Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Mitsubishi ASX 4×4

Ελλάδα 9:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Mitsubishi ASX 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Mitsubishi ASX 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το τετρακίνητο Mitsubishi ASX, σας πάει στο γραφείο, στα χιόνια, ή στην απρόσιτη παραλία χωρίς συμβιβασμούς, με κατανάλωση 7 ευρώ/100km! Δοκιμή: Τάκης Πουρναράκης

Advertisement
Advertisement

Όταν αναφερόμαστε σε καταναλώσεις κάτω από 10 ευρώ/100km είναι προφανές ότι μιλάμε για πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Το ανανεωμένο ASX που είχαμε για δοκιμή φορούσε τον αναβαθμισμένο στα σημεία πετρελαιοκινητήρα 1.8 lt. Πρόκειται για μια συμπαγή και ελαφριά μονάδα που διαθέτει σύστημα  common rail 2000 bar (για υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2) και πολύ χαμηλή συμπίεση 14.9:1 χάρη στην οποία επιτυγχάνονται χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Επιπλέον η χαμηλή συμπίεση έχει θετική επίδραση στη μακροβιότητα και την ομαλή λειτουργία, καθώς περιορίζονται οι εσωτερικές τριβές και οι υψηλές θερμοκρασίες. Στη χαμηλή κατανάλωση συντελεί και το πακέτο ClearTec που περιλαμβάνει σύστημα Automatic Stop & Go, σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System) και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

Εμφανισιακά εμπρός δεσπόζει το μεγάλο σε μέγεθος σήμα της Mitsubishi με τη χαρακτηριστική μάσκα, ενώ πίσω τα φώτα θυμίζουν… Απω Ανατολή. Το σύνολο δεν προκαλεί, εναρμονίζεται αβίαστα στον χώρο αλλά και στο μάτι. Ανάλογη αίσθηση και στο εσωτερικό όπου είναι εμφανής η προσπάθεια να αισθανθούν αμέσως οικειότητα οι παλιότεροι πελάτες της φίρμας που πιθανόν είναι πλέον μεγάλοι σε ηλικία. Ξεχωρίζει η ποιότητα κατασκευής των υλικών και η ευρυχωρία, όπως και οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ωστόσο θα μπορούσε το κάθισμα να χαμηλώνει περισσότερο για να βολεύονται και οι ψηλοί οδηγοί. Οι χώροι είναι επαρκείς για να ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες με αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο. Η κατ’ επιλογή τετρακίνηση ενεργοποιείται από ένα καλαίσθητο μπουτόν ελέγχου All Wheel Control που αντικατέστησε τον περιστροφικό διακόπτη. Υπάρχουν τρεις επιλογές: κίνηση στους εμπρός τροχούς (2wd), επιλογή auto όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν μεταφέρεται ποσοστό ροπής έως 50% πίσω και επιλογή lock όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω παραμένει σταθερή 50-50.

Advertisement
Advertisement

Πού τελειώνει ο δρόμος;
Κινούμενος εντός πόλης αλλά και στην εθνική οδό με το ASX ο οδηγός απολαμβάνει το θετικό τράβηγμα του κινητήρα αλλά και τη σωστή κλιμάκωση-αίσθηση του 6τάχυτου κιβωτίου. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και σε εγκάρσιες ανωμαλίες το ASX αναπηδά πράγμα που γίνεται έντονα αισθητό στους πίσω επιβάτες. Στις γρήγορες καμπές όμως δεν γέρνει, αποζημιώνοντας τον οδηγό για το τίμημα της άνεσης. Το τιμόνι έχει θετική αίσθηση και καλή πληροφορία ακόμη και όταν ο οδηγός έχει επιλέξει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Εκτός δρόμου το ASX στέκεται αξιοπρεπώς, το μεταξόνιο των 2.67 m συντελεί σε μια ισορροπημένη συμπεριφορά ακόμη και σε σβέλτο ρυθμό. Τα όρια έρχονται από το ύψος του προφυλακτήρα αλλά και τα ασφάλτινα ελαστικά διαστάσεων 215/60/17 που συνδυάζονται με καλαίσθητες ζάντες αλουμινίου.

Advertisement

Συνολικά το 4κίνητο ASX αποτελεί μια πλήρη πρόταση που απευθύνεται κυρίως σε συντηρητικό κοινό. Εναλλακτικά υπάρχει και απλή δικίνητη έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.6 lt.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 150 PS /4.000 rpm
Ροπή: 30,6 kgm/2000-3000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km:  10.0 sec
Μεικτή κατανάλωση :  7,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 146 gr/km
Βάρος: 1.600kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.295/1.770/1.615 mm
Χώρος αποσκευών: 419 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 248 ευρώ
Τιμή: 28.690 ευρώ (25.981 με απόσυρσης και προσφορά)

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil