Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift στη Γαλλία

Ελλάδα 11:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift στη Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift στη Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πιο μοντέρνο σχεδιαστικά και πιο ώριμο σε χαρακτήρα, το νέο Suzuki Swift παραμένει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των σούπερ μίνι.

Advertisement
Advertisement

Σε μία εποχή που η αυτοκίνηση βρίσκεται σε ένα μεγάλο σταυροδρόμι και η πίεση που ασκείται από παντού για βιαστικές κινήσεις (κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση), η Suzuki αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη.

Η εταιρεία από την Ιαπωνία φαίνεται ότι δεν παρασύρεται άκριτα από τα ρεύματα της εποχής, φιλτράρει και αξιολογεί τις εξελίξεις και ανταμείβεται για αυτή την στρατηγική της με εξαιρετικές πωλήσεις και άνοδο σε όλες τις αγορές της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και την ελληνική, όπου φιγουράρει σταθερά ψηλά στο top-10 των πωλήσεων.

Χωρίς άγχος και περιττές κινήσεις λοιπόν, η Suzuki κάνει τις σωστές επιλογές, ανανεώνοντας την γκάμα της, αναβαθμίζοντας το τεχνολογικό τους υπόβαθρο και προσθέτοντας τις απαραίτητες δόσεις εξηλεκτρισμού, προς όφελος των πελατών της και όχι για βιομηχανική φιγούρα στα διάφορα σαλόνια.

Advertisement
Advertisement

Σε αυτή τη λογική έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα από τα πιο κλασικά ονόματα στην ιστορία της Suzuki, το Swift. Ένα μοντέλο που έκλεισε ήδη τα 40 χρόνια στην αγορά, με πάνω από 9 εκατομμύρια πωλήσεις σε 169 χώρες του κόσμου. Και με μία ιδιαίτερη σχέση με το ελληνικό κοινό, ιδίως για όσους έζησαν ή μπορούν να θυμηθούν τις μέρες που το θρυλικό Swift GTi μοίραζε «πόνο» με το εκπληκτικό διαμάντι, τον τετρακύλινδρο των 1,3 λίτρων και των 101 ίππων.

Από τότε βέβαια έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, και το Swift έγινε ένα παγκόσμιο μοντέλο, διατηρώντας όμως ως κόρη οφθαλμού κάποιες από τις ιδιαιτερότητες με τις οποίες πορεύθηκε η εταιρεία στα σούπερ μίνι.

Οι μικρές διαστάσεις του αμαξώματος, το χαμηλό βάρος, η δυναμική εμφάνιση και ο σπορ οδηγικός χαρακτήρας, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις πιο πρόσφατες γενιές του Swift.

Advertisement

Και αποτελούν την αφετηρία και τον μπούσουλα πάνω στον οποίο κινείται η εταιρεία για την παρουσίαση της 4ης γενιάς του από τότε που βγήκε στις παγκόσμιες αγορές, την οποία και οδηγούμε στην Γαλλία, λίγες ημέρες πριν έρθει στην χώρα μας, μέσα στον Απρίλιο.

Οι αλλαγές ξεκινούν από το αμάξωμα, το οποίο αν και διατηρεί τη βασική του φιλοσοφία, είναι σαφώς πιο μοντέρνο και σίγουρα πιο δυναμικό. Η νέα μεγαλύτερη και πιο κάθετη μάσκα με το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό, δημιουργεί μία πιο επιβλητική και γεμάτη αυτοπεποίθηση παρουσία, ενώ ο συνδυασμός με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα L και τα φουσκωμένα φτερά τονίζουν ακόμα περισσότερο την σπορ διάσταση που πάντα ξεχώριζαν το Swift ανάμεσα στα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του.

Advertisement

Από το πλάι το αυτοκίνητο δείχνει ακόμα πιο μυώδες και «αθλητικό» χάρη στις πτυχώσεις του αμαξώματος, ενώ στις εκδόσεις που υπάρχει διχρωμία, το Swift αποκτά έξτρα πόντους σε ότι αφορά την σχεδιαστική ένταση που βγάζει στον υποψήφιο αγοραστή.

Στο πίσω μέρος οι αλλαγές εντοπίζονται στα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα και το νέο και πιο φαρδύ πίσω προφυλακτήρα, που το κάνουν να δείχνει πολύ πιο δυναμικό και σπορτίφ.

Αυτό που δεν άλλαξε -και σωστά κατά τη γνώμη μας- είναι η επιμονή της Suzuki να μην ξεπερνά το όριο των 4 μέτρων, κάτι που είναι πλέον κανόνας για τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα σούπερ μίνι. Το μήκος του φθάνει τα 3,86 μέτρα, το πλάτος τα 1,735 μέτρα και το ύψος τα 1,495 μέτρα.

Advertisement

Το μεταξόνιο παραμένει στα ίδια επίπεδα, στα 2,45 μέτρα, ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι στα 265 λίτρα που μπορούν να φθάσουν έως και τα 980 λίτρα. Ένα ακόμα βασικό στοιχείο της προσωπικότητας του Swift είναι και το χαμηλό του βάρος που στη βασική έκδοση ξεκινά από τα μόλις 919 κιλά, ανάλογα με τον εξοπλισμό

Ο νεανικός χαρακτήρας του νέου Swift τονίζεται και από τις νέες επιλογές στα χρώματα και τις πολύ όμορφες διχρωμίες. Μεταξύ αυτών και δύο χρωματικές επιλογές, το νέο Frontier Blue Pearl Metallic και το Burning Red Pearl Metallic οι οποίες αποτελούνται από επίστρωση τριών στρώσεων, με αποτέλεσμα πλούσια υφή και ιδιαίτερα έντονες αποχρώσεις.

Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στο σαλόνι του αυτοκινήτου. Το νέο ταμπλό είναι σαφώς πιο σύγχρονο και μοντέρνο και με καλύτερα εργονομικά χαρακτηριστικά, χάρη στην εξαιρετική συνύπαρξη φυσικών διακοπτών και της νέας οθόνης των 9 ιντσών για το σύστημα infotainment.

Μάλιστα, τα νέα χειριστήρια είναι στραμμένα προς τον οδηγό για μεγαλύτερη ευκολία στην χρήση, ενώ το ταμπλό είναι δίχρωμο (μαύρο και ανοιχτό γκρι), με σατινέ ασημί λεπτομέρειες να προσδίδουν μία πιο νεανική αύρα. Αυτό που έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά είναι τα ίδια τα πλαστικά αλλά και η εξαιρετική συναρμολόγηση, δημιουργώντας ένα σαλόνι που δείχνει ουσιαστικά ποιοτικό.

Η πιο εμφανής αλλαγή είναι βέβαια η νέα οθόνη υψηλής ανάλυσης των 9 ιντσών, με άμεση απόκριση και σωστή ταξινόμηση των πολλών μενού για τον έλεγχο δεκάδων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Εφοδιάζεται με Apple CarPlay, Android Auto μέσω Wi-Fi, διαθέτει αναγνώριση φωνής ενώ αποτελεί και το κέντρο ελέγχου για το όχημα.

Σε ό,τι αφορά τα εξοπλιστικά πακέτα, διατίθενται τρεις εκδόσεις, GL, GL+ και GLX με την βασική να είναι ήδη αρκετά πλούσια εξοπλισμένη ενώ η κλιμάκωση προς την κορυφαία αφορά κάποια χαρακτηριστικά αισθητικής φύσεως αλλά και κάποια -λίγα- πιο ουσιαστικά όπως για παράδειγμα ότι η κορυφαία έκδοση έχει αυτόματο κλιματισμό και όχι χειροκίνητο με ψηφιακό πίνακα ελέγχου που έχουν οι άλλες δύο.

Στη νέα αυτή γενιά, η Suzuki κάνει και ένα update στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Υπάρχει πλέον το νέο σύστημα υποστήριξης του φρεναρίσματος ανάγκης με διπλό αισθητήρα (DSBS II) για πιο αποτελεσματική προστασία σε περίπτωση που χρειαστεί άμεσο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα, ή πεζούς και ποδηλάτες.

Διατίθεται επίσης σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας που συνεργάζεται με το adaptive cruise control, σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, σύστημα πρόληψης εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, παρακολούθηση τυφλού σημείου και πολλά ακόμα.

Εκτός αυτών διατίθεται και το SUZUKI CONNECT, μία πλατφόρμα με την οποία συνδέεται ο χρήστης με το αυτοκίνητά του και μέσω του smartphone μπορεί να κάνει διάφορες κινήσεις, όπως για παράδειγμα να εντοπίζει το σταθμευμένο αυτοκίνητο, να ειδοποιεί για την κατάστασή του, να ανάβει τα φώτα εξ αποστάσεων και πολλά ακόμα.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το πιο σημαντικό νέο είναι ο κινητήρας Ζ12Ε των 1,2 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων είναι βελτιωμένος σε όλους τους τομείς, είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός (θερμοδυναμική απόδοση στο 40% δίνει η Suzuki), είναι πιο οικονομικός και με μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Ο κινητήρας αυτός  αποδίδει 82 ίππους και 112 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο τον κάνει ακόμα πιο ελαστικό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Το υβριδικό αυτό σύστημα έχει την δυνατότητα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας που παράγεται κατά την επιβράδυνση, την οποία αποθηκεύει στη μικρή μπαταρία για χρήση όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες (σε ένα προσπέρασμα ή για την λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων).

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με δύο επιλογές σε κιβώτια ένα μηχανικό 5 σχέσεων και ένα CVT. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 ταχυτήτων νέα κλιμάκωση για να ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά του καινούργιου κινητήρα, ενώ βελτιωμένη είναι και η λειτουργία του με πιο ομαλές αλλαγές των σχέσεων.

