Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα νέα Audi 5 e-hybrid & Audi Q6 Sportback e-tron στη Γερμανία

Ελλάδα 8:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τα νέα Audi 5 e-hybrid & Audi Q6 Sportback e-tron στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Audi προσθέτει συνεχίζει την πορεία της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό παρουσιάζοντας δύο νέα πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα στην luxury κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Αν και τα μαντάτα από το μέτωπο των ηλεκτρικών δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά στην Ευρώπη, τουλάχιστον σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οι εταιρείες φαίνονται αποφασισμένες να συνεχίσουν την πορεία τους προς την ηλεκτροκίνηση, έστω και με πιο αργούς ρυθμούς. Οι αποφάσεις έχουν παρθεί και δεν πρόκειται να αλλάξουν.

Αυτό που ίσως αλλάξει είναι το σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της ευρωπαϊκής αγοράς. Μία απόφαση που πάρθηκε μέσα σε ένα κύμα ενθουσιασμού και πολιτικών προσδοκιών, το οποίο όμως στην πράξη αποδεικνύεται ανέφικτο.

Για την Audi τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα: Οδεύουμε ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, όμως τα βήματα θα είναι από εδώ και στο εξής πιο συγκρατημένα και θα συμφωνούν πρώτα από όλα με τα δεδομένα της αγοράς και τις απαιτήσεις των αγοραστών και όχι με τις εντολές των Βρυξελλών.

Advertisement
Advertisement

Η γερμανική εταιρεία είναι σε φάση πλήρους ανανέωσης της γκάμας της, με σαφή προσανατολισμό προς τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, καθώς μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς θα παρουσιαστούν τουλάχιστον δέκα plug-in υβριδικά μέχρι το τέλος του 2025 και πολλά ακόμα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά για την επόμενη χρονιά.

Τα νούμερα επίσης δείχνουν μία εμφανή τάση αισιοδοξίας, καθώς στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς η Audi πούλησε 46.731 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, σημειώνοντας άνοδο 30,1%, χάρη κυρίως στις δυνατές πωλήσεις στις ευρωπαϊκές αγορές. Εκτόξευση σημείωσαν και τα έσοδα του Audi Group που έφθασαν τα 15,43 ευρώ, μία άνοδος της τάξης του 12,% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι αριθμοί φαίνεται να ευημερούν παρά τα κάποια σύννεφα στον ορίζοντα, με πιο σημαντικό την πτώση στην αγορά της Κίνας (κάτι που όμως αφορά όλες τις μεγάλες Luxury μάρκες της Ευρώπης). Και η Audi φαίνεται αποφασισμένη να μην χάσει το momentum, έχοντας επιδοθεί σε μία κατά ριπάς παρουσίαση νέων ή ανανεωμένων μοντέλων.

Advertisement

Στα πλαίσια αυτής της έντονης κινητικότητας και στον αέρα αισιοδοξίας που πνέει στην Audi βρεθήκαμε στο Μόναχο για μία πρώτη οδηγική επαφή με δύο πολύ ενδιαφέροντα νέα μοντέλα, στο luxury κομμάτι της αγοράς. Πρόκειται για τη νέα plug-in εκδοχή του A5 και την έκδοση Sportback του ηλεκτρικού Q6.

Νέο Audi A5 PHEV Quattro

Advertisement

Ξεκινώντας από το πρώτο, το νέο Audi A5 PHEV Quattro ενστερνίζεται και αυτό τη νέα τάση στα plug-in υβριδικά, που θα θέλει να εφοδιάζονται με μεγαλύτερες μπαταρίες και αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Διατίθεται σε sedan και avant έκδοση, ενώ υποστηρίζει μία πολύ ενδιαφέρουσα υβριδική διάταξη, υλοποιημένη με την γνωστή τελειομανία που χαρακτηρίζει την γερμανική εταιρεία.

Η plug-in υβριδική πρόταση του A5 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Μία με συνδυασμένη ισχύ 299 ίππων και ροπή 450 Nm και μία με 367 ίππους και ροπή 500 Nm. Και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν έναν τετρακύλινδρο 2.0 TFSI κινητήρα βενζίνης ισχύος 252 ίππων,  συνδυασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα 105 kW, ενσωματωμένο στο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο S tronic.

Η διαφορά ισχύος ανάμεσα στις δύο εκδόσεις προκύπτει από την διαφορετική ρύθμιση του ηλεκτροκινητήρα στην πιο ισχυρή. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,9 δευτ. για την έκδοση των «μικρή έκδοση» και 5,1 δευτ. για την ισχυρότερη ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα.

Advertisement

Η καρδιά του συστήματος είναι η νέα μπαταρία υψηλής τάσης, με ωφέλιμη χωρητικότητα 20,7 kWh (συνολική: 25,9 kWh). Πρόκειται για αύξηση κατά 45% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με ελάχιστη αύξηση όγκου.

 Οι νέες πρισματικές κυψέλες αποδίδουν 70 Ah έκαστη και είναι τοποθετημένες σε 6 στοίβες των 17 κυψελών, σε διαμόρφωση cell-to-pack, εξοικονομώντας χώρο και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα.

Η αυτονομία καθαρά ηλεκτρικής λειτουργίας φτάνει τα 116 χιλιόμετρα (WLTP για την πόλη) και τα 110 χιλιόμετρα στον μεικτό κύκλο.

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα αυξήθηκε στα 11 kW, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης στο ελάχιστο των 2,5 ωρών. Παρέχεται καλώδιο Type 2 (Mode 3), ενώ μέσω της υπηρεσίας Audi Charging, ο οδηγός αποκτά πρόσβαση σε σημεία φόρτισης σε 29 χώρες της Ευρώπης.

Η ανάκτηση ενέργειας έχει βελτιωθεί θεαματικά: με ελεύθερη κύλιση ή πέδηση, το A5 e-hybrid μπορεί να ανακτά έως 88 kW, χάρη στο σύστημα iBRS (integrated Brake Control System), το οποίο αναλαμβάνει πάνω από το 90% των επιβραδύνσεων χωρίς χρήση των υδραυλικών φρένων.

Μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι, ο οδηγός ρυθμίζει σε 3 επίπεδα τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση στο EV Mode, προσαρμόζοντας τον ρυθμό επιβράδυνσης.

Η υβριδική λειτουργία λειτουργεί σε δύο βασικές επιλογές: EV Mode, αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία έως 140 χλμ/ώρα, και η κλασική Hybrid Mode, η οποία μάλιστα περιλαμβάνει ενεργή συμμετοχή του GPS, που αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, κλίσεις οδοστρώματος, όρια ταχύτητας και κίνηση.

Ο οδηγός μπορεί για πρώτη φορά να ρυθμίσει ποσοστιαία τον επιθυμητό βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να εξασφαλίσει διαθέσιμη ενέργεια στην άφιξή του σε αστικό περιβάλλον ή σε σημείο χωρίς υποδομές φόρτισης. Η φόρτιση της μπαταρίας από τον κινητήρα πραγματοποιείται μόνο πάνω από ταχύτητα 65 χλμ/ώρα, για βέλτιστη απόδοση και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Σε ό,τι αφορά το αισθητικό κομμάτι, πέρα από το σηματάκι e-hybrid δεν υπάρχουν κάποιες αισθητικές ή άλλες διαφοροποιήσεις. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε και πάλι με ένα κορυφαίας ποιότητας και ξεκάθαρα premium αυτοκίνητο, όμορφο και δυναμικό (ψηφίζουμε και με τα δύο χέρια το Avant έστω και αν δεν έχει τύχη στην Ελλάδα).

Το σαλόνι είναι και αυτό μία επίδειξη υψηλής αισθητικής και κατασκευαστικής αρτιότητας, περιλαμβάνοντας όλα όσα ήδη γνωρίζουμε από την εν Ελλάδι επαφή μας με το νέο A5, όπως το εντυπωσιακό νέο ΜΜΙ με τις τρεις οθόνες (μία για τον συνοδηγό), την εκπληκτική ποιότητα κατασκευής, τον υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και όλα όσα κάνουν την διαβίωση μέσα σε ένα μεγάλο Audi μία εμπειρία ζωής.

Νέο Audi Q6 Sportback e-tron

Το δεύτερο αυτοκίνητο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Γερμανία ήταν μία αναμενόμενη κίνηση από την Audi. Μετά την πριν από λίγους μήνες παρουσίαση του Q6 e-tron στην βασική SUV μορφή του, η εταιρεία προσθέτει και την Sportback έκδοση. Μια πιο κουπέ εκδοχή του μοντέλου, που έλκει ένα πιο νεανικό κοινό και είναι αρκετά δημοφιλής σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (ξεπερνά το 30% των πωλήσεων του μοντέλου).

Η προφανής και πιο σημαντική αλλαγή είναι η διαφοροποίηση του επάνω μέρους του αμαξώματος, με την οροφή να έχει μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα ξεκάθαρα πιο σπορτίφ μοντέλο (κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την όμορφη σταθερή αεροτομή που υπάρχει ενσωματωμένη στην πίσω πόρτα).

Η οροφή είναι χαμηλότερη κατά 37 χιλιοστά κάτι που βελτιώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο cd 0,26, από 0,28 που είναι στο SUV. Διαθέτει ενιαία πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς με έξι πάνελ και 360 τμήματα, καθώς και μπροστινά φώτα με 12 δυναμικά τμήματα. Το μοντέλο προσφέρει έως οκτώ διαφορετικές φωτεινές υπογραφές.

Το εσωτερικό διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων με Audi MMI Panoramic Display και προαιρετική οθόνη συνοδηγού. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 511 λίτρα (μόλις 15 λίτρα λιγότερα από το ΣΘΩ), ενώ με αναδιπλωμένα καθίσματα αυξάνεται στα 1.373 λίτρα. Στο μπροστινό μέρος υπάρχει επιπλέον χώρος 64 λίτρων.

Η διαφορετική σχεδίαση στο πίσω μέρος δεν έχει επηρεάσει στο ελάχιστον την άνεση των πίσω επιβατών, που παρά την κλίση της οροφής έχουν αρκετό αέρα επάνω από τα κεφάλια τους (φιλοξενείται άνετα επιβάτης 1,90 μέτρων ύψους) ενώ και το μεταξόνιο των 2.899 χιλιοστών δημιουργεί μία πολύ ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας.

Το Audi Q6 Sportback e-tron στις ίδιες εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών με αυτές του SUV : Q6 Sportback e-tron (83 kWh, πίσω κίνηση) και 286 ίππους, Q6 Sportback e-tron performance (100 kWh, πίσω κίνηση) με 326 ίππους, Q6 Sportback e-tron quattro (100 kWh, τετρακίνηση) με 387 ίππους, και SQ6 Sportback e-tron (100 kWh, τετρακίνηση) με 517 ίππους

Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός ή δύο ηλεκτροκινητήρων, ανάλογα με την έκδοση. Η τετρακίνηση quattro χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, με μεταβλητή κατανομή ροπής.

Το μοντέλο διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας: 83 kWh (καθαρά 75,8 kWh) και 100 kWh (καθαρά 94,9 kWh). Το ηλεκτρικό σύστημα 800V επιτρέπει μέγιστη ισχύ φόρτισης 270 kW, προσφέροντας έως 265 χλμ αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης και 10%–80% φόρτιση σε 21 λεπτά, υπό ιδανικές συνθήκες.

Η ανάρτηση παραμένει ίδια με αυτή του Q6 e-tron που ήδη γνωρίζουμε στην Ελλάδα, και περιλαμβάνει νέο σχεδιασμό εμπρός άξονα και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ προαιρετικά διατίθεται αερανάρτηση με δυνατότητα διατήρησης σταθερού ύψους ανεξαρτήτως φορτίου.

Οδηγώντας στην Γερμανία

Η σύντομη οδηγική επαφή μας στα περίχωρα του Μονάχου και του Ίνγκολσταντ με τις δύο νέες εκδόσεις των προαναφερθέντων Audi δεν έκρυβε κάποιες εκπλήξεις. Τα αυτοκίνητα, έστω και σε άλλες εκδόσεις τους μας είναι ήδη γνωστές ποσότητες, έχοντας δοκιμαστεί στο newsauto επί ελληνικού εδάφους.

Για την περίπτωση του νέου Audi A5 PHEV Quattro, η διαφοροποίηση της μεγαλύτερης μπαταρίας και του ελαφρά αυξημένου βάρους δεν είναι ικανή να αλλάξει την άποψή μας ότι αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που έχει παρουσιάσει ποτέ η εταιρεία σε αυτή την κατηγορία οχημάτων. Στους δρόμους της Γερμανίας και τις χωρίς όρια ταχύτητας autobahn, το μεγάλο Α5 κυριολεκτικά λάμπει με την απόδοσή του και με την ικανότητά του να ταξιδεύει χαλαρά και με ασφάλεια σε ασύλληπτες ταχύτητες.

Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα φαίνεται αισθητά πιο αποδοτικό, με την αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας να λειτουργεί θετικά, ιδίως σε κίνησης σε αστικό τοπίο, όπου το A5 κινείται ως μία κορυφαία κάψουλα άνεσης και απόλυτης ησυχίας. Τα 100+ χιλιόμετρα της αυτονομίας φαίνεται να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα (με λίγο αυτοέλεγχο από την πλευρά του οδηγού).

Μοναδικό παράπονο που σημειώσαμε είναι η απουσία φόρτισης DC, κάτι που -παραδόξως- υπάρχει ως δυνατότητα σε άλλα μοντέλα της μάρκας, και μάλιστα κατά πολύ φθηνότερα. Επίσης ο 11άρης on board φορτιστής θα μπορούσε να είναι 22άρης, ιδίως σε ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής και με δεδομένη την απουσία DC φόρτισης.

Για το Q6 Sporback e-tron θα πούμε ακριβώς τα ίδια που είχαμε σημειώσει και στην δοκιμή του αντίστοιχου SUV. Πρόκειται για το βήμα που έπρεπε εδώ και καιρό να είχε κάνει η Audi, όντας ότι καλύτερο και πιο πλήρες έχει κατασκευάσει η εταιρεία στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Με ένα εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, κορυφαίες αναρτήσεις (τα αυτοκίνητα της δοκιμής είχαν την στάνταρ αερανάρτηση) και ένα άκρως αποδοτικό ηλεκτρικό πακέτο, το Q6 δείχνει ξεκάθαρα την απόφαση της Audi να ηγηθεί των ευρωπαίων κατασκευαστών στα ηλεκτρικά. Και μάλιστα, σε αυτή την κουπέ έκδοση, να τονίσει ακόμα περισσότερο μία πιο σπορτίφ διάσταση της ηλεκτροκίνησης, για όσους δεν θέλουν να απεμπολήσουν τις οδηγικές τους συνήθειες σε περίπτωση που μπλέξουν με πρίζες και φορτιστές.

Συνολικά, και με τα δύο αυτοκίνητα, η Audi κάνει ξεκάθαρο ότι έχει όλες τις απαντήσεις σε κάθε είδους ηλεκτρική τεχνολογική προσέγγιση των ημερών μας, είτε αφορά τα PHEV είτε τα αμιγώς ηλεκτρικά. Και τα δύο αυτοκίνητα κρατούν την αύρα και την premium εμπειρία της οδήγησης ενός κορυφαίου ευρωπαϊκού αυτοκινήτου, προσφέροντας παράλληλα ότι πιο σύγχρονο και αποδοτικό έχει να επιδείξει το σημερινό τεχνολογικό status της ηλεκτροκίνησης.

Οι τιμές τους στην χώρα μας έχουν ήδη ανακοινωθεί και ξεκινούν από 60.890 ευρώ για την βασική έκδοση του A6 e-hybrid quattro των 299 ίππων και τις 59.661 ευρώ για το Q6 Sportback e-tron των 252 ίππων. Σε κάθε περίπτωση, δύο μοντέλα που τιμούν το όνομα και την ιστορία της μάρκας και δείχνουν ξεκάθαρα πως η Audi έχει βρει τον βηματισμό της στα ηλεκτρικά δεδομένα, προχωρώντας με σύνεση αλλά και με τεχνολογική έξαψη προς τα χρόνια που έρχονται.