Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα νέα smart fortwo και forfour

Ελλάδα 7:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τα νέα smart fortwo και forfour

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα νέα smart fortwo και forfour

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο smart διατηρεί τη μοναδική του πρακτικότητα, αλλά αποκτά τεχνολογία και συμπεριφορά μεγαλύτερων αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το αυτοκίνητο που επανακαθόρισε τις αστικές μετακινήσεις πριν από 16 χρόνια περνά στην τρίτη του γενιά, όντας πιο ώριμο και πιο… αυτοκίνητο από ποτέ. Στη smart αντιλήφθηκαν ότι το μικρό μήκος δεν αρκεί πλέον για να κερδίσει την καρδιά και το μυαλό όσων κατοικούν στις μεγαλουπόλεις και έτσι το αναβάθμισαν ουσιαστικά σε κάθε τομέα. Παράλληλα επαναλανσάρουν το 4θέσιο forfour, το οποίο χάρη στην οπτική ομοιότητα με το fortwo έχει μεγάλες πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας.

Πισωκίνητα και με τους κινητήρες τοποθετημένους πίσω, όπως πάντα, τα νέα smart εξελίχθηκαν από κοινού με τη Renault, η οποία παρέχει τα μηχανικά μέρη. Διατηρούν βέβαια τη σχεδιαστική διαφοροποίηση τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Εκεί έχουν τοποθετηθεί σκληρά μεν, ποιοτικά δε πλαστικά, που δένουν αρμονικά με τις υφασμάτινες επενδύσεις. Οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα όπως και το επαρκές σε χωρητικότητα πορτμπαγκάζ (260 lt) προσφέρουν επιπλέον πρακτικότητα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το μήκος του fortwo παραμένει στα 2,69 m. (στα 3,49 εκείνο του forfour), όμως είναι κατά 10 cm πιο φαρδύ. Ως αποτέλεσμα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται πιο άνετα ενώ και το αυτοκίνητο πατά με περισσότερη σιγουριά στον δρόμο.

Advertisement
Advertisement

Στο ασφυκτικό περιβάλλον της Βαρκελώνης οδηγήσαμε το fortwo και εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την ευελιξία του (με κύκλο στροφής μόλις 6,95 m. κάνει αναστροφή σχεδόν παντού) όσο και από την ποιότητα κύλισης. Στο διθέσιο μοντέλο που προορίζεται κυρίως για μετακινήσεις μέσα στην πόλη ταιριάζει πιο πολύ ο ατμοσφαιρικός 1.0 με τα 71 PS, καθώς είναι πιο «ζωηρός» στις χαμηλές στροφές από τον υπερτροφοδοτούμενο των 898 cc. Το σαφές και με καλή λειτουργία 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο μας βοήθησε να ξεχάσουμε γρήγορα το δύσχρηστο αυτόματο της προηγούμενης γενιάς (θα προσφέρεται από το 2015 και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη).

Το forfour χάνει μεν σε χώρο αποσκευών (185 lt.) όμως προσφέρει δύο πίσω θέσεις. Η πρόσβαση σε αυτές διευκολύνεται από τις σχεδόν κάθετα ανοιγόμενες πόρτες. Με το μεγάλο smart μπορείς να ταξιδέψεις πιο εύκολα στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο. Ο 0.9 turbo των 90 PS έχει δεχτεί επεμβάσεις στο forfour (όπως και το 5άρι κιβώτιο), με αποτέλεσμα να είναι πιο ζωντανός από χαμηλά και να τα βγάζει πέρα με τον μεγαλύτερο όγκο και βάρος. Ετσι, τον προτιμάμε στο forfour από τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό. Σε διαδρομές με συνεχείς στροφές εμφανίζονται κλίσεις στο αμάξωμα, όχι όμως σε μεγάλο βαθμό και το 4θέσιο smart ελέγχεται εύκολα. Το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων είναι στάνταρ και στα δύο Smart, και αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.

Τα νέα Smart διατίθενται ήδη στην ελληνική αγορά, σε τιμές από 11.450 ευρώ με απόσυρση για το fortwo και τα 12.087 ευρώ για το forfour με τον κινητήρα των 71 PS. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης έκδοση με 61 PS (από 9.990 ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι κινητήρες των νέων Smart εκπέμπουν στο περιβάλλον κάτω από 100 g CO2 ανά km.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 999 cc (fortwo – forfour 1.0 71 PS)

Advertisement

Ισχύς: 71 PS στις 6.000 rpm

Ροπή: 9,2 kgm στις 2.850 rpm

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Advertisement

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 151 km/h

Επιτάχυνση 0-100: 14,9 sec, 16,9 sec

Μεικτή κατανάλωση: 4,1 lt/100 km, 4,2 lt/100 km (εργ.)

Εκπομπές CO2: 93 gr/km, 97 gr/km

Βάρος: 880 kg, 975 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 2.695/1.660/1.550 mm, 3.495/1.665/1.554 mm

Χώρος αποσκευών: 260 lt, 185 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Τιμή: Από 11.450 €, από 12.087 € (με απόσυρση)