Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Lamborghini Urus

Ελλάδα 8:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε την Lamborghini Urus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Lamborghini Urus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά από δεκαετίες αμφιταλάντευσης και αναβολών, η Lamborghini δημιουργεί επιτέλους ένα SUV που αξίζει μέχρι και τελευταίες δεκάρας τα χρήματα του.

Advertisement
Advertisement

TOY GEORG KARCHER

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 6 της Eλληνικής έκδοσης του Car Magazine – *Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Advertisement
Advertisement

Είναι ένα κρύο πρωινό στην πίστα του Nardó, στη Νότια Ιταλία. Εκεί με περιμένουν τρεις προ-παραγωγής εκδόσεις της νέας Lamborghini Urus. Η διαδικασία των δοκιμών ξεκινά από το μήκους 6,2 km κομμάτι, όπου θα δούμε διάφορες δοκιμασίες όπως τεστ επιδόσεων και επιταχύνσεων μέχρι σημεία δοκιμών για τις αναρτήσεις, τα φρένα, και τμήματα δρόμου που γεμίζουν τεχνητά με νερό για την πραγματοποίηση αντίστοιχων δοκιμών. Κατόπιν, θα ακολουθήσει η ειδικά διαμορφωμένη εκτός δρόμου πίστα με αμμώδεις και χωμάτινες επιφάνειες, το απαραίτητο μεσημεριανό διάλειμμα και, τέλος, δοκιμές με τη χρήση του launch control.

H Urus, ακόμα και σε καμουφλαρισμένη μορφή, είναι ένα μοναδικής αισθητικής αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει χαρακτηριστικά σημεία που δείχνουν τον τόπο προέλευσής της, κάτι που δεν είχε ο μακρινός του προκάτοχος, LM002, με το εν λόγω μοντέλο να μοιάζει περισσότερο με φορτηγό μεγάλης ισχύος.

CAR003_URUS03

Advertisement

Το «καυτό» ιταλικό super-SUV μοιράζεται την πλατφόρμα του Volkswagen Group, με τον κωδικό MLB Evo, που χρησιμοποιεί ήδη η Bentley Bentayga, ενώ ένα σημαντικό κομμάτι των δοκιμών εξέλιξης έχει επικεντρωθεί στην αισθητική, στην οδηγική αίσθηση και τον παραγόμενο ήχο, στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε μοντέλου της Lamborghini. Επίσης, οι τεχνικοί του τμήματος R&D ξόδεψαν εκατοντάδες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της φίρμας, με αποτέλεσμα να πετύχουν μείωση του συνολικού βάρους αλλά και αύξηση της παραγόμενης κάθετης δύναμης (downforce), τοποθετώντας πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων, όπως τα πλαϊνά splitter και ο πίσω διαχύτης.

Advertisement

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι εξαγωνικές εισαγωγές αέρα, οι δερμάτινες και ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες και τα μοναδικής σχεδίασης γραφικά. Παρά την κουπέ σχεδίαση της οροφής, η οποία στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι κατασκευασμένη από carbon, υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών. Πάντως, δεδομένης της εμπειρίας της Lamborghini, τα εμπρός καθίσματα στερούνται επαρκούς πλαϊνής στήριξης για τα σώματα οδηγού και συνοδηγού.

CAR003_URUS15

Η έναρξη της διαδικασίας της πρώτης οδήγησης ακολούθησε τα καθιερωμένα βήματα. Πατάω το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, βάζω το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία και η Urus ξεκινά με αργό ρυθμό. Ο πρώτος γύρος είναι απελπιστικά αργός, προσπαθώντας να ζεστάνω τα ελαστικά και τον κινητήρα και να αυξήσω την αυτοπεποίθησή μου. Με το πέσιμο της σημαίας, πιέζω το πόδι μου στο γκάζι, αλλά πάντα με υπομονή, καθώς η χαμηλή θερμοκρασία των εμπρός ελαστικών είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει έντονη υποστροφή και να πληγώσει τον εγωισμό του οδηγού.

