Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion

Ελλάδα 8:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πιο πράσινη και οικονομική έκδοση του νέου Volkswagen Polo δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο τον Έλληνα οδηγό του σήμερα.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/SeitanAuto)

Σε μια εποχή που η πλειοψηφία των οδηγών στη χώρα μας μετρά… χιλιόμετρα, λίτρα και ευρώ, τα μοντέλα που μπορούν να καλύψουν οικογενειακές ανάγκες αλλά και να συμμορφωθούν με τις ανάγκες του οικογενειακού προϋπολογισμού δεν είναι πολλά. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει η Bluemotion έκδοση του νέου Polo με τον 3ύλινδρο 1.400άρη diesel κινητήρα απόδοσης 75 PS. Γιατί; Την απάντηση θα τη δώσουν οι αριθμοί: κατανάλωση 3,1 lt/100 km (πρόκειται για την εργοστασιακή τιμή, καθώς στη δοκιμή μας κινηθήκαμε και κάτω από τα 5 lt/100 km) και εκπομπές ρύπων στα 82 g/km. Κοινώς… απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας αλλά και από τις συχνές επισκέψεις στο βενζινάδικο της γειτονιάς. Η έκπτωση κατά 0,3 lt/100 km και 6 g/km αντίστοιχα σε σχέση με τον προηγούμενο, αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1.2 lt επιτυγχάνεται με μία σειρά επεμβάσεων των Γερμανών στο νέας γενιάς Polo. Μεταξύ άλλων, διαθέτει νέα εμπρός μάσκα κλειστού τύπου, προφυλακτήρες με ενσωματωμένα σπόιλερ, ειδικού σχεδιασμού πλευρικά μαρσπιέ, αεροτομή σε σχήμα «Π», τροποποιημένο, επίπεδο πάτωμα που είναι και 15 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος, 15άρες ζάντες αλουμινίου χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης και πακέτο με αυτές ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης

Advertisement
Advertisement

Για όσους γράφουν χιλιόμετρα, η επένδυση στην πιο πράσινη έκδοση είναι λογική, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς και τον πλούσιο εξοπλισμό που τη συνοδεύει. Η τεχνολογική φαρέτρα ασφαλείας περιλαμβάνει ESP/ASR/MSR, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, Hill Hold Assist, εμπρός μετωπικούς και πλευρικούς (κεφαλής/θώρακα) αερόσακους νέου τύπου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων/χειρόφρενο, ημιαυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 15’’, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5’’ και 6 ηχεία κ.ά.

Όλα αυτά σε ένα γνώριμο όχημα που διατηρεί το ίδιο σουλούπι εξωτερικά αλλά και το γνωστό συντηρητικό σε σχεδίαση αλλά ποιοτικό και με άριστη συναρμογή εσωτερικό. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά φρένα είναι στη λίστα των θετικών στοιχείων, όπως και η σιωπή στην καμπίνα κατά το ταξίδι. Απαιτείται εξοικείωση με το γεγονός πως κάτω από τις 1.000 rpm ο κινητήρας σβήνει για λόγους οικονομίας, αλλά αυτό θα το αντιληφθείς μόνο εντός αστικού τοπίου. Προφανώς το Polo 1.4 TDI BlueMotion δεν είναι προσανατολισμένο στο κυνήγι επιδόσεων και εντυπώσεων αλλά στην ουσία. Εκεί λοιπόν προσφέρει τις γνωστές αρετές της νέας γενιάς του Polo και γενικότερα της VW, εξασφαλίζοντας αξιοπρόσεκτη οικονομία.

Οι επεμβάσεις των σχεδιαστών της μάρκας από το Βόλσφμπουργκ, μείωσαν δραστικά τις αντιστάσεις του αέρα και της τριβής κύλισης

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρες
(cc): 1422cc
Ισχύς (PS/rpm): 75/3000
Ροπή (kgm/rpm): 21.4/1500
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 184
Επιτάχυνση 0-100: 12.9 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 3.1
Εκπομπές CO2 (gr/km): 82
Βάρος: 1142
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3972/1682/1453
Χώρος αποσκευών: 280
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): –
Τιμή: από 15.240€ (με όφελος απόσυρσης)

Advertisement