Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 1 116d

Ελλάδα 6:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 1 116d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 1 116d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ο… άσος στο μανίκι της BMW, ήρθε στην Ελλάδα με φρεσκαρισμένη εμφάνιση και νέους αποδοτικούς, αλλά και οικονομικούς κινητήρες.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/SeitanAuto)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Το premium μικρομεσαίο hatch της γερμανικής εταιρείας ήρθε στα μέρη μας και σπεύσαμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του για να εντοπίσουμε όσα άλλαξαν σε αυτό. Με μια πρώτη ματιά ίσως πείτε «όχι πολλά». Ωστόσο οι αλλαγές είναι ουσιαστικές και κάνουν τη διαφορά. Στο αισθητικό μέτωπο, η BMW Σειρά 1 δεν άλλαξε σουλούπι. Διατηρεί το βασικό σχεδιαστικό μοτίβο της, αλλά οι νέες πινελιές της προσδίδουν πλάτος, όγκο, περισσότερη χάρη, αν και επί της ουσίας η μοναδική αλλαγή σε διαστάσεις είναι ότι αυξήθηκε το μήκος της κατά μόλις 5 mm.

Advertisement
Advertisement

Οι Βαυαροί επανασχεδίασαν τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (χρησιμοποιώντας πιο επίπεδη γεωμετρία μπροστά και το χαρακτηριστικό σχήμα «L» πίσω), άλλαξαν τους δύο προφυλακτήρες, με τον εμπρός να έχει πλέον μεγάλους αεραγωγούς στα δύο άκρα και διαφορετική μάσκα, ενώ τροποποίησαν και τη θύρα του χώρου αποσκευών. Το αποτέλεσμα κρίνεται θετικό – έκαναν το συγκεκριμένο μοντέλο πιο εύπεπτο, πιο όμορφο, χωρίς να χάσει τη διαφορετικότητά του. Εντός, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο δυσδιάκριτες και εντοπίζονται στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, με τη διάταξη αλλά και την υψηλή ποιότητα υλικών να παραμένουν ως είχαν.

Η μεγάλη αναβάθμιση στη Σειρά 1 αφορά φυσικά τους νέους κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζονται τόσο η 3θυρες όσο κα η 5θυρες εκδόσεις. Οδηγήσαμε τον τρικύλινδρο 1500άρη κινητήρα που εφοδιάζει πλέον την 116d – πρόκειται για την ίδια μονάδα που το BMW Group χρησιμοποιεί και στο Mini. Τα 116 άλογά του κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1.395 κιλών, και «ροπιάζει» από τις 1.750 rpm όντας αθόρυβος και οικονομικός. Κάνοντας τη διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα Κορινθίας – Αθήνα, η σχετική ένδειξη κυμάνθηκε ανάμεσα στα 5 και τα 6 lt/100 km. Η δε συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο της δοκιμής μας ήταν αρμονική, αν και τα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε και με το 8άρι Steptronic κατέστησαν σαφές ότι το συγκεκριμένο πάντρεμα είναι το ιδανικό για το εν λόγω μοντέλο.

Advertisement

Αν αναζητάτε την πλέον αποδοτική επιλογή της 116d αυτή είναι η Efficient Dynamics, η οποία παρότι δεν κάνει εκπτώσεις στην ισχύ προσφέρει κατανάλωση που εργοστασιακά ορίζεται στα 3,4 lt/100 km και συνδυάζεται με εκπομπές CO2 που περιορίζονται στα 89 g/km, φέρνοντας και απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Πάντως η οικονομικότερη επιλογή στη διαθέσιμη γκάμα κινητήρων είναι αυτή της έκδοσης 116i με τον 3κύλινδρο 1.5 lt, που θα είναι διαθέσιμος από τον προσεχή Ιούλιο. Πέραν των κινητήρων, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο δεν υπάρχουν αλλαγές στα μηχανικά μέρη, με την ανάρτηση να προσφέρει τα γνωστά υψηλά επίπεδα άνεσης.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας
: 1.496 cc
Ισχύς
: 116 PS /3.000 rpm
Ροπή: 27,4 kgm /1.750-2.250 rpm
Μετάδοση: Στον πίσω άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 200
Επιτάχυνση 0-100: 10,3 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100 km): 3,7
Εκπομπές CO2 (gr/km): 107
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.329/1.765/1.421
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): 96,30
Τιμή BMW Σειρά 1: από 21.220€ (με απόσυρση)
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 24.470€ (με απόσυρση)