Advertisement

CAR003_URUS21

Οι φωνές του επίσημου δοκιμαστή της Lamborghini, που έχει αναλάβει τον άχαρο ρόλο του συνοδηγού, ανεβαίνουν σε τονική συχνότητα. «Περίμενε μέχρι το τέλος της κορυφής της καμπής, πάντα με σταθερό γκάζι, και μετά πίεσε όσο μπορείς». Αυτές οι οδηγίες είναι απολύτως αναγκαίες, καθώς η ισχύς των 659 PS και τα 86,6 kgm ροπής δεν αστειεύονται. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, δευτερόλεπτα μετά την έξοδο της στροφής, η δύναμη είναι τόσο ωμή, σαν γροθιά στο στομάχι, με το ψηφιακό ταχύμετρο να δείχνει 250 km/h λίγο πριν από το τέλος της ευθείας που την ακολουθεί μια γρήγορη δεξιά καμπή, με τον twin-turbo V8 κινητήρα των 4,0 lt να φτάνει στα κόκκινα. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι ρυθμισμένο σωστά, αν και ακόμη και στην αμιγώς σπορ ρύθμιση υστερεί σε χρόνο αλλαγής των σχέσεων από αντίστοιχης φιλοσοφίας μοντέλα. Με βάση τα λεγόμενα του αρχιμηχανικού Maurizio Reggiani, η Lamborghini Urus είναι το πρώτο μοντέλο που ακολουθεί τη φιλοσοφία «tamburo ergonomics», που σχετίζεται με την τοποθέτηση των ημικυκλικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα.

Στα αριστερά, υπάρχει το σύστημα Anima. που διαθέτει έξι ρυθμίσειςStrada, Sport, Corsa, Neve, Terra και Sabbia-, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού αλλά κυρίως του οδοστρώματος. Δεξιά, υπάρχει η επιλογή Ego, με την οποία ο οδηγός εξατομικεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως τη λειτουργία του τιμονιού, τη μετάδοση και την ανάρτηση, τα οποία παρουσιάζονται στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής. Οι υπόλοιποι διακόπτες ακολουθούν την ίδια διάταξη με τα νέα Audi Q7 και Porsche Cayenne. Πάντως, η παραπάνω λεπτομέρεια είναι και το μοναδικό κοινό στοιχείο ανάμεσα στην Ιταλίδα ντίβα και τους Γερμανούς συγγενείς. Αυτό που την κάνει να διαφοροποιείται είναι το αυξημένο μεταξόνιο, όμοιο με αυτό της Bentayga, που ενώ η Bentley το χρησιμοποιεί για αύξηση του εσωτερικού η Lamborghini το εκμεταλλεύεται για την αύξηση της σταθερότητας του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες, τόσο στην ευθεία όσο και στις γρήγορες καμπές.

Ηρθε η ώρα για τις πρώτες δοκιμές. Τρεις γρήγοροι γύροι, ένας χαλαρός, πίσω στα pits, αλλαγή αυτοκινήτων. Στη διάθεσή μας έχουμε αρκετό χρόνο, συνολικά τέσσερις ώρες. Τρεις φορές το πρωί, τα ελαστικά έπρεπε να χαμηλώσουν την πίεσή τους. Επίσης, οι δοκιμαστές της Lamborghini μας τόνισαν τα ιδανικά σημεία φρεναρίσματος, γραμμών και αλλαγής σχέσεων. Θα αναρωτηθείτε γιατί ειδικά το τελευταίο. Με δεδομένο ότι το βάρος της Urus φτάνει στα 2.200 kg, η άσκοπη αλλαγή σχέσης προσθέτει χρόνο στο γυρολόγιο, ενώ, λόγω του φάσματος της απόδοσης της ροπής, προτιμάται κυρίως η μικρότερη δυνατή σχέση. Το καθυστερημένο φρενάρισμα δεν αποτελεί μειονέκτημα εφόσον δεν είναι πολύ αργά, καθώς έστω και μία μικρή μεταφορά βάρους μέσα στη στροφή αρκεί για να χαλάσει η ιδανική γραμμή. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία: η Urus είναι ένα αυξημένου ύψους τετράπορτο και τετραθέσιο supercar. Μια ματιά στους επίσημους χρόνους στην πίστα του Nardó αποδεικνύει το προφανές: το ιταλικό SUV είναι το ίδιο γρήγορο όσο και μια Huracán.

Για να επιτευχθεί αυτό το απίστευτο αποτέλεσμα χρειάστηκε αρκετή δουλειά σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του πλαισίου. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί δύο διαφορικά, ένα κεντρικό Torsen, το οποίο μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, και ένα μηχανικό πίσω, με ενεργό torque vectoring, το οποίο μπορεί να στέλνει την ισχύ σε κάθε τροχό.

Επίσης, η νέα Urus διαθέτει παράλληλα με το κλασικό 12V και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V το οποίο  τροφοδοτεί συστήματα όπως οι ενεργές αντιστρεπτικές και ο κλιματισμός, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που υπάρχει στην Bentley Bentayga και το Audi SQ7. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης οι τεραστίων διαστάσεων (440 mm) carbon-κεραμικοί δίσκοι, με 10πίστονες δαγκάνες, ενώ η πανδαισία τεχνολογικών καινοτομιών ολοκληρώνεται με τη ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και την τετραδιεύθυνση, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στην Aventador S. Βάσει αυτής, η γωνία των πίσω τροχών μεταβάλλεται μέχρι και τρεις μοίρες, μειώνοντας τον κύκλο στροφής κατά 0,6 cm.

Μέχρι στιγμής, πέραν του V8 μηχανικού συνόλου, δεν υπάρχει κάποια άλλη επιλογή, αν και η V6 plug-in hybrid έκδοση βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης. Θα λανσαριστεί όμως αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας, ενώ αναμένουμε στο μέλλον την ακόμη πιο ισχυρή Performante, με περισσότερους από 700 PS. Κατά τη διάρκεια του πρωινού σκέλους, η Lamborghini είχε στην πίστα και μία BMW X6M, η οποία, κατά δήλωση του Reggiani, αποτελεί αυτοκίνητο αναφοράς. Από τους πρώτους κιόλας γύρους, το γερμανικό SUV έδειξε ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την Urus σε θέματα οδικής συμπεριφοράς, πρόσφυσης, αλλά και αντοχής φρένων. Μάλλον η νέα Porsche Cayenne Turbo S θα αποτελούσε έναν πιο άξιο αντίπαλο, αν και διατηρούμε τις αμφιβολίες μας σχετικά με την all-around δυναμική της.

Παρά το γεγονός ότι είμαστε ακόμη με το πρώτο σετ ελαστικών, κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος η Urus είναι απλά συγκλονιστική. Με το τιμόνι σε ευθεία θέση, πατάμε με δύναμη το μεσαίο πεντάλ και νιώθουμε το panino mozzarella – prosciutto να ανεβαίνει επικίνδυνα προς τα επάνω. Παράπονα εκτός από την πλευρική στήριξη των καθισμάτων και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου; Η ενοχλητική αίσθηση από το εμπρός μέρος κατά τη διάρκεια πολύ γρήγορων καμπών, η όχι και τόσο ιδανική εργονομία και η μη αναμενόμενη χροιά από τις εξατμίσεις στη ρύθμιση Corsa. Η Urus είναι ένα πολυτάλαντο μοντέλο, αλλά τα βασικά της πλεονεκτήματα εντοπίζονται στο στήσιμο και τις επιδόσεις. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο μεγάλων διαστάσεων, με αυξημένο ύψος και βάρος. Η οδική της συμπεριφορά είναι εκπληκτική, όπως και τα φρένα της, ενώ είναι φυσιολογικό η κατανάλωση καυσίμου να είναι αυξημένη.

Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του ιταλικού SUV, στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα του Nardó, η Urus δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα, αν και απουσίαζαν οι μεγάλες κλίσεις, τα βαθιά χαντάκια και η χωμάτινη διαδρομή ήταν στρωμένη με άμμο και χαλίκι. Η παρουσία ψηλών θάμνων περιόριζαν την ορατότητα, έτσι επέλεξα τη βοήθεια ενός πρώην οδηγού αγώνων. Είμαστε ακόμα με ασφάλτινα ελαστικά, το ESC είναι ενεργοποιημένο και με συμβουλεύει να χρησιμοποιήσω μόνο τις τρεις πρώτες σχέσεις στο κιβώτιο.

Εχοντας την εμπειρία της οδήγησης σε αντίστοιχο περιβάλλον πίσω από το τιμόνι ενός πρωτότυπου Porsche Cayenne, η νέα Urus αποδεικνύεται πιο γρήγορη και αξιόπιστη. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σε ένα πολύ στενό κομμάτι της πίστας, με το επίπεδο πρόσφυσης να έχει μειωθεί σημαντικά καθώς η άμμος έχει αρχίσει να συσσωρεύεται παράλληλα με την αγωνιστική γραμμή αγώνων που οριοθετούν οι μεγάλες πέτρες, ο συνοδηγός μού προτείνει απλά να πατήσω ακόμα περισσότερο το γκάζι. Η παραπάνω οδηγία συνοδεύεται με πιο πολύπλοκες συμβουλές: «Κλειστή αριστερή, με 1η ταχύτητα, η πρόσφυση θα βελτιωθεί σημαντικά. Πάμε ξανά. Ακολουθεί δεξιά με 3η, αργά στην είσοδο, γκάζι στην έξοδο. Καλύτερα, αλλά θες ακόμη. Θα πρέπει να απενεργοποιήσεις το ESC, βοηθάει πολύ, πίστεψέ με. Το αυτοκίνητο έχει ακόμη πολλά να προσφέρει. Μπορεί να σπινάρει περισσότερο, αλλά θα νιώσεις την ουρά να φεύγει. Κράτα το εκεί, κράτα το εκεί. Μπίνγκο!».

«Πρώτα πρέπει να διατηρήσεις έναν ρυθμό, τα υπόλοιπα θα τα κάνει η Urus», συμπληρώνει. Κάτι που με κάνει να χορεύω επάνω στα πεντάλ, να ανεβοκατεβάζω σχέσεις, σαν ένα γνήσιο ταλέντο οδήγησης. Η χαρά μου δεν κράτησε πολύ, καθώς, επάνω στον ενθουσιασμό μου, έκανα ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε, με αποτέλεσμα να βγω εκτός δρόμου πληγώνοντας τόσο το αυτοκίνητο όσο και το εγώ μου.

CAR003_URUS23

Μπορεί η νέα Cayenne Turbo να θεωρείται ένα από τα πιο γρήγορα SUV, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται μόλις σε 3,9” και να αγγίζει τελική ταχύτητα τα 286 km/h, εντούτοις η Urus κατορθώνει να είναι ταχύτερη και στις δύο διαδικασίες. Το 0-100 km/h έρχεται, σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, σε 3,7”, ενώ εμείς είδαμε στο όργανο μέτρησης τον εξωπραγματικό χρόνο των 3,35”, χρόνος που καθιστά την Urus ταχύτερη από την Huracán και μόλις 0,5” πιο αργή από την Aventador. Η τελική ταχύτητα των 305 km/h δείχνει τη σοβαρή δουλειά που έχει κάνει το τμήμα αεροδυναμικής, υπό τις οδηγίες του Filippo Perini, o οποίος δούλευε μέχρι πρόσφατα στην Italdesign.

H παρουσία της Urus στην γκάμα των μοντέλων της Lamborghini αναμένεται να διπλασιάσει τις πωλήσεις, με την ετήσια παραγωγή να φτάνει τα 3.500 κομμάτια, ενισχύοντας την εικόνα της στην παγκόσμια αγορά.

 

 

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.996 CC, V8, TWIN-TURBO, 650 PS@6.000 RPM, 86,6 KGM @ 2.250-4.500 RPM
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
0-100 KM/H: 3,6”, 305 KM/H
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΕΜΠΡΟΣ, ΠΙΣΩ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 5.112/2.016/1.638 MM
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.003 MM
ΒΑΡΟΣ: 2.200 KG