Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Renault Clio

  • newsautoteam

Μπορεί εξωτερικά να θυμίζει εσκεμμένα αρκετά τον προκάτοχό του (ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει), αλλά αυτό σε τίποτα δεν αφαιρεί πόντους από την ολοκληρωμένη πρόταση που καταθέτει το νέο Renault Clio, σε μια κατηγορία που κυριολεκτικά φλέγεται σε επίπεδο ανταγωνισμού.

Η νέα πέμπτη γενιά του το Clio δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού αποτελεί χωρίς περιστροφές ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, πρώτο σε πωλήσεις supermini σε ολόκληρη την Ευρώπη παρακαλώ, και μάλιστα δεύτερο από όλα τα μοντέλα συνολικά, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Σημειώστε δε πως η απερχόμενη γενιά είχε συνεχή αύξηση των πωλήσεών της από το 2012 που παρουσιάστηκε, και άκουσον άκουσον κατάφερε το 2018 το τελευταίο ουσιαστικά χρόνο της εμπορικής του καριέρας να επιτύχει νέο ρεκόρ πωλήσεων (328.536 αυτοκίνητα στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics).

Η σχεδιαστική ομάδα της Renault, παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που πρέπει να ακολουθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις προηγούμενες γενιές, για να μην χάσει τον χαρακτήρα του, αλλά παράλληλα να μην περνάει και απαρατήρητο. Οι αισθητικές παρεμβάσεις λοιπόν (νέα μάσκα, νέοι προβολείς LED με φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα και το retouch στις πλευρικές επιφάνειες) έφεραν το 5ης γενιάς Renault Clio πιο κοντά στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή. Η εξέλιξη λοιπόν του νέου γαλλικού σούπερ μίνι αρχίζει από το πλαίσιο, το οποίο είναι το πάτωμα CMF-B και θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, μετάδοσης και διαστάσεων. Βασικό χαρακτηριστικό είναι η χρήση ενός ανθεκτικότερου ατσαλιού, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του αμαξώματος να έχει μειωθεί κατά 50 kg.

Οι διαστάσεις πάντως έχουν διαφοροποιηθεί, μιας και το μήκος είναι μικρότερο, φτάνοντας τώρα τα 4,05 μέτρα, το πλάτος είναι πλέον 1.798 mm, ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.583 mm. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα έχουν αυξηθεί, όπως και στο χώρο αποσκευών που φτάνει τώρα τα 391 λίτρα. Στην καμπίνα δεσπόζει η φιλοσοφία «Smart Cockpit», μέσω της οποίας ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, νέας σχεδίασης τιμόνι και ταμπλό, αλλά και μία τοποθετημένη πιο ψηλά κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τον «κοντό» επιλογέα του κιβωτίου. Ξεχωρίζει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών (7” στις βασικές εκδόσεις), μέσω της οποίας μπορούν να ρυθμιστούν το εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Bose.

Στους ελληνικούς δρόμους και συγκεκριμένα στη διαδρομή από Βραυρώνα προς Λούτσα ή Πόρτο Ράφτη, το νέο Clio απέδειξε την “μεγαλομανία” η οποία χαρακτηρίζει το εξαιρετικό πάτημα του, ακόμη και στο… εγχώριο ανάγλυφο. Η ρύθμιση της (γαλλικής) ανάρτησης ανεβάζει τον πήχη για άλλη μια φορά ψηλά, αφού τόσο η άνεση όσο και η ποιότητα κύλισης θυμίζουν κατά κάποιο τρόπο όχι μόνο μεγαλύτερο αυτοκίνητο, αλλά πολύ περισσότερο κάτι από την μεγαλοπρεπή αύρα του Megane. Ο κινητήρας τούρμπο του λίτρου με τους 100 ίππους μπορεί να μην εντυπωσιάζει τόσο με την ισχύ του, αποδεικνύεται όμως περισσότερο από ικανοποιητικός κυρίως χάρη στην καλή ελαστικότητα και την ευστροφία του. Σε γενικές γραμμές δεν μας προβλημάτισε ακόμη και στα δύσκολα ανηφορικά κομμάτια της διαδρομής. Περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή που θα ακολουθήσει τις επόμενες μέρες…

Δείτε εδώ τις τιμές και τους κινητήρες του νέου γαλλικού μοντέλου 

Δημοφιλή στο Protothema.gr