Καλοκαιρινή αρμονία, μέρος 2ο
ΔΟΚΙΜΕΣΚαλοκαιρινή αρμονία, μέρος 2ο
ΔΟΚΙΜΕΣΑυτή τη βδομάδα τo Opel Cascada κινείται μεταξύ βουνού και θάλασσας στην Αρκαδία γοητεύοντας όσους βρεθούν στο διάβα του. ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Οδηγώντας το Opel Cascada μπαίνεις πολύ γρήγορα σε ρυθμούς χαλαρούς καλοκαιρινούς. Όλο το σετάρισμα του αυτοκινήτου είναι προσανατολισμένο στο να απολαύσεις μια βόλτα το χάραμα ή το σούρουπο με τις μυρωδιές της φύσης να δίνουν χρώμα σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση υπό ταιριαστό μουσικό φόντο.
WHAT CAR
Πρώτα απ’ όλα ο κινητήρας νέας γενιάς SIDI (Spark Ignition, Direct Injection) 1.6lt απόδοσης 170PS και το κυριότερο ροπής κοντά στα 30kgm από το ρελαντί. Η τεχνολογία SIDI χρησιμοποιείται από την Opel εδώ και μια δεκαετία την πρωτοείδαμε στα Signum και Vectra.
Ο ολοκαίνουργιος SIDI 1.6lt είναι ρυθμισμένος να κινεί αρχοντικά το Cascada. Δεν υπάρχουν ξεσπάσματα ροπής ή κενά ισχύος. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ηλεκτρική, χωρίς θόρυβο, χωρίς εξάρσεις. Σε αντίστοιχο πνεύμα και η χαρτογράφηση του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που αλλάζει σχέσεις χωρίς να το καταλαβαίνεις. Οι ομαλές διακριτικές αλλαγές είναι στο πνεύμα της συνολικής κατασκευής, ακόμη και στη χειροκίνητη λειτουργία, πρωταρχικός στόχος των μηχανικών της Opel είναι οι διακριτικές και όχι οι γρήγορες αλλαγές.
Η ανάρτηση του Cascada είναι υψηλών προδιαγραφών. Εμπρός διαθέτει ανάρτηση με γόνατα HiPerStrut προερχόμενη από τα μοντέλα OPC και πίσω ανάρτηση WattsLink. Η πολύ υψηλή στρεπτική ακαμψία πλαισίου/αμαξώματος έδωσε στους μηχανικούς της Opel τη δυνατότητα να σετάρουν το αυτοκίνητο ώστε, παρά τις 18αρες ζάντες και τα φαρδιά ελαστικά 235/50 να περνά αγέρωχο από λακκούβες και σαμαράκια. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι από τα δυνατά σημεία του Cascada. Το ανοικτό Opel περνάει πάνω από κάθε είδους ανωμαλία οδοστρώματος χωρίς τριγμούς, κραδασμούς ή ενοχλητικές ταλαντώσεις για τους επιβαίνοντες. Ταυτόχρονα το κράτημά του σε γρήγορες καμπές είναι άψογο και η προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί γρήγορα, κολακεύεται από το ακριβές τιμόνι. Εδώ χρήζει ιδιαίτερης μνείας η αίσθηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, αν κάποιοι έχετε στο μυαλό σας μια ελαφριά αίσθηση και ασάφεια γύρω από την ευθεία, ξεχάστε τα.
Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως το Cascada δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, ούτε υποκρίνεται κάτι τέτοιο. Δε φτιάχτηκε για να γράφει χρόνους, να οδηγείται με γωνίες και ν’ ανάβει τα αίματα. Αν ζητάτε κάτι τέτοιο, δείτε το Astra OPC. Το Cascada είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο φτιαγμένο για χαλαρές βόλτες. Αυτό δε σημαίνει πως ο οδηγός του δεν μπορεί να στρίψει γρήγορα σε μια καμπή κάθε άλλο, ενώ παντού έχει την περίσσεια δύναμης που επιτρέπει την πραγματοποίηση ασφαλούς προσπεράσματος ακόμη και με τέσσερις επιβαίνοντες + αποσκευές και κλιματισμό.
[nggallery id=2911]
Κινούμενοι σε μια απαιτητική διαδρομή γεμάτη με γρήγορες στροφές από Τρίπολη μέχρι Βυτίνα, εκτιμήσαμε την άριστη αίσθηση του τιμονιού, την σταθερότητα στις στροφές, την αμεσότητα στην αλλαγή πορείας και τα υψηλά περιθώρια ασφάλειας που παρέχει η ρύθμιση της ανάρτησης και το σύστημα πέδησης. Όλα αυτά σε ρυθμούς γρήγορους αλλά όχι σπορτίφ. Αν πιέσεις περισσότερο τα ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν διακριτικά απομακρύνοντας τα δράματα. Ακόμη και με το πόδι στο πάτωμα σε ανηφορικό πέταλο οι εμπρός, κινητήριοι τροχοί δε σπινάρουν και στο τιμόνι δε μεταφέρονται κραδασμοί ή ταλαντώσεις.
Σε ρυθμούς βόλτα τώρα με την οροφή ανοιχτή το Cascada είναι απλά απολαυστικό. Ο ήρεμος τρόπος του επιτρέπει πολύ σύντομα στους επιβάτες να απολαύσουν τα σημαντικά της συνύπαρξής τους καθώς η λειτουργία είναι διακριτική και συνεπικουρεί στη δημιουργία της ατμόσφαιρας που αποζητάς. Χαλαρά, καλοκαιρινά, αρμονικά πρωινά και δειλινά…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Cascada 1.6lt, 170PS |
Κινητήρας: 1.598 cc Ισχύς: 170 PS/6.000 rpm Ροπή: 28.6 kgm/1.650 – 4250 rpm Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Επιτάχυνση 0-100 km: 10,8 sec Τελική ταχύτητα: 220 km/h Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής) Εκπομπές CO2: 168 gr/km Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων Βάρος: 1.701 kg Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.696/1.839/1.443 mm Χώρος αποσκευών: 380 lt Τέλη κυκλοφορίας: 378 ευρώ Τιμή: 30.500 ευρώ |
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil