Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Volkswagen Polo 1,0 TSI 115PS R-Line

Ελλάδα 14:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Volkswagen Polo 1,0 TSI 115PS R-Line

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Volkswagen Polo 1,0 TSI 115PS R-Line

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η έκδοση R-Line του Volkswagen Polo συνδυάζει χαμηλό κόστος συντήρησης και καθημερινής συμβίωσης με μια (μεγάλη) δόση sportive στυλ.

Advertisement
Advertisement

 

Παράδειγμα πρώτο: Το GTi του… μικρού. Το νεαρό παιδί της οικογένειας θέλει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο. Θέλει κάτι εμφανίσιμο, γρήγορο αλλά και φτηνό στην συντήρηση και στην καθημερινή συμβίωση. Με 1000 κ.εκ. και 120 ίππους πέντε πόρτες, χώρους μικρομεσαίου και εμφάνιση με κοινά στοιχεία από το GTi, το Polo R-Line δείχνει μία πολύ καλή λύση.

Advertisement
Advertisement

Παράδειγμα δεύτερο: Η επιλογή της… Σοφί. Η Σοφία είναι νεαρή μητέρα. Της αρέσει η οδήγηση αλλά τα χρήματα δεν φτάνουν για να αγοράσει το GTi, που ονειρευόταν. Έχει παιδιά και η επιλογή της είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Ο σύζυγός της δεν οδηγεί έτσι εκείνη έχει την χαρά των μετακινήσεων. Το Polo R-Line έχει τα συστήματα ασφάλειας μεγαλύτερων μοντέλων, την πρακτικότητα του πεντάθυρου αλλά και την αίσθηση του γρήγορου αυτοκινήτου που πάντα ήθελε.

Το 2017, η Volkswagen παρουσίασε το καινούργιο Polo supermini – συνδυάζοντας την αειθαλής σειρά μικρών αυτοκινήτων της με τους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες. Η κορυφή είναι το Polo GTi ενώ τα μοντέλα με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1000 κ.εκ. στην αρχή. Για συνδεθούν τα δύο… άκρα η κίνηση ήταν η δημιουργία της έκδοσης R-Line. Έτσι έχετε την ελκυστική εμφάνιση του high-end μοντέλου αλλά χωρίς τα λειτουργικά έξοδα. Μάλιστα για να διατηρηθεί ο sportive χαρακτήρας εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 115 ίππων.

Advertisement

Boy racer

Ο σχεδιασμός του εξωτερικού στην έκδοση R-Line αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα του Polo σας, σύμφωνα με την Volkswagen. Η έκδοση περιλαμβάνει προφυλακτήρες με διαφορετικό σχεδιασμό, γρίλια ψυγείου και αεραγωγούς σε μαύρη απόχρωση και τα διακριτικά R-Line στην μάσκα. Τα φωτιστικά σώματα με τις LED λεπτομέρειες ολοκληρώνουν την εμφάνιση.

Advertisement

To πίσω μέρος είναι εντυπωσιακό χάρη στον διαχύτη με καλύμματα χρωμίου και το πίσω σπόιλερ σε μαύρο gloss χρώμα. Οι πιο παρατηρητικοί θα δουν, χαμηλά, την διπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία είναι απλά look. Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών “Bonneville” δίνουν το κάτι παραπάνω στην δυναμική εμφάνιση της έκδοσης.

...με χώρους για πέντε

Στο εσωτερικό, θα σας τραβήξουν την προσοχή λεπτομέρειες όπως οι διακοσμητικές λωρίδες από αλουμίνιο και η επιγραφή R-Line , τα διακοσμητικά στοιχεία Deep Iron Glossy και η οροφή σε μαύρη απόχρωση, σε συνδυασμό με τον ambient φωτισμό και το σύστημα infotainment με την μεγάλη οθόνη.

Advertisement

Τα καθίσματα είναι περισσότερο προσανατολισμένα στην άνεση παρά στην sport οδήγηση. Οπτικά είναι η υφασμάτινη επένδυση Carbon Flag, το λογότυπο R-Line και οι εσωτερικές επενδύσεις San Remo, τα χαρακτηριστικά τα οποία ενισχύουν τη σπορ αίσθηση. Οι διακοσμητικές ραφές σε απόχρωση Γκρι Crystal στα καθίσματα, το τιμόνι και στα υφασμάτινα πατάκια αποτελούν άλλη μια ξεχωριστή λεπτομέρεια. Τέλος το πακέτο Plus (στον προαιρετικό εξοπλισμό) περιλαμβάνει δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με επιγραφή R-Line.

Η εργονομία είναι πολύ καλή και μόλις καθίσετε στην θέση του οδηγού αμέσως θα βρείτε τους διακόπτες και τα χειριστήρια στην σωστή θέση. Θα βρείτε άμεσα μια άνετη και με σωστή στήριξη θέση οδήγησης ενώ στον πίνακα οργάνων, η μεγάλη οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, θα σας δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες. Προαιρετικά διατίθεται και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας Active Info Display που προσφέρει πολλές επιλογές, τόσο σε επίπεδο ενδείξεων και πληροφοριών όσο και της απεικόνισής τους. Η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο ταμπλό (6,5 ιντσών, προαιρετικά διαθέσιμη είναι η οθόνη 8 ιντσών), φιλοξενεί το σύστημα πλοήγησης καθώς και το Car-Net για online ενημέρωση και υπηρεσίες.

Οπτικά το νέο Polo είναι τόσο μεγάλο όσο τα παλαιότερα…. Golf (πλησιάζει σε διαστάσεις το Golf IV). Το supermini της VW εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της πλατφόρμας MQB και έχει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στις πίσω θέσεις κάθονται άνετα δύο ενήλικες, ενώ ένας τρίτος θα δυσκολευτεί λίγο (από το μικρό μαξιλαράκι στο κάθισμα).

Το πορτμπαγκάζ, προσθέτει πλεονεκτήματα στο αυτοκίνητο, με τις διαστάσεις του στα 351 λίτρα, να είναι σημαντικά μεγαλύτερες από του προηγούμενου μοντέλου (280 λίτρα). Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος στο Polo δημιουργεί έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.125 λίτρων.

Δυναμικός χαρακτήρας

Οδηγικά, αυτό που ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή είναι η ποιότητα κύλισης που προσφέρει η καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, σας εξασφαλίζουν προσφέρουν άνετες και ξεκούραστες διαδρομές ενώ χάρη στην στιβαρότητα του πλαισίου, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα. Επιπλέον, το τιμόνι έχει σωστό βάρος και τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά.

Ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ένα καλό σε αίσθηση κιβώτιο 6 σχέσεων, έχει ένα μικρό δισταγμό στις πολύ χαμηλές στροφές αλλά “ξυπνά” μετά τις 1.800 στροφές και διακρίνεται για την ποιοτική του λειτουργία. Οι κραδασμοί απουσιάζουν και μόνο ένα ευχάριστο “γρύλισμα” θυμίζει πως το μοτέρ αυτό έχει έναν κύλινδρο λιγότερο.

Όσο για την οικονομία αυτή κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα θυμίζοντάς μας έναν από τους λόγους που επιλέξαμε κινητήρα 1000 κ.εκ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μέση κατανάλωση 7,9 – 8,1 λίτρα/100 km, πιέζοντας και χρησιμοποιώντας τα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης Comfort και Sport. Τις τιμές αυτές αν το επιδιώξετε ανεβάζοντας ταχύτητες νωρίς ή χρησιμοποιώντας το σύστημα ECO θα τις μειώσετε σημαντικά.

Τελικά;

Αν και δεν είναι τόσο γρήγορο ή εντυπωσιακό όσο ένα Polo GTi, στο οποίο θέλει να μοιάσει, το Polo R-Line των 1000 κ.εκ. περιλαμβάνει όλα όσα αγαπάμε από το standard μοντέλο σε ένα racer πακέτο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 999 cc

Ισχύς: 115 PS/5.500 rpm

Ροπή: 20.4 kgm/ 2.000 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μεικτή κατανάλωση: από 4.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: από 105 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: από 102,9

Βάρος: 1.080 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.053/1.751/1.461 mm

Μεταξόνιο: 2.551 mm

Χώρος αποσκευών: 351 lt

Τιμή: 17.400