Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 208

  • Αποστολή στην Πορτογαλία: Κώστας Φούζας

Λίγο πριν το πανευρωπαϊκό λανσάρισμα της 2ης  γενιάς του Peugeot 208, ταξιδεύουμε στην Πορτογαλία για να γνωρίσουμε το νέο μικρό μοντέλο της γαλλικής φίρμας.

Είναι, σχεδόν, αυταπόδεικτο πως τα τελευταία χρόνια η Peugeot έχει περάσει σε μια νέα εποχή με τα νέα 3008, 5008 & 508. Nέα σχεδιαστική ταυτότητα, premium αύρα, υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι κάποια από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στην καινούργια γκάμα των Γάλλων. Έτσι, η δεύτερη γενιά του 208 εναρμονίζεται πλήρως με τα νέα standards της Peugeot ερχόμενη στην καλύτερη στιγμή για τη φίρμα. Και όπως όλα δείχνουν, η νέα πρόταση της εταιρείας δείχνει να έχει όλα τα εφόδια για να κατακτήσει την κορυφή. Πριν μπούμε στα ενδότερα του νέου 208, σημειώστε πως θα βρίσκεται στην ελληνική αγορά τον επόμενο μήνα και οι τιμές του θα εκκινούν λίγο κάτω από τα 14.000 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό, όπως μας εξήγησαν οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Ξεκινώντας με τον τομέα της σχεδίασης, η Peugeot έχει υιοθετήσει πολλά από τα στοιχεία που γνωρίσαμε στο μεγαλύτερο 508. Έτσι, στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα LED με τις κάθετες γραμμές που κατεβαίνουν στα άκρα του προφυλακτήρα, η κυψελωτή μάσκα και το καπό με τα έντονα φουσκώματα. Αντίστοιχα σύγχρονη είναι η σχεδίαση και στο πίσω μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα δίνουν την αίσθηση πως ενώνονται μέσω μιας λωρίδας που διατρέχει το πορτ μπαγκάζ. Παράλληλα, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, GT Line & GT, το αμάξωμα εμπλουτίζεται και με άλλα σχεδιαστικά στοιχεία όπως περιμετρικά σπόιλερς, μεγαλύτερους τροχούς, διαχύτη στο πίσω μέρος και άλλα. Συνολικά, η εικόνα του νέου 208 είναι ελκυστική και ιδιαίτερα δυναμική για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας.

Στη βάση του μικρού γαλλικού μοντέλου βρίσκουμε τη νέα πλατφόρμα του ομίλου PSA με τον κωδικό CMP (Common Modular Platform). H συγκεκριμένη εξασφαλίζει καλύτερη οδική συμπεριφορά, χαμηλότερο βάρος κατά 30 κιλά, μεγαλύτερη ακαμψία και μπορεί να δεχτεί όλους τους τύπους κινητηρίων συνόλων (εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα για την περίπτωση του e-208). Από πλευράς διαστάσεων το μήκος έχει αυξηθεί κατά 82 χλστ., το πλάτος κατά 6 χλστ. και το μεταξόνιο μόλις 2 χιλιοστά.

Η καμπίνα του νέου 208 έρχεται πλήρως αναβαθμισμένη-συγκριτικά με το παρελθόν- ενσωματώνοντας τη φιλοσοφία του “Peugeot i-Cockpit” που γνωρίσαμε από τα νέα μοντέλα της εταιρείας. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής (5, 7 ή 10 ιντσών ανάλογα με την έκδοση) του συστήματος infotainment, ενώ ο 3D πίνακας οργάνων εμφανίζει πληροφορίες που μπορούν να διαβαστούν σε δύο επίπεδα.  Το σύνολο της καμπίνας παρουσιάζει πολύ καλή συναρμογή σε όλα τα σημεία, με τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό να «σκοράρουν» από την πρώτη επαφή που έχει κάποιος μαζί τους.

Η τεχνολογική αρτιότητα του νέου 208 συμπληρώνεται και από τα εξοπλιστικά του στοιχεία τα οποία παραπέμπουν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν:

  • Το ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go σε συνδυασμό με κιβώτιο EAT8 το οποίο ενημερώνει και ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα λειτουργεί από 0 χιλιόμετρα. Με χειροκίνητο κιβώτιο η λειτουργία ενεργοποιείται από τα 30 χλμ/ώρα. Μετά από επιβράδυνση που κατεβάζει την ταχύτητα κάτω από τα 30 χλμ/ώρα, το cruise control μπαίνει σε λειτουργία standby και ο οδηγός πρέπει να πάρει τον έλεγχο πατώντας το συμπλέκτη και το φρένο μέχρι να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο,
  • Η υποβοήθηση στάθμευσης (Full Park Assist) με πλευρικούς αισθητήρες (με το κιβώτιο EAT8 AGB). Το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα το χειρισμό του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων κατά την είσοδο ή έξοδο από μία θέση πάρκινγκ,
  • Το σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver attention alert), που αναγνωρίζει τα σημάδια απόσπασης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με ταχύτητα πάνω από 65 χλμ./ώρα.

Για την κίνηση του γαλλικού μικρού φροντίζει ο 1,2 PureTech βενζινοκινητήρας με 75, 100 & 130 άλογα και ο 1,5 ντίζελ με 100 ίππους. Η βασική επιλογή συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου 8 σχέσεων (EAT8). Βέβαια, σε αυτή τη νέα εποχή που έχει ήδη ξεκινήσει για την αυτοκίνηση, η Peugeot εμπλουτίζει την γκάμα του 208 και με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση 136 ίππων και αυτονομία κίνησης 340 χιλιομέτρων σύμφωνα με το αυστηρό πρωτόκολλο μέτρησης WLTP (οι πρώτες παραδόσεις του e-208 θα ξεκινήσουν στις αρχές της επόμενης χρονιάς).

Η πρώτη μέρα της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του 208 περιελάμβανε διαδρομές στα περίχωρα της Λισσαβόνας με κινητήρες βενζίνης 130 ίππων και ντίζελ στα 100 άλογα. Οι πρώτες εντυπώσεις από την επαφή που είχαμε με το μικρό γαλλικό μοντέλο δείχνουν πως το νέο Peugeot 208 έρχεται ριζικά αναβαθμισμένο και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπου η φίρμα έχει δημιουργήσει τη δική της «σχολή» τις τελευταίες δεκαετίες. Κομβικό σημείο εδώ είναι ο συνδυασμός στοιχείων άνεσης με δυναμικά χαρακτηριστικά που προσθέτουν τις απαραίτητες σπορτίφ πινελιές όταν ο οδηγός το θελήσει.

Η οδήγηση του νέου 208 συνεχίζεται και σήμερα στην Πορτογαλία, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε κάποιες διαδρομές και με την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Μείνετε συντονισμένοι στο newsauto.gr και θα επανέλθουμε με νέα στοιχεία.

Δημοφιλή στο Protothema.gr