Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την BMW M5 Competition των 625 ίππων!

Ελλάδα 5:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την BMW M5 Competition των 625 ίππων!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την BMW M5 Competition των 625 ίππων!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πόσο βελτιωμένη μπορεί να είναι η BMW M5 Competition από την «απλή» έκδοση ώστε να δικαιολογεί τα επιπλέον €16.000 στην τιμή αγοράς;

Advertisement
Advertisement

 

Πολλές φορές οι μικρές και ανεπαίσθητες αλλαγές μπορούν να δώσουν το βέλτιστο αποτέλεσμα, ένα στοιχείο που παρατηρούμε συχνά-πυκνά σε αθλητικές ομάδες, αλλά και σε μοντέλα όπως η νέα BMW M5 Competition. Η νέα ναυαρχίδα του τμήματος Μ της φίρμας από το Μόναχο χρησιμοποιεί στον μέγιστο βαθμό την τεχνολογία με στόχο να αποδώσει τα μέγιστα σε ό,τι αφορά την ισχύ, τη ροπή και τις επιδόσεις, με το ανάλογο αντίτιμο στην τσέπη του ενδιαφερόμενου οδηγού. Προσθέστε, λοιπόν, λίγη περισσότερη δύναμη και έχετε στη διάθεσή σας μια άκρως ικανοποιητική, για όλες τις αισθήσεις, οδηγική εμπειρία.

Τα στοιχεία που δίνει ο κατασκευαστής αναφέρουν το ένα κομμάτι της ιστορίας. Με επιπλέον 25 PS, η ιπποδύναμη αγγίζει αισίως τους 625 PS, με ίδιες τιμές ροπής (76,5 kgm), αλλά με τη μέγιστη απόδοση να είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Επίσης, η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h είναι βελτιωμένη κατά 0,1”, η απόσβεση της ανάρτησης σκληρότερη, το turn-in πιο άμεσο, τα ηλεκτρονικά έχουν αναβαθμιστεί και ο ήχος απέκτησε περισσότερες και πιο άγριες οκτάβες. Κοστίζει €16.000 περισσότερα από την M5 (€191.828 έναντι €175.690) και κάτι παραπάνω εάν ο οδηγός επιλέξει το προαιρετικό πακέτο «Driver’s Package» που αφαιρεί τον ηλεκτρονικό περιοριστή, με την τελική ταχύτητα να ανεβαίνει από τα 250 στα 304 km/h.

Advertisement
Advertisement

 

Η άλλη όψη του φυλλαδίου των τεχνικών χαρακτηριστικών δεν αναφέρει πάντως ότι οι παραπάνω αλλαγές μεταμορφώνουν το positioning του γερμανικού hyper-sedan σε κάτι παραπάνω από ένα μοντέλο «Μ», μεταμορφώνοντάς το σε πιο άγριο και ατίθασο, αλλά όχι απαραίτητα και πιο θελκτικό. Το soundtrack του V8 κινητήρα των 4,4 lt είναι ακριβώς όπως θα πρέπει να ακούγεται ένας ισχυρός, σε κατάσταση «μάχης» twin-turbo, ακόμα και στο ελαφρύτερο άγγιγμα του γκαζιού. Αλλά ευτυχώς για τους φιλήσυχους γείτονές σας το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ενεργά κλαπέτα και τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις που αυξομειώνουν την ένταση.

Advertisement

Οδηγώντας την Μ5 Competition στον δρόμο είναι πραγματικά εξαιρετικά δύσκολο να καταλάβει ο οδηγός τη διαφορά των επιπλέον 25 PS – θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του και τις δύο εκδόσεις, αλλά και ακριβή σε λειτουργία ηλεκτρονικά όργανα. Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, το κράτημα και την ποιότητα κύλισης, εδώ είναι πιο εύκολο να αντιληφθείς τις βελτιώσεις που έχουν δεχθεί το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, όπως την ύπαρξη πιο άκαμπτων συνδέσμων, πάνω στους οποίους έχουν στερεωθεί κινητήρας και μετάδοση. Επίσης, η διαφοροποίηση της γωνίας κάμπερ των εμπρός τροχών έχει βελτιώσει την κατευθυντικότητα επάνω στη στροφή, ενώ οι νέοι πίσω βραχίονες και η παχύτερη αντιστρεπτική προσθέτουν επιπλέον πόντους στην πρόσφυση. Παρά τα 1.940 kg (αρκετά μεγάλο νούμερο για μοντέλο με το λογότυπο Competition), ετούτη εδώ η M5 δείχνει την εκρηκτικότητά της στην επιτάχυνση χάρη στα επιπλέον στεροειδή: για το 0-100 km/h χρειάζεται 3,3”, χρόνος που την τοποθετεί στα χωράφια της Ferrari GTC4 Lusso, ενώ 7,5” αργότερα η ένδειξη του ταχυμέτρου γράφει «200».

Advertisement

Στις προηγούμενες γενιές της M5 το να πηγαίνεις flat-out στις γερμανικές autobahn προϋπέθετε και το ανάλογο θάρρος από την πλευρά του οδηγού. Πλέον, χάρη στο έξυπνο σύστημα τετρακίνησης και το torque vectoring έχουν εξουδετερωθεί οι τάσεις υποστροφής και έχει βελτιωθεί αντίστοιχα η κατευθυντικότητα, κυρίως σε μέτριες καμπές και στην απότομη μετατόπιση βάρους, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση αποφυγής εμποδίου. Παρά τον σημαντικό όγκο και το βάρος, το γερμανικό σεντάν είναι τόσο ευκίνητο όσο και μία Μ3. Οδηγώντας για αρκετές ώρες, το πληθωρικό τετράθυρο δεν μας άφησε ποτέ παραπονεμένους, τόσο με τον μεθυστικό του ήχο όσο και με την ελκτική πρόσφυση και τα εκπληκτικής απόδοσης φρένα με τις 6πίστονες δαγκάνες.

Η M5 Competition είναι ένας δολοφόνος με αγγελικό πρόσωπο. Μπορεί να προσφέρει ανεπανάληπτες οδηγικές εμπειρίες, κάνοντας ανάλογες προσαρμογές για να υποστηρίξει τον ρυθμό που της έχει επιβάλει ο οδηγός της και όλα να κινούνται τόσο γρήγορα, αλλά συνάμα τόσο απλά.

Advertisement

Ακόμα και με άκρως ταλαιπωρημένα ελαστικά, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χαρίζει μεγάλες δόσεις εμπιστοσύνης, ισορροπίας και ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες του χειριστή που θέλει να πιέσει ακόμα περισσότερο το δεξί του πόδι στο γκάζι. Η μεγαλύτερη πρόκληση γι’ αυτόν βέβαια είναι η αυτοσυγκράτηση. Για να την ενεργοποιήσετε μην ψάχνετε για κάποιο διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Ολα είναι στο μυαλό.

ΚΕΥ TECH
Στη νέα BMW M5 Competition έχουν γίνει αρκετές και σημαντικές, για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλαγές σε ό,τι αφορά το πλαίσιο και την ανάρτηση, που προσφέρουν βελτιώσεις στο στήσιμο, εξασφαλίζοντας βελτίωση στον χειρισμό της ακόμα και σε ακραίες συνθήκες (οδήγηση σε πίστα). Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 7 mm σε σχέση με την απλή M5, ενώ ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης βρίσκονται τοποθετημένα επάνω στο πλαίσιο μέσω πιο άκαμπτων συνδέσμων. Η αύξηση του κάμπερ στον εμπρός άξονα έχει ενισχύσει την ικανότητα του αυτοκινήτου να απορροφά τις πλευρικές δυνάμεις στις υψηλών ταχυτήτων καμπές, ενώ τα σινεμπλόκ είναι τοποθετημένα πλέον σε μεταλλικούς συνδέσμους για βελτίωση στην ακρίβεια του τιμονιού. Τέλος, χάρη στα πιο σκληρά κατά 10% ελατήρια, η M5 Competition παρουσιάζει περιορισμένες κλίσεις και ταλαντώσεις.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4.395 cc, V8, TWIN-TURBO
625 PS @ 6.000 rpm,
76,5 kgm @ 1.800-5.800 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 3,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,7 lt/100 km
CO2: 243 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.966/1.903/1.469 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.982 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 530 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.940 kg
ΤΙΜΗ: από €191.828