Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra στο Ρότερνταμ

Ελλάδα 23:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(67) "Οδηγούμε το νέο Nissan Micra στο Ρότερνταμ"
    

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra στο Ρότερνταμ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Λίγο πριν οι ιστοσελίδες αυτοκινήτου αρχίσουν να θυμίζουν το e-shop του Κωτσόβολου, το νέο Nissan Micra έρχεται να δείξει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν σκοτώνει την χαρά της οδήγησης.

Advertisement
Advertisement

Πάμε σαν άλλοτε, λοιπόν. Αν και το ρητό λέει ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα, υπάρχουν και κάποιες εξέχουσες περιπτώσεις που επιστρέφει ως κανονική Ιστορία. Μία ιστορία που πάει πίσω στο χρόνο, στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, όταν η έξοδος των Γιαπωνέζων στον υπόλοιπο πλανήτη ήταν το μεγάλο γεγονός της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Οι αναλογίες με την σημερινή εποχή και την κινεζική «σταυροφορία» είναι προφανείς. Χωρίς όμως και πολλές ομοιότητες, μιας και οι Ιάπωνες είχαν όραμα και πίστη στο αυτοκίνητο και όχι την βουλιμική εμπορική αλαζονεία των Κινέζων.

Κάπου εκεί, ένα μικρό γιαπωνέζικο αυτοκινητάκι έκανε το μεγάλο «μπαμ». Το Micra της δεύτερης γενιάς, το θρυλικό K11, αναδείχτηκε το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 1993» στην Ευρώπη, το πρώτο made in Japan μοντέλο που έπαιρνε αυτή την διάκριση. Ένα σημείο-τομή στην πορεία όχι μόνο της Nissan αλλά και σύμπασας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που πάνω σε αυτή την επιτυχία πάτησε γερά και έφθασε εκεί που όλοι γνωρίζουμε.

Τρεις και πλέον δεκαετίες μετά, βρισκόμαστε και πάλι σε ένα κομβικό σημείο. Η ηλεκτροκίνηση και οι Κινέζοι έχουν κάνει τον αυτοκινητικό πλανήτη άνω-κάτω. Και πάλι σε μια τέτοια ζόρικη συγκυρία, ένα Micra μιας τόσο διαφορετικής γενιάς έρχεται να δώσει το σύνθημα «πάμε σαν άλλοτε». Και να αποτελέσει το δείγμα γραφής και πίστης στο μέλλον για μία Nissan που ο δρόμος της τα τελευταία χρόνια μόνο με ροδοπέταλα δεν ήταν στρωμένος.

Advertisement
Advertisement

Αναταράξεις εντός της εταιρείας, ένα μεγάλο συνοικέσιο που δεν κατέληξε σε γάμο, ενδοοικογενειακά καυγαδάκια στο γαλλο-ιαπωνικό γκρουπ, όλα αυτά και πολλά ακόμα είναι προφανές ότι δεν αποτελούν το γόνιμο έδαφος για να ανθήσει μία εταιρεία. Όμως οι Ιάπωνες ήταν ανέκαθεν «ξεροκέφαλοι», δημιουργικά επίμονοι και σχεδόν πάντα ικανοί να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο. Και το νέο Nissan Micra (μαζί βέβαια με το νέο και πολλά υποσχόμενο Leaf) είναι εδώ να δείξουν ότι η μάρκα πατάει γερά στα πόδια της στην νέα ηλεκτρική πραγματικότητα.

Σχεδιαστικά, οι άνθρωποι της Nissan (βγαλμένο από το Nissan Design Europe στο Λονδίνο) έβαλαν τα δυνατά τους ώστε να δημιουργήσουν ένα όσο γίνεται πιο διαφορετικό αυτοκίνητο, με δεδομένο ότι έπρεπε να διατηρήσουν τις βασικές αρχές του Renault 5 για προφανείς λόγους. Και το αποτέλεσμα, ιδίως όταν το βλέπεις από κοντά, κρίνεται άκρως επιτυχημένο, σε σημείο που -αν δεν το γνωρίζεις- μπορείς να υποθέσεις ότι πρόκειται για διαφορετικά αυτοκίνητα.

Βέβαια, η συγγένεια δεν κρύβεται σε αρκετά σημεία, ιδίως από το πλάι και τις αναλογίες που είναι ταυτόσημες με το «πεντάρι», όμως αυτό κάθε άλλο παρά προβληματίζει, καθώς ήδη μιλάμε για ένα σχέδιο που έχει συγκεντρώσει την γενική συμπάθεια και έχει κερδίσει βραβεία και την αποδοχή ακόμα και από τους πιο φανατικούς πολέμιους της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement

Το μοτίβο με τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω δίνει μία πολύ ξεχωριστή ταυτότητα στο Micra, ρίχνοντας παράλληλα λοξές ματιές στην ιστορία του μοντέλου, ιδίως στη γενιά Κ12. Τα φωτιστικά αυτά σώματα κάνουν διάφορα «παιχνίδια» στο κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, δίνοντας μία παιχνιδιάρικη οπτική ταυτότητα στο ηλεκτρικό Micra.

Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με ζάντες 18 ιντσών, διαθέσιμες σε τρεις παραλλαγές: τα τάσια “Active” για τις βασικές εκδόσεις, τις κομψές ζάντες “Iconic” και τις πιο σπορ “Sport”. Η διάσταση αυτή, σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα glossy πλαστικά των θόλων, χαρίζει στο νέο Micra στιβαρή παρουσία στον δρόμο, γεμάτη αυτοπεποίθηση και Gen-Z ανησυχίες.

Advertisement

Κεντρικό στοιχείο της νεανικής προσωπικότητας του νέου Micra είναι η πλούσια παλέτα με 14 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Οι δίχρωμες εκδόσεις επιτρέπουν στους αγοραστές να συνδυάσουν το βασικό χρώμα αμαξώματος με μαύρη ή γκρι οροφή, προσφέροντας έτσι πλήθος επιλογών εξατομίκευσης.

Με μήκος κάτω από τα τέσσερα μέτρα και πλάτος μικρότερο του 1,8 μ., το νέο Nissan Micra δείχνει ξεκάθαρα τον αστικό προσανατολισμό του, ενώ το μεταξόνιο των 2,54 μ. φέρνει τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος, δημιουργώντας μία εντυπωσιακή -σχεδόν σπορτίφ- παρουσία στον δρόμο, εξασφαλίζοντας παράλληλα και όσο το δυνατόν μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες.

Όμως, όπως και στο «5», οι πίσω νιώθουν σχετικά σφιγμένοι, ιδίως στην άνεση για τα πόδια τους, ενώ λόγω και των μικρών παραθύρων αισθάνονται κάπως περιορισμένοι (όχι πάντως στην κλειστοφοβική κατάσταση που επικρατεί στο Mini). Πάντως παράπονο δεν υπάρχει για τον χώρο αποσκευών, που φθάνει τα 326 λίτρα. Με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο διαθέσιμος χώρος φθάνει τα 1.106 λίτρα.

Advertisement

Στο σαλόνι και πάλι η Nissan κατέβαλε σοβαρή προσπάθεια διαφοροποίησης από το γαλλικό μοντέλο και τελικά κατάφερε να φτιάξει κάτι εξίσου ξεχωριστό και ενδιαφέρον, αν και με λιγότερο «χρώμα» και ρετρό στιλιστικές επιλογές, στοιχεία που θα εκτιμήσουν μία αρκετά μεγάλη μερίδα του κοινού. Τα υλικά είναι ελαφρά διαφοροποιημένα σε επιμέρους σημεία του ταμπλό, τα καθίσματα έχουν διαφορετικές επενδύσεις, ο διάκοσμος δείχνει premium ποιότητας με εξαιρετική συναρμολόγηση.

Το ψηφιακό περιβάλλον έχει το ίδιο layout με εκείνο του «5», με μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις. Πρόκειται για μία ενιαία επιφάνεια με δύο οθόνες των 10,1 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο χρησιμοποιεί το λειτουργικό της Google, κάτι που το κάνει πολύ εύχρηστο και με όμορφα γραφικά, προσφέροντας μία πολύ καλύτερη εμπειρία στον χρήστη από τα in-house λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιεί η Nissan στα άλλα της μοντέλα. Προσφέρει επίσης πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, σύνδεση Apple Carplay και Android Auto και πλήθος πληροφοριών για την κατάσταση του οχήματος και την διαδρομή.

Σε ότι αφορά το μηχανολογικό -και δη το ηλεκτρικό- υπόβαθρο τα πράγματα είναι προφανώς τα αναμενόμενα, δηλαδή εκ μεταφοράς από το Renault 5. Κάτι που και σε αυτό το επίπεδο κάθε άλλο παρά κακό είναι, καθώς όπως έχουμε διαπιστώσει η γαλλική συνταγή με το εξ αρχής σχεδιασμένο ηλεκτρικό πλαίσιο είναι άκρως επιτυχημένη και ιδιαίτερα αποδοτική για τα δεδομένα της σημερινής φάσης της ηλεκτροκίνησης.

Οι επιλογές σε μπαταρίες και κινητήρες είναι και πάλι δύο. Η πρώτη που θα βγει στην αγορά (και αυτή που οδηγήσαμε στην Ολλανδία) αφορά τον συνδυασμό μιας μπαταρίας NMC των 52 kW, η οποία έχει την δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή έως τα 100 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση από το 15%-80% χρειάζεται λιγότερο από 30 λεπτά για να ολοκληρωθεί.

H δεύτερη μπαταρία είναι μία πιο φθηνή επιλογή LFP των 40 kWh, στην οποία η ταχυφόρτιση πέφτει στα 80 kW. Και οι δύο εκδοχές έχουν on-board φορτιστή στα 11 kW, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται έως 8,5 ώρες για πλήρη οικιακή φόρτιση η πρώτη και έως 6,5 ώρες η μικρή.

Με την μεγάλη μπαταρία συνδυάζεται ένας πιο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 245 Nm ροπής. Αυτό εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ../ώρα να γίνεται σε 8,0 δευτερόλεπτα, ενώ και η αυτονομία με βάση το WLTP αγγίζει τα 408 χιλιόμετρα.

Στην δεύτερη περίπτωση, με την μικρή μπαταρία, ο κινητήρας αποδίδει 122 ίππους και 225 Nm ροπής, με την αυτονομία (πάντα με βάση το πρότυπο WLTP) να φθάνει τα 308 χιλιόμετρα, χάρη και στο αρκετά μικρότερο βάρος από την μεγάλη έκδοση (1.400 κιλά έναντι 1.524 κιλών).

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία διαφοροποίησης από το Renault 5 είναι η ενσωμάτωση paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία παρέχουν την δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει την ένταση της αναγεννητικής πέδησης. Μάλιστα υπάρχει και δυνατότητα για πλήρη λειτουργία e-padal, κάτι που όσες φορές το έχουμε δοκιμάσει το βρίσκουμε ιδιαίτερα πρακτικό, κυρίως στην κίνηση μέσα στην πόλη.

Εκτός αυτών παρέχεται και δυνατότητα V2L για τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών. Να μην ξεχάσουμε επίσης την ύπαρξη στάνταρ αντλίας θερμότητας, κάτι που κρατά χαμηλή την κατανάλωση της μπαταρίας για τις ανάγκες θέρμανσης της καμπίνας των επιβατών τον χειμώνα.

Πέρα από το ιδιαίτερα μοντέρνο και άκρως αποδοτικό ηλεκτρικό πακέτο, το Micra επωφελείται και από την υπόλοιπη μηχανολογική συγκρότηση της γαλλικής πλατφόρμας. Με κύριο χαρακτηριστικό το set-up της ανάρτησης, με κλασικά Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός αλλά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μία λύση που (αν εξαιρέσουμε το Mini) δεν είναι από αυτές που συνηθίζονται στην κατηγορία. Και προφανώς δρουν καταλυτικά στον πολύ ζωντανό και γεμάτο οδηγική ενέργεια χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Αυτό φάνηκε από τα πρώτα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε στους δρόμους της Ολλανδίας, όπου το Micra δείχνει αμέσως ότι είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο χαίρεσαι να ζεις και να απολαμβάνεις την οδήγηση μαζί του. Όπως έγινε και με την αντίστοιχη γαλλική πρόταση, το μικρό ηλεκτρικό της Nissan συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την ευχάριστη πλευρά της ηλεκτροκίνησης (άμεση απόκριση στο γκάζι, απουσία θορύβων κ.λπ.) με έναν παιχνιδιάρικο και «ζωντανό» οδηγικό ταμπεραμέντο που θυμίζει παλιές καλές εποχές της γαλλικής παράδοσης στα σβέλτα σούπερ-μίνι.

Μέσα στην πόλη είναι πραγματικά απολαυστικό, ευέλικτο και ευχάριστο στην καθημερινή κίνηση και πάντα έτοιμο να ακούσει στις εντολές του οδηγού. Μικρή ένσταση η κάπως σφιχτή ανάρτηση (το εντοπίσαμε και στο «πεντάρι») η οποία «ακούγεται» λίγο παραπάνω από ότι θα περίμενε κανείς στα συνήθη τερτίπια των αστικών δρόμων.

Όμως δεν είναι σε τέτοιο βαθμό που να ενοχλεί, και σε κάθε περίπτωση λειτουργεί θετικά στην δημιουργία μιας οδηγοκεντρικής προσέγγισης που ελάχιστοι μέχρι στιγμής (και προφανώς κανένας από τους Κινέζους) δεν έχουν καταφέρει σε ένα ευρείας κυκλοφορίας ηλεκτρικό μοντέλο.

Είναι αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό της γαλλο-ιαπωνικής προσέγγισης, με ένα Micra που πατάει δυνατά και με αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, στρίβει με σιγουριά και μία ευχάριστη συμμετοχικότητα στο τιμόνι, και με ένα πλαίσιο που «ακούει» και συνδράμει σε αυτό που εξακολουθούμε να λέμε οδήγηση και όχι στην απλή μεταφορά από το ένα σημείο στο άλλο. Εξαιρετικό σύνολο και ακόμα καλύτερο ως βάση για κάτι πιο «ηλεκτρισμένο» που θα ψήσει και τους πιο δύσπιστους- «φωνάζει» για περισσότερα άλογα-, ίσως μια έκδοση Nismo που μοιάζει έτοιμη του στιλ «πάρτο-βάλτο» από το αντίστοιχο Alpine.

Συνοψίζοντας, αυτό που βγαίνει αβίαστα από την πρώτη μας επαφή με το νέο μικρό ηλεκτρικό της Nissan, είναι ότι έχουμε να κάνουμε χωρίς καμία αμφιβολία με το καλύτερο και πιο φιλόδοξο Micra στη μακρά ιστορία του μοντέλου. Και μαζί έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να πείσει και τους πιο δύσπιστους ότι η ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει απαραίτητα και «στείρωση» των οδηγικών μας αδένων.

Όμορφο και ιδιαίτερο μέσα έξω, με χαρακτήρα και προσωπικότητα, με «διαβασμένο» ηλεκτρικό σύστημα από το πάνω ράφι του γκρουπ και με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, το νέο Micra καταφέρνει να είναι και ένα απολαυστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση, είτε στην πόλη είτε και εκτός αυτής.

Η τύπου καφενειακού gossip σύγκριση με το Renault 5 δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα, καθώς η κάθε μάρκα έχει το δικό της πιστό κοινό. Συν το γεγονός ότι η Nissan έκανε τα απαραίτητα ώστε να υπάρχει επαρκής «αέρας» ανάμεσα στα δύο μοντέλα, πιο ρετρό το γαλλικό, πιο μοντέρνο το ιαπωνικό. Οι άμεσοι αντίπαλοι είναι κατά βάση ευρωπαϊκά μοντέλα, με κυριότερο το Mini, απέναντι στο οποίο το Micra έχει πολλά δυνατά χαρτιά. Οι Κινέζοι αργούν ακόμα. Και κάποια χιλιάρικα διαφοράς δεν θα μπορούν να αλλάξουν το γεγονός ότι το Micra κουβαλάει μια πολύ βαριά φανέλα.

Σε κάθε περίπτωση, και πέρα από τις λογικές «πέντε πάνω, πέντε κάτω» στην τιμή πώλησης, το νέο Micra -που θα είναι στην Ελλάδα τον Ιανουάριο και θα κοστίζει περίπου 26.000 ευρώ- είναι ένα αυτοκίνητο γεμάτο ενθουσιασμό για τις ωραίες στιγμές που φέρνει μαζί της η ηλεκτροκίνηση, τον οποίο μεταδίδει ανόθευτο στους αγοραστές. Μακριά από φυλλάδια  με πανομοιότυπες made in China «λευκές συσκευές», αλλά με γεμάτες ψυχή δημιουργίες, από ανθρώπους και για ανθρώπους που αγαπούν και ζουν για το αυτοκίνητο. Πάμε σαν άλλοτε λοιπόν. Και ναι, η Ιστορία μπορεί να επαναληφθεί όχι ως φάρσα, αλλά ως αληθινή και γεμάτη υποσχέσεις νέα ιστορία.