Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη Δοκιμή: Νέα BMW X4 xDrive20d

Ελλάδα 10:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πρώτη Δοκιμή: Νέα BMW X4 xDrive20d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη Δοκιμή: Νέα BMW X4 xDrive20d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ακολουθώντας τα χνάρια της νέας γενιάς της X3, η μεσαία Crossover-Coupe BMW X4 αλλάζει πλήρως, μεγαλώνοντας σε όλα της ώστε να δημιουργηθεί ένα από τα πλέον εντυπωσιακά μοντέλα του είδους στην αγορά. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά της BMW X4, η οποία έρχεται μόλις 4 χρόνια από τη στιγμή που η πρώτη γενιά λανσαρίστηκε στην αγορά. Μέσα σε αυτό το διάστημα η X4 τα πήγε μεν αρκετά καλά εμπορικά (ξεπέρασε τις 200.000 μονάδες παγκοσμίως), όμως πλέον η BMW μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της αυξημένης δημοτικότητας των crossover και SUV μοντέλων αποφασίζει να επαναπροσδιορίσει την παρουσία του μοντέλου της, μεγαλώνοντας τις διαστάσεις του, προσφέροντάς του ακόμη περισσότερα στοιχεία τεχνολογίας, αλλά και παράλληλα διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα τα προσφερόμενα επίπεδα ποιότητας και άνεσης. Τιμολογιακά, το κόστος της νέας X4 ξεκινά από τα 61.350 ευρώ για την αρχική βενζινοκίνητη έκδοση xDrive20i. Η X4 xDrive20d της δοκιμής μας κοστίζει από 66.030 ευρώ. Σημειώστε ότι αυτή την περίοδο «τρέχει» πρόγραμμα χρηματοδότησης με όφελος έως 13.000 ευρώ και μηνιαία δόση από 699 ευρώ/μήνα.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή

X4 xdrive20d (1)

Advertisement
Advertisement

Η εμφάνιση της νέας BMW X4 είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακή και αυτό οφείλεται όχι μόνο στο γεγονός ότι έτσι κι αλλιώς ένα crossover-coupe λόγω του σχήματός του κλέβει αισθητικά τις εντυπώσεις, αλλά και επειδή στην περίπτωση της νέας X4 οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία της στο δρόμο. Με μήκος λοιπόν στα 4,752 μέτρα (+81 χλστ.), πλάτος 1.918 χλστ. (+37 χλστ.) και μεταξόνιο 2.864 χλστ. (+54 χλστ.) η νέα X4 απλώνει περισσότερο τις διαστάσεις της και σε συνδυασμό και με την ελαφρά μείωση στο ύψος (1.621 χλστ., -3 χλστ.) δημιουργεί ένα σχήμα πιο δυναμικό, αλλά και παράλληλα πιο κομψό από ό,τι στο παρελθόν. Φυσικά, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σχεδιαστικά επικεντρώνεται στο πίσω μέρος, εκεί όπου η οροφή πέφτει πάνω στο ανασηκωμένο πίσω όγκο σε ένα στιλάτο κουπέ σχήμα. Πανέμορφα κατά την άποψή μας είναι τα νέα πίσω μακρόστενα φώτα, ενώ ο προφυλακτήρας με τις δύο εξατμίσεις και τον διαχύτη στο κέντρο δίνει τη δική του σπορτίφ πινελιά, μαζί και με την έξτρα πίσω αεροτομή. Στο υπόλοιπο αμάξωμα, η νέα X4 έχει αποκτήσει περισσότερες νευρώσεις από το παρελθόν όπως και καμπύλες, ακολουθώντας σε αυτό το κομμάτι την αντίστοιχη σχεδιαστική αναβάθμιση που είδαμε και στη νέα γενιά της «αδελφής» BMW X3.

Παραδίδει μαθήματα ποιότητας στο εσωτερικό

X4 xdrive20d (8)

Advertisement

Η καμπίνα των επιβατών της νέας X4 εμπνέεται από αυτήν της X3 σε ένα high-tech και συνάμα οδηγοκεντρικό αισθητικό αποτέλεσμα. Ξεχωρίζουμε την κεντρική κονσόλα με την ελαφριά κλίση της προς τον οδηγό και την μεγάλη οθόνη των 10, 2 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο ανώτερο τμήμα της. Άνετο και με πολύ καλή στήριξη είναι και το κάθισμα του οδηγού, το οποίο όπως και το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Ωστόσο αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις στο εσωτερικό είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, η οποία ορίζεται όχι μόνο από την ύπαρξη των πλέον πολυτελών δερμάτινων επενδύσεων στο μοντέλο της δοκιμής, αλλά και από το αρτιότατο φινίρισμα και συναρμογή, καθώς και τη γενικότερη αίσθηση «βράχου» που αποπνέει η καμπίνα σε κάθε τμήμα της.

Χάνει ελαφρώς σε πρακτικότητα

Advertisement

X4 xdrive20d (7)

Η αύξηση των διαστάσεων έχει ωφελήσει τους χώρους των επιβατών, αφού πλέον η νέα X4 είναι σε θέση να φιλοξενήσει κυρίως λόγω του μεγαλύτερου πλάτους ακόμη και 3 ενήλικες επιβάτες στο πίσω κάθισμα, με περισσότερο χώρο από το παρελθόν για τα γόνατά τους. Ο χώρος για τα κεφάλια στο πίσω μέρος επαρκεί μεν ακόμη και για άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου, ωστόσο λόγω της σχεδίασης της οροφής η γενικότερη αίσθηση περιορίζεται σε σχέση με ένα παραδοσιακό SUV σχήμα. Στο πορτ-μπαγκάζ, ο διαθέσιμος χώρος είναι βαθύς, με ωφέλιμο όγκο 525 λίτρων (-25 λίτρα σε σχέση με αυτόν της X3), όμως παραμένει σχετικά ρηχός. Κάτω από το δάπεδο (έξυπνο το αμορτισέρ που το συγκρατεί όταν το σηκώνεις!), υπάρχει ένας έξτρα χώρος για μικροαντικείμενα, ενώ σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα βολική είναι η ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Πολιτισμένος και με καλή κατανάλωση diesel

Advertisement

X4 xdrive20d (6)

Γνώριμος μας είναι ο 2λιτρος turbodiesel κινητήρας της X4 xDrive 20d, ο οποίος αποδίδει ονομαστικά 190 ίππους ισχύος και 40.8 kgm ροπής. Το μοτέρ αυτό παραμένει όπως και στην X3, ιδιαίτερα πολιτισμένο σε λειτουργία και χωρίς αισθητό θόρυβο στην καμπίνα. Η απόδοσή του είναι αρκετά καλή, αφού η ροπή αποδίδεται από χαμηλά (1.750 σ.α.λ.) και βοηθά το μοτέρ να υπερκεράσει οποιοδήποτε έλλειμμα ισχύος. Παράλληλα, το πολύ καλό σε λειτουργία 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic το βοηθά να αναδείξει τις αρετές του, προσαρμοζόμενο άμεσα στα κελεύσματα του δεξιού ποδιού του οδηγού. Ωστόσο είναι δεδομένο ότι του λείπει η εκρηκτικότητα των βενζινοκίνητων συνόλων, αλλά και των ισχυρότερων diesel της γκάμας, που θα ταίριαζε ακόμη περισσότερο στον γενικότερο δυναμικό χαρακτήρα της X4. Φυσικά, η BMW προσφέρει και εδώ το σύστημα οδηγικών set-up Driving Experience Control (Eco Pro, Comfort, Sport), που θέτουν σε ανάλογη ρύθμιση τη λειτουργία του κιβωτίου και του μοτέρ. Στο πεδίο της κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με την νέα BMW X4 καταγράψαμε μια μέση τιμή 8.3 lt./100 km, ένα νούμερο αρκετά ικανοποιητικό με βάση τα χαρακτηριστικά της.

X4 xdrive20d (5)

Σπορτίφ SUV στο δρόμο

X4 xdrive20d (3)

Βασισμένη πάνω στη νεότερη πλατφόρμα CLAR της BMW η νέα X4 κερδίζει σε ακαμψία και παράλληλα, παρότι έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, και σε βάρος αφού συνολικά είναι ελαφρύτερη έως και κατά 50 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη. Επιπλέον των παραπάνω, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 204 χλστ., το κέντρο βάρος έχει μετατοπιστεί χαμηλότερα σε σχέση με ένα αντίστοιχο SUV (π.χ. την X3), ενώ η BMW προσφέρει στάνταρ την X4 με την πιο «σφιχτή» ανάρτηση M Sport, αλλά και με σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση. Αρκετή δουλειά έχει γίνει και στην αεροδυναμική, με τον σχετικό συντελεστή να έχει μειωθεί στο Cd: 0.30.

Στο δρόμο η νέα BMW X4 αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει. Προσφέρει σαφώς μια πιο δυναμική αίσθηση στον οδηγό της σε σχέση με την X3, κάτι που στην πράξη μεταφράζεται σε εξαιρετική ευστάθεια στην εθνική, αλλά και σε πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Για το τελευταίο υπεύθυνο είναι και το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης xDrive, που φροντίζει ώστε να στέλνει συνεχώς την απαιτούμενη ροπή και στους εμπρός τροχούς – εκτός από τους πίσω, για να εκμηδενίσει ουσιαστικά οποιεσδήποτε τάσεις απώλειας της πρόσφυσης. Μειωμένες, παρά την υψηλή απόσταση από το έδαφος είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος, ενώ το τιμόνι χωρίς να εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του, προσφέρει την συμπαγή αίσθηση που απαιτείται. Το πιο σημαντικό ωστόσο αποτελεί το γεγονός ότι η νέα X4 παρά τον οδηγικό της δυναμισμό δεν χάνει τον απαιτούμενο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της κλάσης της. Και για αυτό είναι υπεύθυνο το εξαιρετικό πλαίσιό της και η γενικότερη στιβαρή κατασκευή, που φροντίζουν ώστε και αυτή η μεσαία υπερυψωμένη BMW να «ισοπεδώνει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος φροντίζοντας να τις «κρατά» εκτός της καμπίνας.

X4 xdrive20d (4)

Εν κατακλείδι

Όπως και στην περίπτωση της νέας Χ3, έτσι και σε αυτήν της X4 2ης γενιάς η BMW έφτιαξε ένα μοντέλο που φλερτάρει ξεκάθαρα με την κορυφή της κατηγορίας του. Μπορεί να μην διαθέτει την πρακτικότητα ενός SUV, όπως άλλωστε και τα περισσότερα Crossover Coupe, όμως η X4 είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει στα μέγιστα στον οδηγό της πολυτέλεια και άνεση, περικλείοντάς τα με έναν οδηγικό δυναμισμό που χαρίζει στον οδηγό της το κάτι παραπάνω, εκτός από το έτσι κι αλλιώς «φαίνεσθαι» της διαφορετικότητας της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 190 PS/4.000 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.0 sec
Τελική ταχύτητα: 213 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 262,7 €
Βάρος: 1.815 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.752/1.918/1.621 mm
Μεταξόνιο: 2.864 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt
Τιμή: Από 66.030€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1