Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Road Trip: BMW M850i xDrive Coupe

Ελλάδα 4:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Road Trip: BMW M850i xDrive Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Road Trip: BMW M850i xDrive Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μέχρι πρότινος υπήρχαν μόνο δύο λόγοι για να εγκαταλείψει κανείς τον ήπιο χειμώνα του Νότου για την κατάλευκη και κρύα Κέντρο δυτική Ευρώπη. Είτε για να βρει μια καλύτερη επαγγελματική τύχη σε κάποια φάμπρικα είτε ψάχνοντας την ευτυχία ως ερωτικός μετανάστης. Πρόσφατα ανακαλύψαμε και τον τρίτο, που κατά κάποιον τρόπο συνδυάζει την υψηλή τεχνολογία με τις θελκτικές καμπύλες. Όταν η M850i σε καλεί δεν μπορείς να πεις «όχι»και ας πρέπει να πας στον Βόρειο Πόλο με κοντομάνικο.

Advertisement
Advertisement

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Εντάξει, ας πούμε ότι αυτό με τον Βόρειο Πόλο πρόκειται για σχήμα λόγου. Άλλωστε το -7°C των Άλπεων, ακόμα και με βαρύ μπουφάν και ζεστό, μάλλινο σκούφο, μετά δυσκολίας αντέχεται. Ιδίως όταν σε τραβολογάει ο Καραγιωργάκης μέσα στα χιόνια για να κρατάς το φλας μια δεξιά, μια αριστερά και πάντοτε κρυμμένο πίσω από μια στοιβάδα πάγου. Οπότε με την επιστροφή μας στο ζεστό εσωτερικό της M850i είμαι πλέον,πέραν πάσης αμφιβολίας, σίγουρος για τις δύο μεγαλύτερες εφευρέσεις της αυτοκίνησης: το θερμαινόμενο κάθισμα και το θερμαινόμενο τιμόνι. Έτσι, ναι, μπορώ να συνεχίσω τα πάνω κάτω, ακολουθώντας το καθαρό οδόστρωμα ανάμεσα σε δυο μέτρα πάγο και χιόνι φορώντας κοντομάνικο, μέχρι να έρθει η άνοιξη.

Advertisement
Advertisement

Και για όποιον δεν κατάλαβε, έχουμε ξεκινήσει από το Salzburgμε κατεύθυνση προς τη γερμανική Αλπική Οδό, η οποία διαμέσου των βαυαρικών AΆλπεων συνδέει το Lindau με το Schönau. Μια διαδρομή 450 km, σχεδόν κατά μήκος των συνόρων με την Αυστρία, όπου ο ταξιδιώτης θα συναντήσει συμπυκνωμένη όλη την ομορφιά της Δυτικής Ευρώπης:λιβάδια, λόφους, πανύψηλες βουνοκορφές, δάση, κοιλάδες και λίμνες, για να μην επεκταθώ στα λουκάνικα και τις μπίρες – τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται.

Στο φυσικό κάλλος του αλπικού τοπίου έχουμε να αντί παραθέσουμε μια κλασική βαυαρική ομορφιά. Και αν αυτό ακούστηκε κάπως, ιδίως σε αυτούς που δεν έχουν και σε μεγάλη εκτίμηση τα γερμανικά γονίδια, προτείνουμε μια προσεκτικότερη ματιά στις φωτογραφίες. Κλασικές αναλογίες, με μακρύ ρύγχος και κοντό πορτμπαγκάζ, καμπύλες που τονίζουν χωρίς να φορτώνουν την αισθητική, επιθετική μάσκα και μυώδες παρουσιαστικό.

Advertisement

Η M850i είναι ο ορισμός του αισθητικά ισορροπημένου GT, σε μια κατηγορία όπου η εμφάνιση μετράει όσο και οι ικανότητες ή το μέγεθος. Και σίγουρα μαζεμένη δεν τη λες τη νέα «8άρα», με 4.843 mm μήκος, 1.902 mm πλάτος και μεταξόνιο 2.822 mm. Δεν πρόκειται για την κουπέ έκδοση της Σειράς 7,ούτε για τον αντικαταστάτη της «6άρας». Η BMW τη θεωρεί αυθυπόστατο μοντέλο, στην κορυφή της προϊοντικής πυραμίδας και προάγγελο μιας νέας σχεδιαστικής γλώσσας που θα συμπληρωθεί ιδανικά από την ανοικτή έκδοση Convertible, την 4θυρη Gran Coupé, αλλά και την άγρια Μ8.

Advertisement

Προς το παρόν ανηφορίζουμε από το διαβόητο Berchtesgaden προς Ramsau και η ζωή μέσα στην καμπίνα επιβατών του νέου 2+2 κουπέ είναι ωραία. Δέρμα, αλκαντάρα και δύο τεράστιες οθόνες (12,3”για τον πίνακα οργάνων και 10,25” για το σύστημα πολυμέσων) υπόσχονται μια άνετη και πολυτελή διαβίωση. «Φουλ έξτρα»μέσα κι έξω, με λεβιέ κιβωτίου, περιστροφικό διακόπτη iDrive, μπουτόν εκκίνησης και διακόπτη έντασης ηχοσυστήματος ντυμένα με κρύσταλλο και οροφή, πίσω αεροτομή, διαχύτη και καπάκια καθρεπτών κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Eύκολα βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης, εξίσου εύκολα συνηθίζεις την πολυτέλεια. Μόνο ο χώρος στα πίσω καθίσματα δεν καταπίνεται εύκολα, αφού στην καλύτερη περίπτωση ενδείκνυται μόνο για παιδιά – κυρίως γι’ αυτά που δεν τρώνε όλο το φαγητό τους. Στην όλη αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας που σου αποπνέει το αυτοκίνητο συμβάλλουν, βέβαια, το εξαιρετικό του πάτημα, η χαμηλή στάθμη θορύβου και κραδασμών που φτάνει στο εσωτερικό, παρά τα χειμερινά ελαστικά 19” (σε καλοκαιρινές συνθήκες θα φορούσε τις στάνταρ 20άρες ζάντες)και πρωτίστως η δύναμη του κινητήρα.

Advertisement

Tη νιώθεις στον αυχένα και στο στομάχι όταν αποφασίσεις να πατήσεις γενναία το γκάζι και κάπου μάλλον εκπλήσσεσαι,διότι, παρόλο που γνωρίζεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά (530 ίπποι/76,5 kgm), ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας του V8 δεν σε έχει προϊδεάσει για κάτι ανάλογο. Τουλάχιστον όχι όταν δεν έχεις πατήσει το μπουτόν sport ή sport+, όπου το κιβώτιο θα κατεβάσει άμεσα μια-δυο σχέσεις, τα κλαπέτα στην εξάτμιση θα ανοίξουν, με αποτέλεσμα ο ήχος να βαρύνει απότομα (και ίσως λίγο τεχνητά) και η απόκριση στο γκάζι θα γίνει αμεσότερη.

Είναι, όμως, ακριβώς αυτός ο διττός χαρακτήρας του που εντέλει σε κερδίζει και ταιριάζει γάντι στην εικόνα του μοντέλου: ήρεμος και πολιτισμένος, μπορεί να κινηθεί πατώντας στα μεγάλα αποθέματα ροπής ή να αγριέψει για τα καλά στις ψηλότερες στροφές, όπως θα περίμενε κανείς από ένα σύνολο 530 PS. Σημαντική και η συμβολή του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου τηςZF, το οποίο αποτελεί την επιτομή των κιβωτίων του είδους. Γρήγορο, άμεσο, άνετο και πάντα σε άψογη συνεργασία με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου.

Στο δάσος πριν από το Schneizlreuth αρχίζει το στροφιλίκι και αφού πρώτα βεβαιωνόμαστε πως δεν υπάρχουν κάμερες, ούτε καμουφλαρισμένοι Γερμανοί υπηρέτες του νόμου (ποτέ δεν ξέρεις με αυτούς του τύπους,είναι άλλωστε ιδιαίτερα ανθεκτικοί στο κρύο), οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Όπως υποδηλώνει το «xDrive» στην πλήρη ονομασία του μοντέλου, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, με έμφαση πάντα στους πίσω. Εδώ δεν υπάρχει, βέβαια, η δυνατότητα επιλογής αμιγούς πίσω κίνησης όπως στην Μ5, αλλά στο βρεγμένο οδόστρωμα με απενεργοποιημένα τα συστήματα ελέγχου, η έξοδος από τη στροφή θα γίνει με ελαφριά υπερστροφή.

Τα σημεία με πάγο είναι, φυσικά, η χαρά του παιδιού και χάρη στο ακριβές και γρήγορο τιμόνι,το μακρύ μεταξόνιο, καθώς και το πίσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό η M850i είναι άκρως προβλέψιμη και ικανή να ποζάρει σε οποιαδήποτε γωνία επιθυμεί ο οδηγός της. Παρά το αντικειμενικά μεγάλο βάρος της οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μικρές -οι ενεργές αντιστρεπτικές φαίνεται πως κάνουν καλή δουλειά-, ενώ η τετραδιεύθυνση φροντίζει για την εντυπωσιακή ευελιξία στις φουρκέτες, εκεί όπου τα δυνατά φρένα (αεριζόμενα εμπρός και πίσω) λειτουργούν ακούραστα. Όσο η διαδρομή μας συνεχίζεται τόσο ψηλώνει το χιόνι στις άκρες του δρόμου.

Yπάρχουν σημεία όπου τα δίμετρα κοντάρια μέτρησης ύψους χιονιού είναι σχεδόν θαμμένα.Ο δρόμος στενεύει και η σκούρα άσφαλτος μοιάζει πλέον με παραφωνία στο απέραντο λευκό. Μακριά από τα χωριά και τον πολιτισμό τα αυτοκίνητα λιγοστεύουν, ενώ ολοένα περισσότεροι σκιέρ ξεφυτρώνουν από παντού γύρω μας. Στους πρόποδες του όρους Zirmberg ανακαλύπτουμε τη φωλιά τους: Το Ολυμπιακό Κέντρο Chiemgau Arena, τόπος διεξαγωγής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος δίαθλου, το περίεργο για μας τους Νότιους χειμερινό άθλημα που συνδυάζει σκι ανώμαλου δρόμου και σκοποβολή. Δικός μας στόχος είναι το Prien am Chiemseeκαι η επιστροφή, μέσω αυτοκινητόδρομου, στο Salzburg.

Με τον καιρό να καλμάρει και τον ήλιο να ξεπροβάλει σιγά-σιγά πίσω από σύννεφα, ανακαλύπτουμε πως το αναβαθμισμένο και μεγαλύτερο σε όγκο πληροφοριών Head-Up Display σίγουρα ήταν πολύ περισσότερο ευδιάκριτο στο ημίφως του γερμανικού χειμώνα. Η δύση του ηλίου μας βρίσκει μπροστά στην πανοραμική θέα της λίμνης Chiemsee που συνεπάγεται και το τέλος του ταξιδιού μας στην Αλπική Οδό. Στο κομμάτι της Autobahn χωρίς όριο ταχύτητας δεν καταφέρνουμε, λόγω κίνησης, να πιάσουμε το όριο των 240 km/h των χειμερινών ελαστικών, αλλά στα 210 η Μ850i είναι ακλόνητη και ευθύβολη σε σημείο που νομίζεις πως δεν έχεις ξεπεράσει τα 120 km/h.

Τα φρένα εξακολουθούν στο τέλος της ημέρας να είναι αποτελεσματικά, με σωστή αίσθηση και απόδοση. Επιστροφή στη βάση μας, στο Salzburg, και οι σκέψεις μπαίνουν σε μια σειρά. Η Μ850i Coupé πρώτα απ’ όλα είναι πανέμορφη- και σύμφωνα με το πλατωνικό«αρχή ήμισυ παντός», θες δεν θες, σε προδιαθέτει θετικά. Κατά την οδήγησή της, όμως, θα ανακαλύψεις και τα υπόλοιπα ταλέντα της. Θα νιώσεις την ποιοτική κατασκευή και την άνεση με την οποία μπορεί να σε μεταφέρει, μα πάνω απ’ όλα θα εκτιμήσεις την προσαρμοστικότητά της στις διαθέσεις και ορέξεις του οδηγού.

Χωρίς να είναι το καθαρόαιμο σπορ μοντέλο (αυτόν τον τίτλο θα διεκδικήσει σύντομα η Μ8), είναι γρήγορη, απολαυστική, διασκεδαστική και εύχρηστη. Ένα GT με τα όλα του, το ιδανικό αυτοκίνητο για ατελείωτα ταξίδια και αμέτρητα χιλιόμετρα. Αν είναι, δηλαδή, να συνεχίσω τις διαδρομές δεν έχω πρόβλημα να υποστώ οικειοθελώς για κανά δυο μήνες ακόμη τον κρύο γερμανικό χειμώνα. Και μόλις μπει το καλοκαιράκι δεν αποκλείεται να φωνάξω ως άλλος Βέγγος: «Την πόοορτα, κάνει ρεύμα»!

Tech:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4.395 cc ,V8, TWIN POWER TURBO,
530 PS @ 5.500-6.000 rpm, 76,5 kgm @ 1.800-4.600 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/h: 3,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,5 lt/100 km
CO2: 240 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.851/1.902/1.346 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.822 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.965 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 175.450 ευρώ

Πηγή: Car