Οι εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο έχουν ένα νέο CVT σχεδιασμένο με βάση τις προδιαγραφές του νέου κινητήρα, με καλύτερη απόκριση και μειωμένα επίπεδα θορύβου.

Αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση με παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός ενώ έχουν τοποθετηθεί παρεμβύσματα Teflon στα σημεία στήριξης για να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την ακαμψία χωρίς να κάνουν πιο σκληρή και τραχιά την κύλιση.

Οι αλλαγές αυτές έχουν επίδραση και στο τιμόνι, που σύμφωνα με την Suzuki έχει καλύτερη αίσθηση από πριν και μεγαλύτερη ακρίβεια στην πιο σπορ οδήγηση. Η πίσω ανάρτηση έχει ελαφρά αυξημένο ύψος (στις δικίνητες εκδόσεις) ώστε να γίνει πιο άνετος ο ημιάκαμπτος άξονας που υπάρχει εκεί.

Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Swift είναι ότι εφοδιάζεται με κίνηση όχι μόνο στους δύο εμπρός αλλά και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του δοκιμασμένου συστήματος τετρακίνησης Allgrip Auto της Suzuki, στοιχείο που καθιστά το Swift μοναδική περίπτωση για την κατηγορία του. H τετρακίνητη έκδοση έχει και ελαφρά αυξημένη απόσταση από το έδαφος, στα 140 χιλιοστά.

Στην σχετικά σύντομη οδηγική επαφή μας με το νέο Suzuki Swift στην ευρύτερη περιοχή του Μπορντό στην Γαλλία, αυτό που γίνεται άμεσα εμφανές είναι η συνολική αναβάθμιση του σούπερ μίνι της Suzuki σε όλους τους τομείς.

Η αίσθηση άνεσης και γενικότερης ποιοτικής μετακίνησης που εξασφαλίζει στους επιβάτες είναι σημαντικά βελτιωμένη, με το νέο Swift να κινείται πολύ πιο πολιτισμένα και αθόρυβα σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Η βελτίωση της απόσβεσης της ανάρτησης επιδρά σημαντικά στην γενικότερη αναβάθμιση της οδηγικής παρουσίας του Swift, χωρίς όμως να χάνεται σε καμία περίπτωση το βασικό χαρακτηριστικό του, η fun to drive διάσταση είτε το οδηγείς στην πόλη είτε στους γαλλικούς επαρχιακούς δρόμους.

Άμεσο, ευέλικτο και με μία μοναδική σπιρτάδα στα χαρακτηριστικά του, θα ικανοποιήσει όχι μόνο όσους το χρησιμοποιούν ως αυτοκίνητο για τις αστικές τους μετακινήσεις αλλά και εκείνους που θα επιδιώξουν να διασκεδάσουν λίγο παραπάνω σε μία διαδρομή με στροφές.

Τα 82 άλογα του κινητήρα ακούγονται λίγα σε πρώτη φάση, όμως στην πράξη αποδεικνύονται επαρκέστατα, χάρη και στην ύπαρξη του υβριδικού συστήματος που βελτιώνει την απόκριση στις χαμηλές στροφές.

Βοηθά πολύ και το καλό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο αλλά και το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, δημιουργώντας ένα γεμάτο ζωντάνια σύνολο που θα ανταποκριθεί χωρίς να δυσανασχετεί σε ότι του ζητήσεις.

Συμπερασματικά, με το νέο Swift, η Suzuki κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλά. Να συνεχίζει την παράδοση ενός μοντέλου με το σπορ DNA του Swift, κάνοντας ένα μεγάλο update σε τεχνολογίες και ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Και αυτή η γενιά παραμένει ένα από τα πιο ευχάριστα μικρά αυτοκίνητα της αγοράς σήμερα, ευέλικτο και σβέλτο, προσεγμένο σε όλες του τις λεπτομέρειες, και με εξοπλισμό που το καθιστούν μία εξαιρετική αγορά για τα 18.770 ευρώ που θα ξεκινά η βασική έκδοση όταν θα έρθει μέσα στον Απρίλη στη χώρα μας. Η πιο value for money είναι η έκδοση GL+ με τιμή από τις 18.950 ευρώ, ενώ η μοναδική τετρακίνητη ξεκινά από τις 20.920 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, το Swift παραμένει πιστό στον δικό του δρόμο, όντας πλέον πολύ πιο ώριμο και ολοκληρωμένο. Ένα ουσιαστικά καλό αυτοκίνητο από εκείνα που γνωρίζει να κατασκευάζει με επιμέλεια η Suzuki, αψηφώντας τις βιομηχανικές υπερβολές των καιρών και εστιάζοντας στις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου Ευρωπαίου καταναλωτή.