Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Ford Focus Electric

Ελλάδα 1:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Ford Focus Electric

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Ford Focus Electric

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η απορρόφηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την ευρωπαϊκή αγορά γίνεται με αργούς ρυθμούς, καθώς το κόστος, η μικρή αυτονομία και το περιορισμένο δίκτυο φόρτισης ορθώνουν το… ανάστημά τους. Οι μέχρι σήμερα απόπειρες των κατασκευαστών δείχνουν διστακτικές και απευθύνονται σε περιορισμό κοινό.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον έρχεται η Ford να λανσάρει το ηλεκτρικό Focus, το οποίο θα έρθει στην Ελλάδα μέσα στο επόμενο δίμηνο. Η τιμή δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, το πιθανότερο όμως είναι ότι θα βρίσκεται κάτω από τα 39.990 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Λίγες ημέρες πριν την έναρξη της διεθνούς έκθεσης της Φρανκφούρτης οδηγήσαμε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford που… πατά Ευρώπη. Βασίζεται στο πεντάθυρο μοντέλο και όχι σε ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε συγκεκριμένα για αυτό το σκοπό. Αυτή η επιλογή έχει και τα θετικά της, όπως την αποδεκτή σχεδίαση και την πρακτικότητα του Focus, αλλά και τα αρνητικά της, καθώς οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος, περιορίζοντας στα 237 lt. το χώρο αποσκευών.

Advertisement
Advertisement

Από τα πρώτα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο νιώθεις ότι οδηγείς ένα συμβατικό Focus. Παρά το μεγάλο βάρος (φθάνει τα 1.700 kg), το ηλεκτρικό Focus επιταχύνει ικανοποιητικά. Το γεμάτο πληροφόρηση τιμόνι – σήμα κατατεθέν σε κάθε μοντέλο της Ford – διατηρεί και στο Focus Electric σε μεγάλο βαθμό την αίσθησή του. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται πάντως στα 137 km/h, προκειμένου να μην περιορίζεται η αυτονομία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ανέρχεται σε 162 km, αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όχι όμως και για κοντινές αποδράσεις ή ένα ταξίδι. Άλλωστε, τα στελέχη της Ford Ευρώπης παραδέχτηκαν ότι το ηλεκτρικό Focus ταιριάζει περισσότερο στους εταιρικούς στόλους.

Ο ηλεκτροκινητήρας της Ford είναι ισχυρός (145 PS) και προσφέρει σημαντική ροπή (25,5 kgm). Ο ενσωματωμένος φορτιστής των 6,6 kW μπορεί να γεμίσει πλήρως τις μπαταρίες του Focus σε διάστημα 3-4 ωρών, αρκεί να είναι συνδεδεμένη σε παροχή 32Α. Πίσω από το τιμόνι, θα καταλάβεις ότι οδηγείς κάτι ιδιαίτερο από την εντελώς αθόρυβη λειτουργία και από το διαφορετικό πίνακα οργάνων. Κεντρική θέση εκεί έχει το ταχύμετρο (με ενδείξεις τόσο σε χιλιόμετρα όσο και σε μίλια, καθώς το Focus κυκλοφορεί και στις ΗΠΑ). Αριστερά υπάρχουν ψηφιακές ενδείξεις για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την αυτονομία και το ποσοστό επανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Η εμπορική επιτυχία του Focus Electric και κάθε ηλεκτρικού μοντέλου εξαρτάται από το αν θα βρει μία θέση για να «κουμπώσει» στην ευρωπαϊκή αγορά. Είναι θέμα τιμής αλλά και μάρκετινγκ. Παρά το χαρακτήρα του, διατηρεί πολλά από τα προτερήματα του Focus. Και αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον – περιορισμένο – ανταγωνισμό.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ισχύς: 145 PS
Ροπή: 25,5 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Tελική ταχύτητα: 137 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,4 sec
Αυτονομία: 162 km (εργ.).
Kατανάλωση: 15,4 kWh/100 km
Μπαταρίες: Ιόντων λιθίου 23 kWh
Βάρος: 1.700 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.358/1.823/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 237 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  0 ευρώ
Τιμή: Κάτω από 40.000 ευρώ (εκτίμηση)
[nggallery id=2999]