Οδηγούμε το Panda 4×4 1.3 MTJ
ΔΟΚΙΜΕΣΟδηγούμε το Panda 4×4 1.3 MTJ
ΔΟΚΙΜΕΣΘυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρίκι (μέσα της δεκαετίας του ’80) κάναμε διακοπές στην Λέρο. Είχε πολλούς Ιταλούς κάθε καλοκαίρι. Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν Fiat diesel. Μεγάλα Fiat. Και θυμάμαι σε κάτι ανηφόρες το «μουγκρητό» τους και… λίγο την κάπνα τους. Αλλά πάντα με εντυπωσίαζε το «μουγκρητό».
ΔΟΚΙΜΗ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΓΤΖΟΓΛΟΥ (twitter: @500rakias)
WHAT CAR
Πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Μία εβδομάδα με το Fiat Panda 4×4 MTJ το «μουγκρητό» του διακριτικό… και καθόλου κάπνα! Επειδή ήμουν κάτοχος του προηγούμενου μοντέλου οφείλω να ομολογήσω ότι το Panda είναι στα καλύτερά του. Ικανό εκτός δρόμου, οικονομικό στον δρόμο.
Οι επιδόσεις του από στάση… λίγο αργές. Αλλά η εντύπωση που αφήνει στην καθημερινή μετακίνηση είναι διαφορετική. Η διαθέσιμη ροπή από χαμηλά και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου το κάνουν “ζωντανό”. Και το κυριότερο αν το πας οικονομικά η μέση τιμή (τουλάχιστον με τα δεδομένα τα δικά μου που δεν είναι και τόσο “οικονομικά”) φθάνει κοντά στ 5.5 lt/100km. Όσο και αν το πίεσα δεν πήγε πάνω από 6.0 lt/100km.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του είναι οι διαστάσεις του. Ευέλικτο, κόβει εύκολα, παρκάρεις εύκολα και εννοείται ότι χωράει σε στενούς χωματόδρομους. Κι επειδή είναι ελαφρύ γίνεται ευκολότερη η δουλειά της τετρακίνησης. Αυτόματη τετρακίνηση, αλλά και δυνατότητα ηλεκτρονικού μπλοκέ ELD σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Τα φρένα έχουν ωραία αίσθηση και αποτελεσματικότητα ακόμη και μετά από ιδιαιτέρως σκληρή χρήση. Οι αναρτήσεις, μια χαρά φιλτράρουν τις όποιες ανωμαλίες στους ελληνικούς δρόμους και στο πατημένο χώμα δεν θα σε ενοχλήσει κάτι.
Μεγάλοι καθρέπτες! Βλέπεις τα Panda και λόγω της καλής περιφερειακής ορατότητας. Αλλά το καλύτερό μου η θέση που βρίσκεται ο μοχλός των ταχυτήτων. Επειδή και στο προηγούμενο Panda μου και στο 500αράκι μου τώρα είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο τελικά δύσκολα μπορώ να βρω καλύτερη και περισσότερο εργονομική θέση. Το χειρόφρενο, εντυπωσιακό. Κάτι σαν εξάρτημα αεροπλάνου.
Καλοί χώροι για τέσσερα άτομα, ο χώρος αποσκευών ικανοποιητικός για το μέγεθος του αυτοκινήτου και θα βρείτε αρκετές θήκες. Και το καλό για ένα αυτοκίνητο που θα το “κοπανίσεις” και εκτός δρόμου, παρά τα 22.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρά του, το αυτοκίνητο της δοκιμής μου άφησε την εντύπωση συμπαγούς κατασκευής.
Πέρασε γρήγορα η εβδομάδα. Να πω όλη την αλήθεια ήθελα να το κρατήσω κι άλλο. Και για να εκδικηθώ την Fiat που μου το πήρε πίσω το λάσπωσα όσο μπορούσα!
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil