Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Lexus NX

Ελλάδα 5:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Lexus NX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Lexus NX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στους Ελληνικούς δρόμους το νέο, μεσαίο και άκρως… τρομακτικό SUV της Lexus! Τον υβριδικό νίντζα που ακούει στο όνομα NX!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Αλήθεια, ο τρόμος δημιουργεί… επιβλητικότητα; Σίγουρα η πρώτη αντίδραση είναι να φύγεις μακριά. Εκτός βέβαια αν αυτό σου αρέσει! Για παράδειγμα της μόδας είναι τα τρομακτικά σχέδια με τις νεκροκεφαλές. Κάποτε τέτοια φοράγαμε ως… χεβιμεταλάδες στις αρχές του ’90 και κοιτούσαν οι γύρω μας μειδιάζοντας. Σήμερα αυτή η μόδα (με τις νεκροκεφαλές) έχει περάσει ακόμα και στα βρεφικά ρούχα. Αβησος η ψυχή και η διάθεση του ανθρώπου. Ολα αυτά τα γράφω γιατί ακριβώς αυτό ένιωσα όταν αντίκρισα για πρώτη φορά το νέο Lexus NX. Λες και μόλις είχα διαβάσει μία ιστορία τρόμου του Έντγκαρ Άλαν Πόε. Ήταν και βράδυ… Έλα όμως που αυτή η αίσθηση είναι που με καθήλωσε. Έπιασα τον εαυτό μου να κάθετε 3-4 λεπτά ακίνητος μπροστά από τη μούρη του αυτοκινήτου, παρατηρώντας τις… τρομακτικές καμπύλες του. Χρόνια είχα να το νιώσω αυτό με τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου. Έναν τρόμο, που κατά βάθος μου άρεσε πολύ. Και μετά τον τρόμο ήρθε ο ρομαντισμός και η αγάπη. Σα να αφήνεις το θρίλερ του Ποέ και να διαβάζεις ένα ρομαντικό του ποίημα.

Lexus-NX-interior640

Advertisement
Advertisement

Μπαίνοντας μέσα στο NX η αίσθηση είναι εντελώς διαφορετική. Η πολυτέλεια ξεχειλίζει, ενώ η ευρυχωρία του είναι εντυπωσιακή (555lt ο χώρος των αποσκευών ). Άκρως οδηγοκεντρικό, σου δίνει την αίσθηση πως κάθεσαι σε υπερυψωμένο κόκπιτ, έχοντας στη διάθεσή σου πληθώρα ηλεκτρονικών λύσεων για κάθε χρήση. Είχαμε στα χέρια μας την υβριδική έκδοση 300h (η μόνη που κυκλοφορεί στην Ευρώπη) που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.5lt και τρείς ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν 197 PS και 21.4 kgm ροπής στις 4.200-4.400rpm. Ισχύς που περνά στο δρόμο μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Lexus-NX-vienna-b640

Αναλόγως τις ορέξεις του οδηγού, επιλέγεται και διαφορετική ρύθμιση λειτουργίας, με τη Normal, την ECO και την Sport (και στην περίπτωση της έκδοσης F-Sport υπάρχει και επιλογή Sport+). Δεδομένου του βάρους που στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 1785kg, το υβριδικό σύστημα του NX κινεί με αξιοπρέπεια το SUV. Οι ηλεκτροκινητήρες βοηθούν στην επιτάχυνση από χαμηλά, με 0-100 να έρχονται σε 9.2sec και σε αυτή την περίπτωση την κατανάλωση να αγγίζει τα 10lt/100km. Αν την δεις πιο ECO τα 6 lt/100km, είναι εύκολη υπόθεση.

Advertisement

Στο δια ταύτα το NX είναι μία ιδιαίτερη πρόταση, που ξεφεύγει από τις αντίστοιχες προτάσεις των ανταγωνιστών. Θέλετε ο ιδιαίτερος σχεδιασμός  του, τον οποίο θα μισήσεις ή θα λατρέψεις, θέλετε το υβριδικό σύστημα, το NX έχει βρει ήδη το κοινό του…

Lexus_NX_13_DPL_2014-640

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Μονάδα ισχύος
: 2.494cc, τρεις ηλεκτροκινητήρες
Συνολική Ισχύς: 197 PS
Ροπή (kgm/rpm): 21.4 / 4.200-4.400 (μόνο του βενζινοκινητήρα)
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα ή τετρακίνηση
Κιβώτιο: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Τελική ταχύτητα: 180km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9.2 sec
Κατανάλωση: από 6lt μέχρι 10 lt/100km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 116-123gr/km
Βάρος: 1715kg (1785 με τετρακίνηση)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4630/1845/1645mm
Χώρος αποσκευών : 555lt
Τέλη κυκλοφορίας: Από 104.4€
Τιμή: Από 46.700€