Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα νέα Subaru Forester και XV e-BOXER

Ελλάδα 6:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τα νέα Subaru Forester και XV e-BOXER

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα νέα Subaru Forester και XV e-BOXER

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όταν λέμε “Subaru” το μυαλό μας πάει αυτομάτως στην εξαιρετική συμμετρική τετρακίνηση και στον… Colin. Όπως ο McRae βοήθησε τη Subaru να κερδίσει τα πρωταθλήματα κατασκευαστή στο WRC το 1995, το 1996 και το 1997, έτσι και η νέα εποχή βοηθάει την ιαπωνική εταιρεία να εξελιχθεί προς το καλύτερο. Γι’ αυτό, η Subaru παρουσιάζει τους νέους boxer κινητήρες που συνοδεύονται από έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία, μετατρέποντας το μοτέρ σε ένα mild hybrid σύνολο.

Advertisement
Advertisement

Στόχος φυσικά είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και των εκπομπών ρύπων. Δοκιμάσαμε, τόσο εκτός δρόμου όσο και στην άσφαλτο, τα νέα Forester και XV, τα οποία είναι τα πρώτα που φέρουν τον νέο 2λιτρο e-BOXER κινητήρα. Έχει αλλάξει όμως κάτι στην φιλοσοφία της η φίρμας;

Μια σύντομη απάντηση είναι πως όχι! Και εξηγούμαστε, ξεκινώντας από το νέο Forester. Η 5η γενιά του καθαρόαιμου SUV έχει αισθητικές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Διαθέτει ένα πιο μοντέρνο και επιθετικό σχεδιασμό με νέα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω), ενώ οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί ελάχιστα από την προηγούμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος αγγίζει τα 4.625 mm (+15), το πλάτος είναι 1.815 mm (+20) και το ύψος είναι 1.730 mm (+5), χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την απόσταση από το έδαφος, η οποία έμεινε ανέπαφη στα 220 mm. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της φίρμας “Subaru Global Platform”, χαρίζοντας υψηλή ακαμψία. Χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 30 mm (2.670 mm), η καμπίνα έχει γίνει λίγο πιο ευρύχωρη και μπορεί να φιλοξενήσει 5 επιβάτες χωρίς παράπονα. Έχει ενδιαφέρον, που παρόλο που η μπαταρία του υβριδικού συστήματος βρίσκεται στον χώρο αποσκευών, ο τελευταίος έχει αυξηθεί κατά 4 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 509 λίτρα. Δεν είναι μόνο ο μεγαλύτερος όγκος, αλλά οι μηχανικοί διαμόρφωσαν το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας για ακόμα πιο άνετη και χωρίς κόπο φόρτωση/εκφόρτωση πραγμάτων. Αναφορικά με την εικόνα του cockpit, έχει γίνει πιο μοντέρνα και τα υλικά έχουν καλύτερη ποιότητα. Το νέο Forester δανείζεται την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών (μία από τις 3) από το XV με τη λειτουγικότητα και την εργονομία να είναι σε καλά επίπεδα.

Advertisement
Advertisement

Περνώντας στο “ζουμί” της υπόθεσης, το νέο Forester εφοδιάζεται με τον νέο Boxer DI κινητήρα, ο οποίος αποτελείται από τον γνώριμο 2λιτρο θερμικό boxer και έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων και 66 Nm ροπής. Ο νέος υβριδικός κινητήρας φωλιάζει κάτω από το καπό τόσο του νέου Forester όσο και του γνώριμου crossover της φίρμας, το XV. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει -και στις δύο περιπτώσεις- τα 150 άλογα στις 5.600 rpm και τα 194 Nm ροπής στις 4.000 rpm. To mild hybrid σύνολο διατηρεί τα πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους και της ισορροπίας του Symmetrical AWD, γεγονός που επιτυγχάνεται τοποθετώντας τον ηλεκτροκινητήρα πάνω στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic (ειδικά διαμορφωμένο για τους e-BOXER). Τα υπόλοιπα εξαρτήματα βρίσκονται πάνω από τον πίσω άξονα, δίνοντας ακόμα πιο ισορροπημένη κατανομή βάρους του οχήματος (51:49 – εμπρός:πίσω) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Μιλώντας για βάρος, το αυτοκίνητο μαζί με τον οδηγό ζυγίζει 1.656 κιλά, δηλαδή είναι 110 κιλά περισσότερα από την απερχόμενη γενιά. Σύμφωνα με τη Subaru, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται μέχρι και 11%, κάτι που είναι εμφανές κυρίως μέσα σε αστικό περιβάλλον, όπου γίνεται συχνότερη χρήση του ρεύματος. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο σε πρότυπα WLTP είναι 8,1 lt./100 km και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 185 g/km. Στην περίπτωση του XV, το οποίο δεν έχει αλλάξει σχεδιαστικά, η μέση κατανάλωση είναι 7,9 lt./100 km και εκπέμπει 180 g/km CO2.

Advertisement

Η περιμετρική ορατότητα και η εξαιρετική θέση οδήγησης είναι δεδομένη και τα καθίσματα αναπαυτικά με την ανάλογη πλευρική στήριξη που χρειάζεται ένα τετρακίνητο SUV. Το τιμόνι είναι ευθύβολο και η ανάρτηση απορροφάει οποιαδήποτε ανωμαλία βρίσκει στο διάβα του, ωστόσο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι αισθητοί σε υψηλές ταχύτητες. Από την άλλη, όταν ορμήσαμε στην ειδικά διαμορφωμένη off-road πίστα, το Forester ξεδίπλωσε όλες τις αρετές του. Με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής τις 20,2 και 25,8 μοίρες αντίστοιχα, καταφέραμε να ξεπεράσουμε μεγάλα εμπόδια και μάλιστα φτάσουμε το κλισιόμετρο να μας ενημερώνει ότι… “γέρνουμε” κατά 30 μοίρες. Παρόλ’αυτά, δεν μας φόβισε καθόλου μιας και το Forester διακρίθηκε ως το πιο ασφαλές SUV στο Euro NCAP στην κατηγορία του και μάλιστα απέσπασε την κορυφαία βαθμολογία στην προστασία των παιδιών (97%). Φυσικά, διαθέτει ένα πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας, EyeSight, στο οποίο προστέθηκε και η λειτουργία Lane Keep Assist (το αυτοκίνητο παραμένει στη λωρίδα κυκλοφορίας). Τόσο το νέο Forester e-BOXER όσο και το XV e-BOXER είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τα 39.950 ευρώ και τα 37.500 ευρώ αντίστοιχα.

Advertisement