Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Road Trip: BMW 330i

  • newsautoteam

Τρεις χώρες, τρεις ημέρες σε ορεινά περάσματα, σε αυτοκινητόδρομο και πόλη, με βροχή, ήλιο και χιόνι. Αν η νέα 3άρα μπορεί να λάμψει σε τέτοιες συνθήκες, να είστε σίγουροι ότι μπορεί να μαγέψει παντού !

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η «3άρα» είναι τόσο φρέσκια που ακόμα και όταν σταματάμε έξω από τον πύργο της BMW στο Μόναχο οι υπάλληλοι που πάνε στο γραφείο καρφώνουν το βλέμμα επάνω της.Βασισμένη στην πλατφόρμα CLAR που χρησιμοποιούν οι Σειρές 5 και 7, η G20 φαίνεται -και είναι- ένα αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο από την προηγούμενη, έχοντας 85 mm επιπλέον μήκος, 16 mm περισσότερο πλάτος και 41 mm πιο μακρύ μεταξόνιο.

Παρατηρώντας την πιο προσεκτικά διαπιστώνεις ότι η απόσταση από τον εμπρός τροχό έως την εμπρός πόρτα είναι αρκετά μεγάλη, οι πίσω κολόνες δείχνουν πιο λεπτές και ότι τα τριγωνικά πίσω τζάμια έχουν μεγαλώσει. Τα λεπτά και μακριά πίσω φώτα τονίζουν το πλάτος και φέρνουν στο μυαλό το Lexus IS, ενώ ο τετραγωνισμένος προφυλακτήρας κάνει το κάτω πίσω μέρος να δείχνει ογκώδες. Εμπρός, τα «νεφρά» στη μάσκα έχουν μεγαλώσει πάρα πολύ, και αυτό κάνει την όψη λιγότερο ντελικάτη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση νότια,προς το χιονοδρομικό κέντρο Garmisch-Partenkirchen, τα οφέλη από τις μεγαλύτερες διαστάσεις γίνονται παραπάνω από αντιληπτά. Η καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη, πιο φαρδιά και πλέον με αρκετό χώρο για δύο ενήλικες πίσω. Ο οδηγός βρίσκεται σε ένα απολαυστικό -σε κάθε του λεπτομέρεια- περιβάλλον. Το απαλό δέρμα σε προδιαθέτει να σφίξεις τα χέρια στην παχιά στεφάνη του τιμονιού,ενώ τα paddles πίσω από αυτό «ακούνε» σε πολύ μικρές κινήσεις των δαχτύλων και έχουν μια σαφήνεια που σου μεταφέρει την αίσθηση μηχανικής ακρίβειας.

Τα καθίσματα είναι κλασικά BMW, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να κάθεσαι σχεδόν στο πάτωμα με τους γοφούς χαμηλότερα από τα γόνατα, ενώ παρά το σχετικά περιορισμένο πάχος τους αποδεικνύονται ιδιαίτερα άνετα και ξεκούραστα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ της δικής μας Μ Sport έκδοσης δεν έχει την ποικιλία επιλογών διαμόρφωσης που μπορείς να βρεις στο Virtual Cockpitτης Audi αλλά τον συνηθίζεις εύκολα. Το ταχύμετρο και το στροφόμετρο πλαισιώνουν την οθόνη συμμετρικά, σαν χέρια που κρατούν κιάλια, ο χάρτης της πλοήγησης βρίσκεται μόνιμα ανάμεσά τους και στις άκρες διακρίνονται οι μικρότερες ενδείξεις για το καύσιμο και τη θερμοκρασία. Ουσιαστικά το μόνο στοιχείο που μπορείς να διαμορφώσεις ανάλογα με τα γούστα σου είναι η πληροφορία που εμφανίζεται στο κέντρο του στροφόμετρου και μάλλον ήπιο χρήσιμη ένδειξη είναι αυτή της επιλεγμένης σχέσης.

