Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Όσα ζήσαμε στο Continental TechnikForum

  • Panos Seitanidis

Μετά από έναν ακριβώς χρόνο βρεθήκαμε και πάλι στο Λέβι, όπου η Continental διοργάνωσε την καθιερωμένη τεχνολογική εκδήλωση για τα νέα της χειμερινά ελαστικά, τα οποία δοκιμάσαμε από πρώτο χέρι!

Αποστολή στη Φινλανδία: Νίκος Μαρινόπουλος

Η αλήθεια είναι ότι στα μέρη μας τα ελαστικά είναι… απλά ελαστικά (δηλαδή θερινά), μια και αγνοούμε την ύπαρξη των χειμερινών για κλίματα όπου ο υδράργυρος κυμαίνεται γύρω από τους 0 βαθμούς Κελσίου! Αρκετά χαμηλότερα, θα έλεγα, ειδικά όταν βρεθήκαμε περί τα 170 χιλιόμετρα πάνω από τον αρκτικό κύκλο, στην εξαιρετική πίστα του Λέβι. Για να μπείτε στο… κλίμα, απλά φανταστείτε μία εντελώς επίπεδη αχανή έκταση σκεπασμένη από ένα στρώμα πάγου όπου και χαράζονται διάφορες διαδρομές, ανάλογα το κάθε τεστ.
Ο λόγος όλων ήταν τα νέα ελαστικά Winter Contact TS 860 που αντικαθιστούν τα TS 850 και είναι το καλύτερο χειμερινό που έχει κατασκευαστεί έως τώρα από γερμανική εταιρεία, όπως διατείνονται οι ειδικοί της Continental. Ετσι, λοιπόν, σε ένα ολόλευκο τοπίο με το θερμόμετρο σταθερά υπό του μηδενός, αναλάβαμε τον ρόλο ενός… μικρού δοκιμαστή, τεστάροντας από ραλιάρικα buggy μέχρι και Audi RS3 στον πάγο! Μάλιστα, οι ειδικοί της Continental ήθελαν να μας δείξουν πόσο σημαντικό είναι το νέο τους ελαστικό και φρόντισαν να το τοποθετήσουν σε μία BMW 318ti Compact (ναι, την παλιά της δεκαετίας του 1990). Διαθέσιμες ήταν και μερικές σύγχρονες BMW 118i με παλαιότερης σειράς χειμερινά ελαστικά και, πιστέψτε μας, η παλιά «μπέμπα» πήγαινε πολύ πιο γρήγορα στο χιόνι!

continental teknik 2015 (7)

Αποκορύφωμα όλων ήταν το τεστάρισμα με Porsche Cayman GTS, καθώς η κορυφαία γερμανική εταιρεία ελαστικών εξελίσσει χειμερινά ελαστικά αποκλειστικά για σπορ μοντέλα ώστε να μην επισκιάζεται το στοιχείο της απόλαυσης, όπως άλλωστε διαπιστώσαμε από μερικούς σούπερ γύρους! Πέρα από τη σβέλτη οδήγηση είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς οι ειδικοί παίρνουν μετρήσεις και δεδομένα με υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά όργανα που διέθεταν τα αυτοκίνητα, συγκρίνοντας καμπύλες επιτάχυνσης και φρεναρισμάτων από διάφορες ταχύτητες.

Εδώ να πούμε ότι μία ημέρα νωρίτερα του event είχαμε φιλοξενηθεί στο χιονοδρομικό κέντρο του Λέβι, όπου οι άνθρωποι της Continental μας μίλησαν για το θεωρητικό κομμάτι και την τεχνολογία γύρω από το βελτιωμένο TS860 χάρη στη νέα σύσταση με περισσότερο πυρίτιο… και αλεύρι!. Φανταστείτε ότι το ελαστικό είναι… κέικ και ανάλογα με τα συστατικά του (ζάχαρη, αλεύρι κ.ά., στην περίπτωση του ελαστικού πυρίτιο, ρητίνη κ.λπ.) εξαρτάται πόσο… γευστικό θα είναι!

continental teknik 2015 1

Εννοείται ότι η… γεύση σε ένα ελαστικό αποτυπώνεται στις μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά την επιβράδυνση και στο κράτημα στις στροφές και στο βρεγμένο-παγωμένο οδόστρωμα. Φυσικά, σε ένα ελαστικό ρόλο δεν παίζει μόνο η σύσταση της γόμας αλλά και η νέα χάραξη με νέα τακούνια και εγκοπές για καλύτερη πρόσφυση και ταχύτερη απαγωγή του νερού.

Πολύ ενδιαφέρον ήταν το «μάθημα» σχετικά με τα καλούπια και τον τρόπο που κατασκευάζονται οι μήτρες των ελαστικών, ένα πανάκριβο εξάρτημα στο οποίο διαμορφώνεται και σχηματίζεται στην τελική του μορφή ένα ελαστικό. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Continental συμμετέχει στην πρωτοβουλία #Stop the Crash που έχει ως στόχο την προώθηση και την ευρύτερη χρήση τεχνολογιών (ESP, αυτόνομη πέδηση κ.ά.) που αποτρέπουν ή περιορίζουν συγκρούσεις.

continental teknik 2015 (2)

Δημοφιλή στο Protothema.gr