η έκδοση E-TENSE 4×4 του DS 7 της δοκιμής χρησιμοποιεί το plug-in υβριδικό σύστημα της Stellantis με βενζινοκινητήρα PureTech 1.6 Τ απόδοσης 200 PS, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο eEAT8 (που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς) και έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 113 PS στον πίσω άξονα, ο οποίος προσδίδει και τα χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Η συνολική συνδυαστική ισχύς φτάνει στους 300 PS και τα 520 Nm ενώ η τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων γίνεται από μπαταρία 14,2 kWh.

Ιδια χωρητικότητα έχει και η μπαταρία της X1 xDrive25e στην οποία η υβριδική μονάδα συνδυάζει τον 3κύλινδρο 1.5 TwinTurbo απόδοσης 136 PS (που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 PS στον πίσω άξονα, προσφέροντας συνολική απόδοση 245 PS και 477 Nm ροπής.

Και στα δύο μοντέλα η παραμετροποίηση του υβριδικού συστήματος έχει γίνει με γνώμονα την προτεραιοποίηση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας. Ετσι, όσο υπάρχει αρκετή αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία τόσο το DS7 όσο και η X1 εκκινούν και κινούνται ηλεκτρικά, εάν βέβαια οι συνθήκες ή ο οδηγός δεν απαιτήσουν περισσότερη ισχύ από αυτή των ηλεκτροκινητήρων.

Από εκεί και πέρα, στο DS 7 ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πέντε διαθέσιμων προγραμμάτων Electric, Comfort, Hybrid, Sport και 4×4, τα οποία μεταβάλλουν αντίστοιχα τον συσχετισμό λειτουργίας θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων αλλά και τον ηλεκτρονικό έλεγχο της μετάδοσης σε κάθε άξονα. Στην Χ1 η αντίστοιχη επιλογή γίνεται μέσω των λειτουργιών My Modes και τα προγράμματα Efficient, Sport και Personal.

Στην πράξη και στις δύο περιπτώσεις η ηλεκτρική λειτουργία έχει αρκετή ικμάδα και νεύρο όχι μόνο για την κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά και για οδήγηση έξω από αυτή. Από τη στιγμή που θα μπει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας, το DS 7 αποτυπώνει το πλεονέκτημα της απόδοσης στην ένταση της επιτάχυνσης και των επιδόσεων, οι οποίες, όπως δηλώνουν τα 5,9’’ του 0-100 km/h, είναι παραπάνω από κολακευτικές.

Θα σημειώσουμε μάλιστα την εύρυθμη μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στη συνδυαστική λειτουργία, όπως και την ομαλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου.

Η X1 μπορεί να μην έχει την καταιγιστική ορμή του DS 7, όμως σε καμία περίπτωση δεν της λείπει η δύναμη (0-100 km/h: 6,8’’) ενώ έχει ένα μικρό ποιοτικό πλεονέκτημα σε λειτουργικό επίπεδο. Ο 3κύλινδρος 1.5 είναι λιγότερο θορυβώδης, η μετάβαση στην υβριδική λειτουργία είναι ακόμα πιο ομαλή και γραμμική, ενώ το ταχύτατο κιβώτιο δείχνει πιο ζωντανό στο ξαφνικό πάτημα του γκαζιού.

Επιπροσθέτως η X1 αντισταθμίζει τις επιδόσεις με ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα ηλεκτρικής αυτονομίας, παρά την όμοια χωρητικότητα της μπαταρίας. Με την Χ1, λοιπόν, είναι εύκολο να ξεπεράσεις τα 80 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης όταν σε αντίστοιχες συνθήκες το DS 7 θα καλύψει περίπου 45-50 km.

Αυτό με τη σειρά του είναι κάτι που καθιστά την Χ1 αφενός πιο πρακτική στη χρήση μέσα στην πόλη, καθώς γίνεται πιο εύκολη η κάλυψη των καθημερινών αναγκών με μία φόρτιση, αφετέρου πιο οικονομική σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο, χάρη στη μεγαλύτερη διάρκεια ηλεκτρικής υποβοήθησης μεταξύ των φορτίσεων.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση της Χ1 κυμάνθηκε στα 5,9 lt/100 km, με την αντίστοιχη τιμή για το DS 7 να είναι τα 7,1 lt/100 km. Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι και τα δύο αυτοκίνητα έχουν στάνταρ on-board φορτιστή 7,4 kW χάρη στον οποίο η φόρτιση σε φορτιστή αντίστοιχης ισχύος ολοκληρώνεται σε περίπου δύο ώρες.

Από εκεί και πέρα, ο οδηγικός χαρακτήρας είναι κατά κάποιον τρόπο προέκταση της διαφορετικής φιλοσοφίας που πρεσβεύουν οι δύο εταιρείες. Το DS 7 σε μεταφέρει από την πρώτη στιγμή σε έναν κόσμο απέριττης πολυτέλειας και ηρεμίας με αδιαπραγμάτευτο ατού την αφράτη απόσβεση και την ασυναγώνιστα άνετη κύλιση που προσφέρει η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension. Προφανώς διαθέτει όλο το πακέτο πρόσφυσης, προοδευτικότητας και ζυγίσματος για να αξιοποιήσεις τις εξαιρετικές επιδόσεις.

Ομως ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, που ακονίζει την αμεσότητα σε μετάδοση, ανάρτηση και τιμόνι, καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που δεν προτάσσει τις οδηγικές συγκινήσεις, αλλά τον εκλεπτυσμένο και αρχοντικό χαρακτήρα.

Είναι φτιαγμένο για να κάνει άνετο και απολαυστικό κάθε λεπτό που περνάς, είτε ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο είτε βρίσκεσαι μποτιλιαρισμένος στην κίνηση της πόλης. Και το κάνει περίφημα. Στον αντίποδα, η Χ1 θυμίζει πως το οδηγικό ταμπεραμέντο είναι κομμάτι του DNA της BMW.

Τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD -με μεταβλητό βαθμό απόσβεσης ανάλογα με τις συχνότητες συμπίεσης και επιστροφής- χαρίζουν στη λειτουργία της ανάρτησης βάθος και μια απολαυστική ισορροπία μεταξύ της άνεσης που περιμένεις από ένα premium SUV και της εκτελεστικής ακρίβειας που αρμόζει σε μια BMW. Το τιμόνι με το σωστό ζύγισμα, τα φρένα με το κατάλληλο δάγκωμα, η διακριτικότητα των συστημάτων δυναμικού ελέγχου και βέβαια η συνέπεια κάθε αντίδρασης από τον εμπρός και πίσω άξονα δημιουργούν ένα άκρως ενδιαφέρον οδηγικό σύνολο για κάθε στιγμή.

Το σίγουρο, λοιπόν, είναι πως έχουμε να κάνουμε με δύο μοντέλα που ακόμα και στο απαιτητικό περιβάλλον της premium κατηγορίας καταφέρνουν να ξεχωρίζουν ως προτάσεις πρώτης γραμμής. Το DS 7 στην πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του συνδυάζει τις επιδόσεις και την τετρακίνηση με το χρηστικό πλεονέκτημα της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης μέσα από το πρίσμα μιας avant-garde φιλοσοφίας πολυτέλειας, στυλ και ασυναγώνιστης άνεσης.

Η Χ1 αντιτάσσει έναν απόλυτα ισορροπημένο χαρακτήρα που πλαισιώνεται από την παραδοσιακή γερμανική ποιότητα και ένα πιο πολυδιάστατο τεχνολογικό και οδηγικό υπόβαθρο. Η ζυγαριά θα μπορούσε επομένως να γείρει από τη μία ή την άλλη πλευρά, ανάλογα με τις προτεραιότητες που θέτει και το ύφος που αναζητά κάθε υποψήφιος αγοραστής. Βάζοντας ωστόσο στην εξίσωση και τα οικονομοτεχνικά δεδομένα, η αρκετά φθηνότερη Χ1 αποκτά ένα πλεονέκτημα που μπορεί να λειτουργήσει ως κριτήριο επιλογής.

KEY TECH – BMW X1

H ενεργά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Active Scan χρησιμοποιεί μια κάμερα που βρίσκεται στο επάνω μέρος του παρμπρίζ καθώς και αισθητήρες στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, μέσω των οποίων γίνεται σάρωση της επιφάνειας του οδοστρώματος. Τα δεδομένα από την κάμερα και τους αισθητήρες καταγράφονται και μεταφέρονται στην κεντρική μονάδα ελέγχου σε πραγματικό χρόνο. Ετσι η μονάδα ρυθμίζει ανεξάρτητα το αμορτισέρ κάθε τροχού προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά απόσβεσης στο ανάγλυφο της επιφάνειας που βρίσκεται στην πορεία του αυτοκινήτου με στόχο τη διασφάλιση της άνεσης ακόμα και περνώντας από ανωμαλίες.

KEY TECH – DS 7

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση των συνολικών εκπομπών CO2, η BMW έχει εφαρμόσει στην X1 εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένου χάλυβα και πλαστικών, η οποία έχει φέρει μείωση των εκπομπών κατά 70%-80% στις αντίστοιχες παραγωγικές διαδικασίες, συγκριτικά με αυτές που χρησιμοποιούν πρωτογενή υλικά. Επιπλέον, στο 70% φτάνει το ποσοστό χρήσης ανακυκλωμένου αλουμινίου, ενώ 20% είναι το ποσοστό πρώτων υλών από ανακύκλωση που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των στοιχείων των μπαταριών.

TECH

BMW X1 xDrive25e
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i3 & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.500/1.845/1.630 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 490 lt

DS 7 ETENSE 4x4 300
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, & 2xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.593/1.891/1.637 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 555 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
BMW: 245 PS, 477 Nm
DS: 300 PS, 520 Nm

ΒΑΡΟΣ
BMW: 1.930 kg
DS: 1.911 kg

0-100 km/h
BMW: 6,8”
DS: 5,9”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
BMW TEST: 5,9 lt/100 km, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 0,7 lt/100 km
DS TEST: 7,1 lt /100 km, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 1,2 lt/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
BMW: 190 km/h
DS: 235 km/h

CO2
BMW: 15 gr/km
DS: 27 gr/km

TIMH
BMW: Από €50.760
DS: Από €57.850