Η οθόνη αφής 10,3’’ του συστήματος πολυμέσων δουλεύει εξίσου καλά και πολύ σύντομα εξοικειώνεσαι με τις λειτουργίες, εναλλάσσοντας με ευκολία τους χειρισμούς μέσω της οθόνης, του περιστροφικού διακόπτη του iDriveή των ανέπαφων χειρονομιών με τα δάκτυλα. Η περιοχή κοντά στο Μόναχο είναι γεμάτη με καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της BMW και μια πολύ δυνατή X6 εξαφανίζεται μόλις παύει να υπάρχει όριο ταχύτητας. Αν θέλαμε, θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε από κοντά. H 330i μόνο αργή δεν είναι, ακόμα και αν ο χαρακτηρισμός«30» δεν συνεπάγεται στη σύγχρονη γλώσσα της BMW κάποιο 3λιτρο 6κύλινδρο σύνολο αλλά την πιο δυνατή εκδοχή του 2.0 TwinPower Turbo.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει κερδίσει 6 PS και 5,1 kgm ροπής, φτάνοντας τους 258 PS και τα 40,8 kgm,με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 5%, στα 5,8 lt/100 km.Η ταχύτητα έρχεται εύκολα, η ανάπτυξη της δύναμης είναι απόλυτα γραμμική, χωρίς όμως να αισθάνεσαι ότι λείπει νεύρο.Η ζωντάνια διατηρείται και ψηλά, αν και ο κόφτης έρχεται σχετικά νωρίς, λίγο πιο πάνω από τις 6.000 rpm. Ο ήχος είναι μεστός, βαθύς και μπορεί να μην έχει τη χαρισματική 6κύλινδρη απόχρωση,αλλά σίγουρα είναι μακράν καλύτερος από το μονό τόνο βουητό που είχαν οι πρώτοι downsized 4κύλινδροι της BMW.

Το αυτοκόλλητο στο τζάμι προειδοποιεί ότι τα χειμερινά ελαστικά που φοράμε έχουν όριο στα 240 km/h,όμως αυτό δεν μας στερεί ουσιαστικά κάτι σημαντικό,δεδομένου ότι η 330i έχει περιοριστή ταχύτητας στα 250km/h. Είναι πολύ εύκολο να σκαρφαλώνεις αρκετά κοντά σε τέτοια νούμερα απολαμβάνοντας τη σιγουριά που σου μεταφέρει. Εκεί δε που το όριο των 130 km/h επανέρχεται, επιβάλλοντας ένα πιο ήρεμο ρυθμό, διαπιστώνεις πόσο καλά ραφιναρισμένη είναι η νέα 3άρα. Το μόνο που αφήνει κάποια περιθώρια κριτικής είναι η άνεση που δεν εντυπωσιάζει, καθώς η M Sport ανάρτηση έχει πιο σφιχτά αμορτισέρ και μειωμένο κατά 10 mm ύψος, οπότε, παρά τις μικρότερες ζάντες 18’’ και τα πιο μαλακά χειμερινάPirelli Sottozero, η απόσβεση σε κάποιες ανωμαλίες δεν έχει μεγάλη ενδοτικότητα.

Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω στο κομμάτι της άνεσης υπάρχει και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τα ενεργητικά αμορτισέρ.Φτάνουμε στο Garmisch την ώρα που ο ήλιος αρχίζει το κρυφτό με τους λόφους γύρω από την πόλη. Είναι σχετικά νωρίς για φαγητό, οπότε αποφασίζουμε να ρίξουμε μια ματιά στον πολλά υποσχόμενο δρόμο προς Walchensee, αναζητώντας και μια πρώτη εικόνα της 330i σε πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή. Άλλωστε οι προδιαγραφές της είναι λογικό να εγείρουν προσδοκίες.

Το καπό και τα εμπρός φτερά είναι από αλουμίνιο, το ίδιο και τα εμπρός ψαλίδια, αλλά και το υπό πλαίσιο, ώστε να μειωθεί το βάρος που κουβαλά η μούρη. Η ακαμψία του αμαξώματος είναι αυξημένη κατά 25% και σε ορισμένα καίρια σημεία ακόμα και 50%, τα σημεία έδρασης της ανάρτησης έχουν ενισχυθεί, τα ελατήρια είναι 20% πιο σφιχτά, ενώ τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 43 και 21 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Επιπλέον,το δικό μας αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ό,τι πιο εκλεκτό διαθέτει το μενού της BMW προς τέρψιν του οδηγού, καθώς το πακέτο M Sport Plus προσφέρει τα αναβαθμισμένα φρένα και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.

Η διαδρομή είναι σχετικά φαρδιά και γρήγορη, πράγμα που σημαίνει λίγο τιμόνι και μικρές μεταβολές στην πίεση στα πεντάλ. Ο ρυθμός της 330i είναι γρήγορος αλλά έχει μια ήρεμη φυσικότητα. Η σπορ ανάρτηση αποκτά απόλυτο νόημα σε τέτοιες συνθήκες,περνώντας μάλιστα στον οδηγό τη σιγουριά ότι δουλεύει πολύ πιο κάτω από το όριό της. Αντίστοιχη σιγουριά δίνει και το τιμόνι, που είναι τόσο γρήγορο ώστε να χαρίζει στην 330i ζωντάνια και νεύρο αλλά και σωστά ζυγισμένο με ευκρίνεια στην πληροφόρηση ακόμα και σε στεγνό δρόμο, με τα χειμερινά ελαστικά να παραμορφώνονται σαν τσίχλα σε κάθε έντονη φόρτιση.

Σταματάμε στην όχθη της λίμνης τη στιγμή που ο ήλιος έχει βάψει με μια βαθιά χρυσαφένια-κόκκινη απόχρωση τον ουρανό. Μετά το χαμόγελο που μας χάρισε η 330i αυτή η εικόνα απόλυτης ηρεμίας είναι η καλύτερη ανταμοιβή για την απόφασή μας να μην ξοδέψουμε τον χρόνο μας στην πόλη. Σάββατο πρωί και η μέρα μας ξεκινά πολύ νωρίς, αφού οι καμπάνες της εκκλησίας δίπλα από το ξενοδοχείο φροντίζουν να μας ξυπνήσουν από τις 06.00. Κατευθυνόμαστε προς Kühtai και Sölden, μετά τα σύνορα με την Αυστρία,στην περιοχή όπου ηBMW έχει πραγματοποιήσει για αρκετά χρόνια προγράμματα εκπαίδευσης χειμερινής οδήγησης.

Καθώς περνάμε από τo Peida και τo Haggen οι συνθήκες γίνονται σταδιακά όλο και πιο περίπλοκες, με τη θερμοκρασία να πέφτει σταθερά κάτω από το μηδέν. Ο δρόμος είναι βρεγμένος, σε κάποια σημεία είναι καλυμμένος με λασπόχιονο, όμως κάποια παιχνιδίσματα με το γκάζι στην κορυφή της φουρκέτας δείχνουν ότι υπάρχει αρκετή πρόσφυση. Αυτό με τη σειρά του ξεκλειδώνει την εμπιστοσύνη μας στην ικανότητα των αναβαθμισμένων M Sport φρένων και επιχειρούμε το φρενάρισμα όλο και πιο αργά, πιο δυνατά μέσα στη στροφή ώστε να ζεστάνουμε και τα ελαστικά. Πολύ γρήγορα αποκρυπτογραφείς τον κώδικα της 3άρας και πολύ εύκολα προσαρμόζεσαι στο στυλ της.

Η είσοδος έχει ζωντάνια. Ίσως υπάρξει ένα ανεπαίσθητο γλίστρημα του φορτισμένου εξωτερικού τροχού προτού ισορροπήσει το βάρος, όμως την επόμενη στιγμή το εμπρός μέρος «δαγκώνει» την άσφαλτο και το τιμόνι σου δίνει μια κρυστάλλινη εικόνα για τη διαθέσιμη πρόσφυση. Στη συνέχεια περνάς στο γκάζι-αρκετά νωρίς μάλιστα-, για να διαπιστώσεις ότι οι πίσω τροχοί πατάνε τόσο καλά στη γυαλιστερή άσφαλτο που στην αρχή δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις. Το μπλοκέ διαφορικό δουλεύει περίφημα, δίνοντας ακρίβεια στον έλεγχο του πίσω άξονα είτε τον προκαλείς σε τρελές γωνίες είτε απλά ρυθμίζεις έξυπνα τη γραμμή σου.

Πολύ σπάνια θα καταλάβεις τη δουλειά που κάνει οδηγώντας κανονικά, όμως στις κατάλληλες συνθήκες αναβαθμίζει ουσιαστικά τη δυναμική και την ένταση της 3άρας. Αντίστοιχη ουσία έχουν και τα προγράμματα Sport και Sport Plus, ακόμα και σε αυτοκίνητα όπως το δικό μας, χωρίς ενεργητική ανάρτηση. Το βάρος του τιμονιού αυξάνεται ακριβώς όσο χρειάζεται, η χαρτογράφηση του αυτόματου κιβωτίου και ο συγχρονισμός του με τον ρυθμό αγγίζουν το τέλειο, η χροιά του κινητήρα γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και το γκάζι αποκτά μια ευχάριστη ευαισθησία. Το πρόγραμμα Sport γίνεται βασική επιλογή μας μετά την αλλαγή του πλάνου, αφού φτάνοντας στο πολύβουο Sölden ανακαλύπτουμε ότι ο δρόμος που υπολογίζαμε να ακολουθήσουμε για το Bolzano στην Ιταλία είναι κλειστός.

Θα πρέπει λοιπόν να κάνουμε μια παράκαμψη σχεδόν 190 km, ανεβαίνοντας βορειοανατολικά γύρω από το Innsbruck και στη συνέχεια να κατέβουμε πάλι νότια. Η μετάβαση από την Αυστρία στην Ιταλία είναι σχεδόν σουρεαλιστική. Τη μια στιγμή τα πάντα δείχνουν σαν να είναι οργανωμένα από έναν ψυχαναγκαστικό βιβλιοθηκάριο και την επόμενη βρισκόμαστε σε ένα κλειστό βενζινάδικο, όπου στη μόνη self-service αντλία υπάρχει κολλημένο ένα χαρτί που γράφει κάτι στα ιταλικά με ξεθωριασμένα γράμματα.Μολαταύτα, ο τόπος έχει μια ενέργεια και μια ζωντάνια που σε κερδίζουν, οπότε αποφασίζουμε να διανυκτερεύσουμε και να μαζέψουμε δυνάμεις για την αυριανή μέρα και τη διαδρομή μέσα από τους Δολομίτες, που θα μας περάσει από τις επαρχίες του Tyrol, του Trentino και του Veneto. Κυριακή, 7.30 Π.Μ.

Φορτώνουμε τον φωτογραφικό εξοπλισμό στο πορτμπαγκάζ των 480 lt της 3άρας τη στιγμή που το πρώτο φως της ημέρας δίνει μια απαλή μπλε απόχρωση στους δρόμους του Bolzano.Αφήνουμε την πόλη και μπαίνουμε στον θαυμάσιο SS241 με τα χασίματα και τα γρήγορα«S» που θυμίζουν πίστα στην οποία απλώς κάποιος ξέχασε να ενώσει την εκκίνηση με τον τερματισμό. Σύντομα φτάνουμε στο μνημείο της UNESCO έχοντας σκαρφαλώσει αμέτρητες φουρκέτες σε ένα κάτασπρο σκηνικό. Εκτός από ένα λεωφορείο που αφήσαμε εύκολα πίσω μας, ο δρόμος είναι σχεδόν έρημος. Το υψόμετρο είναι μεγάλο, η ανάβαση αρκετά έντονη, όμως η 330i δεν αφήνει την παραμικρή υπόνοια λαχανιάσματος. Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, αλλά η αίσθηση είναι αντίστοιχη ενός hot hatch γεμάτου ενέργεια. Ο κινητήρας έχει παντού νεύρο και ζωντάνια και θα πρέπει να είσαι πολύ αυστηρός για να σχολιάσεις μία ανεπαίσθητη υστέρηση του turbo.

Κάποια στιγμή ο SS241 συναντά τον λιγότερο ενδιαφέροντα SS48, όμως λίγο αργότερα το παιχνίδι ξεκινά και πάλι μπαίνοντας στον SR48, προς το Passo Pordoi.Μια τέλεια διαδρομή με διάρκεια πολλών χιλιομέτρων, με το ιδανικό πλάτος και τεχνική χάραξη που σου επιτρέπει να εξερευνήσεις τη δυναμική του αυτοκινήτου χωρίς να χρειάζεται υπερβολή στην ταχύτητα. Είναι μάλιστα η ιδανική εποχή για να οδηγήσεις εδώ, αφού το υπερβολικό κρύο και το χιόνι κρατούν μακριά τους ποδηλάτες, οπότε ο δρόμος είναι σχεδόν ιδιωτικός. Το πυκνό χιόνι που αρχίζει να πέφτει είναι περισσότερο αφορμή για πιο πολλά χαμόγελα παράλογος ανησυχίας. Με 40,8 kgm ροπής από τις 1.550 rpm, με το μπλοκέ διαφορικό ανυπόμονο να μπει στο παιχνίδι και το οδόστρωμα πασπαλισμένο με λάσπη και φρέσκο χιόνι η3άρα είναι αντίστοιχα διασκεδαστική με ένα Escort Mk2.

Η ισορροπία που ενθουσιάζει στο βρεγμένο αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο σε αυτές τις συνθήκες και είναι σχεδόν αδύνατον να αντισταθείς στον πειρασμό για μια χορογραφία με την ουρά. Άλλωστε η σωστή 3άρα πρέπει να ενθαρρύνει τέτοια συμπεριφορά. Με το αμάξωμα λερωμένο, σαν να βγήκε μόλις από λασπομαχία, κατεβαίνουμε το βουνό για να δούμε μπροστά μας την Cortina απλωμένη σε μια πεδιάδα τριγυρισμένη από βουνά που μοιάζουν με τείχη κάστρου. Πρόκειται για ένα παραπλανητικά πλούσιο θέρετρο με το όνομα του κλασικού σεντάν της Ford. Μέσα στην πόλη οι γυναίκες φορούν γούνινα καπέλα με μέγεθος μεγαλύτερο από τα σκυλάκια που έχουν στην αγκαλιά τους, ενώ πολλοί άντρες προσπαθούν επιτηδευμένα να τις ξεπεράσουν σε λάμψη.

Μετά το σύντομο διάλειμμα για πίτσα και γλυκό βρισκόμαστε και πάλι στον δρόμο με κατεύθυνση προς Γερμανία. Η διαδρομή στην αρχή δεν κρύβει κάποια πρόκληση, αφήνοντάς μας να απολαύσουμε το γραφικό σκηνικό που λούζεται από τις ακτίνες του ήλιου,αργότερα όμως, καθώς ανηφορίζουμε νότια του Kitzbuhel, το χιόνι κάνει και πάλι την εμφάνισή του. Ο δρόμος είναι φαρδύς και γρήγορος και ξαφνικά τα χειμερινά ελαστικά αρχίζουν να δείχνουν πως δεν επαρκούν, ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια. Η στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης κάνει την BMW να γλιστρά χωρίς σιγουριά χτυπώντας συναγερμό σε κάθε αισθητήριο μας.

Tα πράγματα δεν γίνονται καλύτερα όταν αργότερα η γερμανική Autobahn αδυνατεί να ανταποκριθεί στη φήμη της, έχοντας ελάχιστο φωτισμό και ορατότητα μειωμένη στα λίγα μέτρα λόγω και της καταρρακτώδους βροχής. Νωρίτερα, το σύστημα DrivingAssistant Professional μας είχε φανεί αρκετά επεμβατικό επειδή έστριβε αποφασιστικά το τιμόνι ώστε να μείνουμε εντός των ορίων της λωρίδας μας. Όμως σε αυτές τις συνθήκες, μετά από μια γεμάτη μέρα οδήγησης, νιώθουμε ευγνώμονες για το χέρι βοηθείας. Το Adaptive Cruise Control αναλαμβάνει να ακολουθεί αυτόματα τα όρια ταχύτητας και αρκετές φορές το τιμόνι κάνει μόνο του μικρο διορθώσεις, αντισταθμίζοντας τις δυνάμεις από τις ξαφνικές ριπές του δυνατού αέρα που μας χτυπά από το πλάι.

Σίγουρα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας της 3άρας κάνουν το τελικό κομμάτι της διαδρομής προς το Μόναχο λιγότερο αγχωτικό. Καθόμαστε αναπαυτικά, με τα πόδια μακριά από τα πεντάλ, τα χέρια χαλαρά στο τιμόνι και σκεφτόμαστε ότι σίγουρα αυτό μοιάζει παράδοξο αν αναλογιστούμε πως βρισκόμαστε σε ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί για να οδηγείται. Όμως δεν υπάρχει το παραμικρό ψήγμα αμφιβολίας.Αυτή η BMW τιμά με τον καλύτερο τρόπο τη βαριά παράδοσή της. Είναι η καλύτερη 3άρα που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια και παράλληλα η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα.

Tech: 
BMW 330i M Sport Plus

Κινητήρας: 1.998 cc 16v Turbo, i4,
258 PS @ 5.000 rpm, 40,8 kgm @ 1.550 rpm,
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων,
Μετάδοση: Πίσω,
Aνάρτηση: Γόνατα macpherson (έ), Πολλαπλών συνδέσμων (Π),
0-100 km/h: 5.8’’,
Τελική ταχύτητα: 250 km/h,
Κατανάλωση: 5,8 lt/100 km,
CO2: 132 g/km,
Βάρος: 1.470 kg

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr