Menu
Live Κίνηση | Τεχνικά Χαρακτηριστικά Choice | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: Νέο Audi Q3 35 TFSI S-tronic

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Στοχεύοντας απευθείας στην κορυφή της κατηγορίας των premium compact SUV, η Audi λανσάρει τη δεύτερη γενιά του Q3, το οποίο έρχεται ολικά αλλαγμένο και κυρίως αναβαθμισμένο σε σχέση με το άκρως επιτυχημένο Q3 1ης γενιάς.

Τα compact (ή μικρομεσαία) SUV είναι ίσως η πιο «καυτή» κατηγορία αυτοκινήτων της εποχής, αυξάνοντας συνεχώς τα μερίδια των πωλήσεών τους και παράλληλα τις προτάσεις τους. Η Audi από το 2011 με την 1η γενιά του Q3 και λαμβάνοντας υπόψη της τα «θέλω» του κοινού, μπήκε με πολύ δυναμικό τρόπο στην κατηγορία, καταφέρνοντας να επιτύχει εμπορικά. Πλέον, με την αυγή του 2019 η γερμανική φίρμα λανσάρει στην Ευρωπαϊκή αγορά τη νέα, 2η γενιά του μοντέλου, η οποία έρχεται ολικά αλλαγμένη σε σχέση με την προηγούμενη. Εμείς, υποδεχόμαστε το νέο premium SUV δοκιμάζοντάς το πρώτοι από όλα τα ελληνικά μέσα και μάλιστα, στην πιο ενδιαφέρουσα εμπορικά έκδοσή του με τον 1.500άρη TFSI (turbo) κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων.

Δυναμικό design-Μεγαλύτερες διαστάσεις

Audi 35 TFSI Test (6)a

Η σχεδίαση του νέου Audi Q3 εφαρμόζει λιγότερες καμπύλες από αυτή του 1ης γενιάς μοντέλου, σε ένα design σαφώς πιο δυναμικό. Μεγάλος πρωταγωνιστής της όλης παρουσίας του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι η εμπρόσθια οκτάγωνη μάσκα, με παχύ περίγραμμα χρωμίου, η οποία συνδυάζεται με νέους LED προβολείς. Στο πλάι, έχουν τονιστεί οι θόλοι των τροχών ανεβαίνοντας ψηλά μέχρι σχεδόν την κάτω γραμμή των παραθύρων, ενώ υπάρχουν και τα απαραίτητα για SUV, πλαϊνά περιγράμματα χαμηλά στο αμάξωμα σε σκούρα απόχρωση. Στο πίσω μέρος, οι μεγάλοι σε μέγεθος προβολείς είναι οι αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές, ενώ χαμηλά στον προφυλακτήρα συναντούμε έναν χρωμιωμένο διαχύτη που δίνει και την απαραίτητη σπορτίφ νότα. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Audi Q3 έχει μακρύνει κατά 97 χλστ. και έχει φαρδύνει κατά 25 χλστ. σε σχέση με πριν, διαθέτοντας και μακρύτερο κατά 77 χλστ. μεταξόνιο (ύψος -5 χλστ.). Ωστόσο, λόγω των γραμμών του δεν δείχνει ογκώδες, και αυτό αν μη τι άλλο του προσθέτει αρκετούς πόντους κομψότητας.

Εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και hi-tech λύσεις

Audi 35 TFSI Test (10)a1

Τοποθετούμενο στην premium κατηγορία αυτοκινήτων το εσωτερικό του νέου Audi Q3 οφείλει να προσφέρει τα μέγιστα στους επιβάτες του σε ό,τι αφορά στην ποιότητα του εσωτερικού του (υλικά, φινίρισμα, συναρμογή) και αυτό, αν μη τι άλλο, το νέο γερμανικό μοντέλο το παρέχει απλόχερα. Έτσι λοιπόν, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (μαλακά-αφρώδη και σκληρά) είναι από τα πιο ποιοτικά της κατηγορίας και παράλληλα, με κορυφαίο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ υπάρχουν επιπλέον πολλές επιφάνειες που ντύνονται με αλκαντάρα και δέρμα. Άψογη είναι και η συναρμογή στο μεταλλικό φιλέτο που βρίσκεται πάνω στο ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό, το οποίο στο μοντέλο της δοκιμής φιλοξενούσε και το φωτιζόμενο ταμπελάκι-λογότυπο της Audi, μια όμορφη λεπτομέρεια που αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου ατμοσφαιρικού φωτισμού.

Audi Q3 35 TFSI Test 11a

Σχεδιαστικά, το ταμπλό εφαρμόζει μια αισθητική που βοηθά την καμπίνα να αναδείξει τον hi-tech χαρακτήρα της, βάζοντας στο προσκήνιο την μεγάλη και super ευκρινή οθόνη αφής των 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων MMI navigation plus στο κέντρο της κονσόλας. Παράλληλα, μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο επίσης πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ή 12,5 ιντσών, που παρέχει πλήθος πληροφοριών συμπληρώνοντας ιδανικά το πακέτο τεχνολογίας της καμπίνας. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η γενικότερη λειτουργικότητα του εσωτερικού, όπως αυτή ορίζεται από τη θέση οδήγησης με το πλήθους ρυθμίσεων άνετο κάθισμα, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, καθώς επίσης και με την άκρως προσεγμένη εργονομία. Άφθονες είναι και οι θήκες για μικροαντικειμένα, που διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τη διαμονή.

Πιο ευρύχωρο και με στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα

Audi 35 TFSI Test (9)a

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του νέου Audi Q3 σε συνδυασμό με την έξυπνη εκμετάλλευση του εσωτερικού του όγκου, έχει ως αποτέλεσμα το γερμανικό SUV να προσφέρει στο εσωτερικό του άνετους χώρους για τη μεταφορά 4 ενήλικων επιβατών. Μάλιστα, λόγω του αυξημένου πλάτους ένας μεσαίος καθήμενος δεν θα δυσκολευτεί επιπλέον να βρει θέση στο πίσω κάθισμα, παρότι το υψηλό τούνελ της μετάδοσης (απαιτούμενο για τις 4Χ4 εκδόσεις) δεν θα βολέψει τα πόδια του. Σημαντικό στοιχείο πρακτικότητας του νέου Audi Q3 αποτελεί το στάνταρ συρόμενο κατά 150 χλστ. πίσω κάθισμα (επιπλέον διαιρούμενο σε ποσοστό 40:20:40 και με πλήρως αναδιπλούμενη πλάτη), το οποίο ωφελεί τον έτσι κι αλλιώς μεγάλο σε όγκο χώρο αποσκευών να προσφέρει ακόμη περισσότερα. Ειδικότερα, με το πίσω κάθισμα στην πιο πίσω θέση τα 530 lt. του πορτ-μπαγκάζ του Q3 είναι περισσότερα από αυτά της BMW X1 (505 lt.) και της Mercedes GLA (421 lt.), ενώ τραβώντας προς τα εμπρός τις πίσω θέσεις το νούμερο αυτό αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 675 lt. Επιπλέον των παραπάνω, η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα διευκολύνοντας τη φόρτωση, ενώ υπάρχει και μετακινούμενο δάπεδο (σε 3 επίπεδα) για ακόμη περισσότερη πρακτικότητα.

Ικανός και άκρως πολιτισμένος 1.500άρης κινητήρας

Audi 35 TFSI Test (7)a

Ο κινητήρας του Audi Q3 της δοκιμής μας είναι το νεότερο 1.5 lt. TFSI μηχανικό σύνολο του VW Group, που υιοθετεί τεχνολογία μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (οι 2 από τους 4 κυλίνδρους σταματούν να λειτουργούν σε συνθήκες χαμηλού και μέτριου «φορτίου») για να μειώσει την κατανάλωση. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος του φθάνει τους 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η διαθέσιμη ροπή του τα 25.5 kgm ανάμεσα στις 1.500 με 3.500 σ.α.λ. Η γενική του λειτουργία είναι άκρως πολιτισμένη και η απόδοση της ισχύος του γίνεται αρκετά ομαλά, ταιριάζοντας απόλυτα στον premium χαρακτήρα του Q3. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει και με την απόδοσή του στις χαμηλές στροφές, λόγω της αρκετής διαθέσιμης ροπής. Στις επιδόσεις, τα νούμερα ικανοποιούν και με το παραπάνω, αφού το 0-100 km/h μόλις ξεπερνά τα 9.0 sec και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 207 km/h. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι το 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic της Audi (στάνταρ 6τάχυτο μηχανικό). Η λειτουργία του έχει σεταριστεί έτσι ώστε να υποβοηθά τον κινητήρα να επιτύχει χαμηλά νούμερα κατανάλωσης και ρύπων. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι συχνά θα ανεβάσει πιο συχνά σχέση για να μειώσει τις στροφές σε συνθήκες ήπιας οδήγησης, ενώ σχεδόν αστραπιαία με το άφημα του πεντάλ του γκαζιού και με το «Efficiency» ενεργοποιημένο στα προγράμματα οδήγησης (ένα από τα 6 διαθέσιμα οδηγικά set-up) το κιβώτιο θα απεμπλακεί (λειτουργία coasting) για να βοηθήσει περαιτέρω στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη, εμείς καταγράψαμε μια μέση τιμή 8,7 lt/100 km δοκιμάζοντας το νέο Audi Q3 35 TFSI σε πόλη και εθνική, ένα νούμερο αρκετά ικανοποιητικό για την κατηγορία.

Χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και οδικού δυναμισμού

Audi 35 TFSI Test (4)a

Η Audi αποφάσισε να «χτίσει» τη 2η γενιά του Q3 πάνω στη νεότερη πλατφόρμα MQB του Ομίλου VW και αυτό αν μη τι άλλο ήταν μια πολύ έξυπνη κίνηση, αφού επέτρεψε στο νέο της SUV από τη μία να αυξήσει τις διαστάσεις του χωρίς να αυξήσει και το βάρος του – και άρα να επηρεάσει αρνητικά και την κατανάλωσή του, ενώ από την άλλη να βελτιώσει τη συνολική του ακαμψία. Η ανάρτηση αποτελείται από Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους (4 συνδέσμων για την ακρίβεια) πίσω, έχοντας κατά την Audi μια ρύθμιση που φροντίζει για την άνεση των επιβατών χωρίς να αφήνει στην άκρη τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά.

Audi 35 TFSI Test (5)a

Στην πράξη το Q3 τα καταφέρνει εξαιρετικά στο δρόμο. Ο συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης φροντίζει ώστε να προσφέρει στους επιβάτες του αυτοκινήτου πολύ καλά επίπεδα ποιότητας κύλισης παρά τις 18άρες ζάντες των τροχών και, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική εσωτερική ηχομόνωση, την απαραίτητη «premium» απομόνωση στις μετακινήσεις τους. Παράλληλα, παρότι η ρύθμιση της ανάρτησης όπως προείπαμε δεν είναι αμιγώς μαλακή, το πέρασμα από τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος γίνεται πολύ ομαλά και χωρίς να ενοχλούνται και πάλι οι επιβάτες του αυτοκινήτου. Στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς, το Q3 τα καταφέρνει εξίσου πολύ καλά, έχοντας άκρως ομαλές αντιδράσεις και εμφανίζοντας τα απαραιτήτως υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο του επιπέδου του. Η αίσθηση που προσδίδει στον οδηγό του δεν είναι απαραίτητα σπορτίφ, ωστόσο το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι είναι άμεσο και προσφέρει την πληροφόρηση που πρέπει, όντας καλύτερο από πολλές ανταγωνιστικές προτάσεις. Συνολικά, το Audi Q3 στο δρόμο θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα το επιλέξει, αφού φροντίζει ώστε να του προσφέρει όσο το δυνατόν πιο «απροβλημάτιστες» μετακινήσεις, πλαισιώνοντάς τες επιπλέον με ένα πλήρες μπουκέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας όπως Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, Σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με δυνατότητα αυτόματης πέδησης και άλλα.

Πόσο κοστίζει;

Η Audi έχει δημιουργήσει για το νέο Q3 3 εκδόσεις εξοπλισμού, με την αρχική να διαθέτει στάνταρ ένα πλήρες πακέτο, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, LED προβολείς, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέπτες και παράθυρα, μηχανικό κλιματισμό, αισθητήρες φώτων και βροχής, σύστημα πολυμέσων MMI Radio Plus με οθόνη 8,8 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η τιμή της έκδοση αυτής είναι 32.900 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 35.500 ευρώ με το αυτόματο S tronic. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Advanced του μοντέλου της δοκιμής μας περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό 2 ζωνών, τα προγράμματα οδήγησης Audi Drive Select και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με κόστος 34.600 και 36.900 ευρώ για μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Τέλος, η πιο σπορ έκδοση S Line κοστίζει 35.700 ευρώ (μηχανικό κιβώτιο) ή 40.220 ευρώ (αυτόματο κιβώτιο).

Συμπέρασμα

Audi 35 TFSI Test (8)a

Με το νέο Audi Q3 η γερμανική εταιρεία προσφέρει στην κόμπακτ κατηγορία των SUV μια από τις πιο πλήρεις προτάσεις της αγοράς. Το νέο μοντέλο δεν είναι μόνο ένα από τα top ποιοτικά ή στα οδικά του χαρακτηριστικά, αλλά παράλληλα και ένα premium αυτοκίνητο με τονισμένη πρακτικότητα και χώρους που δεν απαιτούν συμβιβασμούς. Στο ίδιο μοτίβο και η έκδοση 35 TFSI, που καταφέρνει παρότι «αρχική» στην γκάμα να ικανοποιήσει απόλυτα με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της. Για αυτούς που θέλουν περισσότερα, υπάρχει από την πλευρά της βενζίνης η πολύ δυναμική έκδοση Q3 45 με τον 2λιτρο TFSI των 230 ίππων και τετρακίνηση –Δείτε εδώ την οδηγική μας επαφή εν Ελλάδι, όμως οι περισσότεροι πελάτες του νέου μοντέλου ορθώς θα απευθυνθούν προς την έκδοση της δοκιμής μας και δεν θα απογοητευθούν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.2 sec
Τελική ταχύτητα: 207 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 130 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 156,0 €
Βάρος: 1.570 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.484/1.856/1.616 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Χώρος αποσκευών: 530 lt
Τιμή: από 35.500€ (από 32.900€ με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων)

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν