Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Με εξωτερική σχεδίαση για… φίλημα και ένα από τα καλύτερα εσωτερικά σε μικρά αυτοκίνητα στην ιστορία, το νέο Peugeot 208 έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Το νέο Peugeot 208 είναι ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα της αγοράς. Όχι μόνο γιατί αποτελεί τον συνεχιστή μιας παράδοσης πλέον των Γάλλων στη μικρή κατηγορία, αλλά και γιατί, από την πρώτη στιγμή που αποκαλύφθηκε πέρυσι τον Μάρτιο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, έκλεψε τις εντυπώσεις με την εμφάνισή του. Όμως το νέο 208 δεν μένει μόνο εκεί, αφού βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα για τον Όμιλο PSA Peugeot-Citroen, εφοδιάζεται με ένα εσωτερικό που θα ζήλευαν premium μοντέλα ακόμη και μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ φέρει και όλη τη νέα γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel του Ομίλου, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η πρώτη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης με τους 100 ίππους εν Ελλάδι, έρχεται να μας δείξει στην πράξη το τι σημαίνει όλη η παραπάνω αναβάθμιση του μικρού «λέοντα».

Μοναδική εξωτερική σχεδίαση

Η σχεδίαση του νέου 208 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα ατού του. Οι άνθρωποι του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot πήραν τη «μαγιά» από το άκρως επιτυχημένο 3008 και την εφάρμοσαν τόσο επιτυχημένα στις πιο μικρές διαστάσεις του 208, ώστε να μιλάμε αδιαμφισβήτητα για ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας B όλων των εποχών. Προσωπικά, αγαπημένο μου σημείο του αμαξώματος του αυτοκίνητου είναι το πίσω μέρος, με την πλατιά μαύρη λωρίδα ανάμεσα στα αμυγδαλωτά φώτα να συνδέει το παρελθόν με το παρόν της μάρκας, θυμίζοντας το αντίστοιχο τμήμα του Peugeot 205. Συνδυάστε αυτό το σχεδιαστικό τρικ με την μαύρη αεροτομή και το επίσης μαύρο πλαστικό-διαχύτη, και έχετε …οπίσθια που θα ζήλευαν τα top-models του πλανήτη! Όμως και στο εμπρόσθιο τμήμα του το νέο 208 δεν φείδεται αισθητικού ενδιαφέροντος, αφού είναι το πρώτο χρονικά μοντέλο της Peugeot που εφαρμόζει τις χαρακτηριστικές κάθετες LED λεπίδες κάτω από τα φώτα του. Όμορφη είναι και η μεγάλη εμπρόσθια γρίλια με τα χρωμιωμένα μικρο-πλακίδια και το μεγάλο «λιοντάρι» της Peugeot στο κέντρο της, ενώ η αναγραφή του ονόματος του μοντέλου πάνω ακριβώς στη «μύτη» του καπό, είναι μια πρόσφατη σχεδιαστική πρακτική των Γάλλων που μου αρέσει πολύ.

Από πλευράς διαστάσεων με μήκος αμαξώματος 4,055 μέτρων το νέο Peugeot 208 έχει μακρύνει αισθητά συγκριτικά με το προηγούμενο (+82 mm), όντας παράλληλα πιο κοντό σε ύψος (-30 mm) και πιο στενό σε πλάτος (-84 mm). Το μεταξόνιο παραμένει στα καλά 2.540 mm (+2 mm).

Peugeot i-Cockpit στα καλύτερά του!

Για το θάλαμο των επιβατών του νέου Peugeot έχουν γραφτεί πολλά και σίγουρα, τα διθυραμβικά σχόλια των περαστικών στους δρόμους γύρω από την Ακρόπολη που φωτογραφίζαμε το 208 μαζί με τον Γιώργο Σβολόπουλο και τον Γιώργο Σαργιαννίδη – ένας από αυτούς μάλιστα δεν δίστασε να μας σχολιάσει ότι το εσωτερικό θα ταίριαζε σε μικρή Mercedes (!), δείχνουν ότι οι Γάλλοι πέτυχαν και με το παραπάνω το στόχο τους στο να δημιουργήσουν ένα εσωτερικό πραγματικά μοναδικό στην κατηγορία.

Το μυστικό της επιτυχίας ακούει στο όνομα «Peugeot i-cockpit» και πλέον, έχουμε εδώ μια πραγματικά επιτυχημένη έκφανση της πρόσφατης σχεδιαστικής φιλοσοφίας των εσωτερικών της μάρκας, η οποία στοχεύει από τη μια στο να τονίσει την εσωτερική εργονομία, ενώ από την άλλη στο να προσφέρει στον οδηγό μια πραγματικά ψηφιοποιημένη καθημερινή εμπειρία χρήσης, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επίσης ψηφιοποιημένης καθημερινότητάς του. Και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του νεανικού κοινού της κατηγορίας του 208. Στην πράξη ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν εντυπωσιακό 3D πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ο οποίος όσο εντυπωσιακός είναι στην όψη, άλλο τόσο ουσιαστικός είναι στη θέαση, αφού παρέχει ευανάγνωστα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανεξαρτήτως εξωτερικού φωτισμού. Το τιμόνι έχει μικρές διαστάσεις και είναι χαμηλότερα τοποθετημένο, εφαρμόζοντας παράλληλα την σχεδιαστική πρακτική των δύο επίπεδων τμημάτων στη στεφάνη του (πάνω και κάτω) που δημιουργεί σαφείς σπορ συνειρμούς. Πάνω στην κεντρική κονσόλα και ακριβώς μέσα στο ύψος των ματιών του οδηγού –στρέφεται προς αυτόν– συναντούμε μια δεύτερη οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών, που προσφέρει απρόσκοπτη πλοήγηση στο σύστημα πολυμέσων (ψυχαγωγίας και πληροφόρησης) του αυτοκίνητου. Ωστόσο, προσωπικό μου αγαπημένο στοιχείο στην καμπίνα του 208 αποτελεί το πάνελ των αεροπορικού τύπου διακοπτών ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς στο κέντρο της κονσόλας, που φιλοξενούν και τους καινοτόμους διακόπτες αφής για το κύριο μενού του συστήματος πολυμέσων ακριβώς από πάνω τους. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, αυτή είναι πλήρους ρυθμίσεων και με κάθισμα που ευνοεί την άνεση, χωρίς να υποβαθμίζει τη στήριξη του σώματος. Οδηγοί με ύψος άνω του μέσου θα απαιτηθεί να ξοδέψουν λίγο παραπάνω χρόνο για να βρουν την επιθυμητή ρύθμιση ώστε το τιμόνι να μην κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων.

Σημαντικό στοιχείο της εσωτερικής υπόστασης του νέου 208 αποτελεί και η ποιοτική του αναβάθμιση, που του χαρίζει μια σαφέστατα πολυτελή έκφανση και το φέρνει αντιμέτωπο με τα premium μοντέλα των διαστάσεων του. Ειδικότερα, τα πλαστικά στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι μαλακά και αφρώδη, ενώ και η επένδυση τύπου «carbon» στο κεντρικό τμήμα του που περικλείει και μέρος της επένδυσης των θυρών, είναι ιδιαίτερα ευχάριστη στην αφή. Εξαιρετικά προσεγμένο έδειξε και το φινίρισμα της καμπίνας, με την συναρμογή ακόμη και των κατώτερων πλαστικών τμημάτων να πείθει με τη στιβαρότητά της.

Ικανοποιητικό σε χώρους

Στο πεδίο της πρακτικότητας ο θάλαμος των επιβατών του 208 προσφέρει κατ’ αρχάς περισσότερες από ποτέ θήκες για μικροαντικείμενα, αφού εκτός από τις συνηθισμένες θήκες στο εσωτερικό των θυρών, τις ποτηροθήκες στο τούνελ της κονσόλας και τη –βαθιά– θήκη κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, η Peugeot έχει επιπλέον προσθέσει δύο έξτρα χώρους στη βάση της κεντρικής κονσόλας για την αποθήκευση μικροαντικειμένων (ο πάνω εξ αυτών με πορτάκι και με θήκες σύνδεσης USB εκατέρωθέν του). Στους χώρους των επιβατών, 2 ενήλικες δεν θα έχουν πρόβλημα στο να χωρέσουν με άνεση στο εμπρός τμήμα της καμπίνας. Στο πίσω μέρος από την άλλη, ο χώρος για τα πόδια δεν είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας, με αποτέλεσμα επιβάτες άνω του μέσου ύψους να ακουμπούν τα γόνατά τους στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων. Επίσης πολύ δύσκολα τρίτος επιβάτης θα καθίσει ανάμεσά τους, αν και βέβαια αυτό είναι κάτι που το συναντούμε σε όλα τα μικρά αυτοκίντηα. Στο πορτ-μπαγκάζ, τα 311 λίτρα ωφέλιμου όγκου δεν είναι μεν η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, όμως σε κάθε περίπτωση επαρκούν και με το παραπάνω για τις ανάγκες των αγοραστών των μικρών αυτοκινήτων.

1.200άρης turbo με πολύ καλή απόδοση

Ο 1.200άρης turbo κινητήρας της βραβευμένης οικογένειας PureTech του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με τους 100 ίππους, είναι η μεσαία τη τάξη επιλογή στη γκάμα, πάνω από την ατμοσφαιρική έκδοση των 75 ίππων και κάτω από την πιο σπορτίφ επιλογή των 130 ίππων. Είναι φυσικά 3κύλινδρος, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και πληροί από τώρα την νόρμα ρύπων Euro6d. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο αποδοτικά μοτέρ σε αυτή την ισχύ, αφού ο κινητήρας εκμεταλλεύεται την 3κύλινδρη υπόστασή του για να προσφέρει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά, όντας «ζωηρός» και «ζωντανός» μέχρι και το πιο υψηλό φάσμα περιστροφής του. Αυτό στην πράξη σημαίνει αρκετά σβέλτες επιδόσεις, αφού π.χ. το 0-100 km/h έρχεται σε κάτω από 10,0 sec. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται έχει τη σωστή κλιμάκωση που βοηθά τον κινητήρα στο έργο του, όμως η αίσθηση στο κούμπωμα είναι μέτρια. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η χρήση του «Eco» στο set-up του μοτέρ βοηθά το 208 των 100 ίππων να επιτύχει αρκετά χαμηλά νούμερα. Εμείς πάντως, με χρήση σε πόλη και εθνική μετρήσαμε μια κατανάλωση 7,5 lt./100 km, η οποία βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας.

Ευχάριστο, με πολύ καλή άνεση και σταθερό στο δρόμο

Το 208 2ης γενιάς βασίζεται πάνω στη νέα CMP πλατφόρμα της Peugeot, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους, τη βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά ακόμη και στη βελτίωση της ηχομόνωσης/θορύβου/κραδασμών στο εσωτερικό. Η ανάρτηση διατηρεί μια αρχιτεκτονική με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχοντας ρύθμιση που δεν είναι αποκλειστικά σφιχτή. Στην πράξη, το νέο γαλλικό μικρό μέσα στην πόλη είναι ευκολοδήγητο, εύχρηστο και με πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος έχει μια κάπως «ξερή» αντίδραση, όμως αυτό συμβαίνει φυσιολογικά λόγω και των ζαντών 16 ιντσών που έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ιδιαίτερα εύσημα θα πρέπει να δώσουμε στην Peugeot και στους μηχανικούς της για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, αλλά και για την εξαιρετική ηχομόνωση που φροντίζει να κρατά εκτός της καμπίνας τους εξωτερικούς παρασιτικούς θορύβους. Σε διαδρομές εκτός πόλης και ειδικά στις στροφές, το 208 εμφανίζει και έναν fun-to-drive χαρακτήρα που τονίζει τον σπορτίφ του χαρακτήρα. Στρίβει αποτελεσματικά, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δεν διστάζει να ελαφρώσει το πίσω μέρος του με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, μέχρι το σημείο που η διόρθωση του οδηγού μέσω του τιμονιού και φυσικά η παρέμβαση του ESP το επαναφέρει σε τάξη. Το τιμόνι έχει την ακρίβεια που απαιτείται και οι μικρές του διαστάσεις το καθιστούν αρκετά εύχρηστο, με την αίσθηση που παρέχει συνολικά να ικανοποιεί.

Συμπέρασμα

Με το νέο 208 η Peugeot αυξάνει τον πήχη στη μικρή κατηγορία. Πλέον, οι αντίπαλοι για το ανταγωνιστούν δεν πρέπει να είναι μόνο πολύ καλοί σε άνεση, ασφάλεια, ευχρηστία κ.ο.κ., αλλά και να έχουν μια αντίστοιχα ελκυστική σχεδίαση, αλλά και ένα εντυπωσιακό –σε ποιότητα, τεχνολογία και εικόνα, εσωτερικό. Ειδικά στο τελευταίο κομμάτι το 208 βγάζει έναν premium χαρακτήρα που του δίνει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί ακόμη και μοντέλα πιο ακριβά σε τιμή. Μιλώντας για τις τιμές του, να τονίσουμε ότι το νέο Peugeot 208 στην έκδοση των 100 ίππων ξεκινά από τα 16.200 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό. Περισσότερα για τις τιμές του νέου μοντέλου και τον εξοπλισμό του μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.500 rpm
Ροπή: 20.9 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.9 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 97 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 87,3 €
Βάρος: 1.165 kg (με οδηγό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.055/1.745/1.430 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 311 lt
Τιμή: από 16.200 €

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr