Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στο Μόναχο τη νέα BMW 330d xDrive Touring

Ελλάδα 0:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στο Μόναχο τη νέα BMW 330d xDrive Touring

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στο Μόναχο τη νέα BMW 330d xDrive Touring

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα BMW Σειρά 3 Touring θα μπορούσε να είναι η αιχμή του δόρατος στην αντίσταση απέναντι στον «εκSUVισμό» της αυτοκίνησης. Ας ξεκινήσω λίγο προβοκατόρικα, ειδικά απευθυνόμενος σε ένα κοινό που έχει σε λίγη εκτίμηση τα touring αμαξώματα, άγνωστο για ποιον λόγο.

Advertisement
Advertisement

 

Η νέα Σειρά 3 Touring είναι μακράν η πιο όμορφη 3 Series. Και μπορώ να επιχειρηματολογήσω γι αυτό. Οι αναλογίες της είναι πιο αρμονικές, το σχήμα πιο ρευστό, το τελικό αποτέλεσμα πιο αναλογικό. Το σωστά εναρμονισμένο πίσω μέρος φαίνεται να εξισορροπεί καλύτερα την νέα μάσκα με τα τεράστια «νεφρά» εμπρός, η γραμμή της οροφής σβήνει πιο γλυκά, οι εντάσεις των γραμμών και των επιφανειών είναι όσο πρέπει τονισμένες.

Αυτό είναι το κερασάκι. Η τούρτα από κάτω έχει να κάνει με ένα αυτοκίνητο του οποίου η πρακτικότητα συναγωνίζεται στα ίσια τα εξαιρετικά οδηγικά του χαρακτηριστικά και τα δύο μαζί την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρμογής. Και αυτό δεν είναι πάντα δεδομένο. Υπάρχουν φορές που τα στέισον αμαξώματα αποκτούν επί τούτου λίγο πιο μαλακές ρυθμίσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με το επιπλέον βάρος μετατρέπουν ένα εύρωστο σεντάν σε ένα διεκπαιρεωτικό ανθρωπομεταφορέα που γέρνει και γενικά σε ρουφάει στην «προαστιακή» ζωή. Η νέα «3άρα» Touring δεν είναι ένα από αυτά. Ειδικά η 330d xDrive που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην παρουσίαση που έγινε πριν από λίγες ημέρα στα προάστια του Μονάχου απέχει έτη φωτός από το να την πεις βαρετή οδηγικά. Αντιθέτως, σε κάνει να ψάχνεις αφορμή για ταξίδι και αποδιώχνει κάθε σκέψη για SUV. Η δύναμη του 3λιτρου σε σειρά τουρμποντίζελ κινητήρα των 265 PS και των 59 kgm σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε κλιμάκωση και αμεσότητα 8άρι αυτόματο εκτοξεύει την Touring στον αυτοκινητόδρομο ή σε γρήγορο επαρχιακό δίκτυο με ένα handling που για να βρεις παρόμοιό του σε SUV θα πρέπει να πας σε πολύ ειδική (και ακριβή) έκδοση.

Advertisement
Advertisement

Βέβαια υπάρχουν και κάποιες προφανείς προσδοκίες που εκπορεύονται από το σχήμα και τον σκοπό της συγκεκριμένης έκδοσης. Με πρώτη την ύπαρξη ενός μεγαλύτερο χώρου αποσκευών απ’ ότι στη σεντάν. Πράγματι, η Touring έχει χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 500 lt, αλλά η διαφορά από τα 480 της σεντάν 3άρας δεν είναι τόση θα περίμενε ίσως κάποιος λιγότερο μυημένος. Το πλεονέκτημα έγκειται στην πολύ καλύτερη διαμόρφωση, στο γεγονός ότι μπορείς να φορτώσει και πάνω από το ύψος της εταζέρας και στο ότι τα καθίσματα πέφτουν κατά 40:20:40 ή και όλα μαζί, δημιουργώντας ένα χώρο που φτάνει στα 1.510 lt. Και έπειτα είναι και αυτό το σήμα-κατατεθέν των Touring του ξεχωριστά ανοιγόμενου πίσω τζαμιού, μια λειτουργία που διευκολύνει πολύ τη φόρτωση, την πρόσβαση σε μικρούς χώρους, ή όταν θέλεις να πάρεις κάποια πράγματα από το τιγκαρισμένο πορτμπαγκάζ χωρίς να ρισκάρεις ότι θα αδειάσει όλο επάνω σου αν ανοίξεις την πόρτα.
Σε σχέση με την προηγούμενη έχουν καταργηθεί οι κρυμμένοι χώροι στο πορτμπαγκάζ (έχει μείνει μόνο μία μεγάλη θήκη κάτω από το πάτωμα), οι οποίοι αποδείχτηκε ότι σπάνια χρησιμοποιούνταν από τους χρήστες, αυξάνοντας έτσι την καθαυτή χωρητικότητα κατά 32 lt σε σχέση με την προηγούμενη. Αλλά η πραγματικά έξυπνη ιδέα είναι οι αντιολισθητικές ράγες που διατρέχουν κατά μήκος το πορτμπαγκάζ. Διατίθενται ως εξτρά, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι από τα πρώτα στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού που πρέπει να προσθέσει κανείς. Πρόκειται για παράλληλες μεταλλικές ράγες με επένδυση από ειδικό λάστιχο βυθισμένο λίγα χιλιοστά μέσα τους. ¨όταν φορτώνεις βαριά αντικείμενα αυτά γλιστράνε εύκολα χωρίς να χαράσσουν την μοκέτα. Μόλις όμως κλείσεις (ηλεκτρικά παρεμπιπτόντως) την πόρτα οι λαστιχένιες επενδύσεις ανυψώνονται ελαφρώς και κρατάνε στη θέση τους τα αντικείμενα σε κάθε δύναμη που ασκείται, κατά μήκος ή κατά πλάτος. Θα μου πείτε όλο αυτό θα μπορούσε να γίνει με ένα δίχτυ, αλλά σίγουρα δεν θα ήταν τόσο cool.

Advertisement

Οι χώροι για επιβάτες είναι επίσης βελτιωμένοι, αλλά αυτό το είχαμε διαπιστώσει και στην σεντάν έκδοση. Το ακόμα πιο cool της υπόθεσης, ωστόσο, είναι η ίδια η οδήγηση της 330d xDrive Touring. Ο συνδυασμός είναι ιδανικός στο όριο του απολαυστικού
Δεν είναι μόνο η αμεσότητα της διαθέσιμης ροπής, ούτε καν ο γραμμικός τρόπος με τον οποίο η τετρακίνηση τη μεταφέρει στον δρόμο, είναι και ο σχεδόν πωρωτικός ήχος! Ναι ο ήχος του straight six 3λιτρου ντίζελ σε κάνει να ξεχνάς το καύσιμο, θυμίζοντας κάτι από V8. Η λειτουργία του δεν εμπεριέχει υποψία κραδασμού, παρεκτός ίσως όταν εκκινεί και είναι κρύος. Η παρεχόμενη δύναμη είναι τόσο γενναιόδωρη που σε κάνει να οδηγείς εκτός φακέλου λειτουργίας ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Αλλά εδώ που τα λέμε, πότε μια –οποιαδήποτε- 3άρα ήταν ένα αμιγώς οικογενειακό; Αυτή ακριβώς είναι η γοητεία της, ειδικά της τελευταίας που φαίνεται να έχει βρει εκ νέου το νήμα μια διασκεδαστικής, σπαρταριστής και άμεσης οδικής συμπεριφοράς χωρίς να γίνεται κουραστική.
Κάπως έτσι ετούτο εδώ το οικογενειακό αυτοκίνητο κάνει το 0-100 km/h σε 5,4” και καταγράφει (κυρίως διαχειρίζεται) ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο που κανονικά σε πάνε στο αυτόφωρο με μια ευκολία που σε κάνει να θέλεις να περάσεις τα σύνορα και να συνεχίσεις για όσο πάει.

Advertisement

Στον επαρχιακό η Touring στρίβει σχεδόν όπως έρχεται. Η αταραξία του πλαισίου και η διαχείριση των κλίσεων από την ανάρτηση είναι εξαιρετικές. Το τιμόνι δεν το λες και τόσο επικοινωνιακό σε σχέση με την ακριβή θέση των τροχών, αλλά είναι γρήγορο και στην πράξη ακριβές. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (M Differential) στον πίσω άξονα, το οποίο σε συνδυασμό με την τετρακίνηση του προσδίδει μια ευελιξία πρωτόγνωρη για το μέγεθος και το βάρος του. Μην ξεχνάμε ότι σε σχέση με το σεντάν μοντέλο έχει επιπλέον 85 kg, αλλά η κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα εξακολουθεί να είναι ισόποση. Συνολικά πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο όχημα. Ειδικά στο πρόγραμμα Sport η συνεργασία μεταξύ κιβωτίου, κινητήρα και ανάρτησης βρίσκεται στο ιδανικό σημείο, κάτι που σου επιτρέπει να μεταφέρεις ταχύτητα ολοένα και πιο μέσα στις στροφές με μια αυτοπεποίθηση που το αυτοκίνητο σου την περνάει αυτόματα, σαν να σε έχει αγγίξει με μαγικό ραβδάκι. Να υπογραμμίσουμε εδώ ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, M Adaptive, που χρησιμοποιεί ενεργά αμορτισέρ. Με τη συγκεκριμένη ο αλγόριθμος μεταξύ άνεσης και ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος έχει επιτευχθεί σχεδόν ιδανικά. Η απόσβεση γίνεται σχεδόν πάντα με γλυκό και αθόρυβο τρόπο ακόμα κι αν έχεις να αντιμετωπίσεις επιφάνειες με υψηλή συχνότητα, πολλές διαδοχικές ανωμαλίες δηλαδή. Ακόμα και η στάνταρ ανάρτηση πάντως έχει τη λειτουργία self leveling για να διατηρεί ίδιο το ύψος του πίσω μέρους με το εμπρός όταν το φορτώνεις.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με το οποίο νιώθεις ότι μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα. Σε ένα περιβάλλον μάλιστα ιδιαίτερη καλαισθησίας και ποιότητας. Κοιτάς μπροστά σου το BMW Live Cockpit Professional με μία κεντρική οθόνη 10,25” και ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων 12,3” το οποίο λειτουργεί με το αναβαθμισμένο λογισμικό BMW Operating System 7.0 καθώς και με τον νέο «ηλεκτρονικό βοηθό» BMW Intelligent Personal Assistant, με τον οποίο μπορείς να συνομιλήσεις με καθημερινές φράσεις απευθύνοντάς του τον λόγο με τον χαρακτηριστικό χαιρετισμό «Hey BMW». Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, η συναρμογή αψεγάδιαστη και η συνολική εργονομία σχετικά απλή, αρκεί να έχεις μια ελάχιστη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Εκτός από τον έλεγχο μέσω αφής, υπάρχει και το πιεζοπεριστροφικό κουμπί του iDrive αλλά και έλεγχος μέσα από χειρονομίες. Κατά τη γνώμη μου μάλλον αχρείαστος, περισσότερο ως στοιχείο εντυπωσιασμού το εκλαμβάνω. Αντιθέτως αρκετά χρήσιμο είναι το head-up display με πολλές παρεχόμενες πληροφορίες και καλή οπτική επαφή. Η συνολική εικόνα εξακολουθεί να είναι κάπως αυστηρή αλλά το περιβάλλον είναι εκλεπτυσμένο και σου βγάζει μια εκτιμητέα αίσθηση ηρεμίας και ασφάλειας.

Advertisement

Κοντολογίς η νέα BMW 3 Series Touring έχει αξία και νόημα αντιστρόφως ανάλογη της μηδαμινής απήχησης του συγκεκριμένου τύπου αμαξώματος στην χώρα μας. Το ξαναγράφω, προσωπικά θα την προτιμούσα από οποιοδήποτε SUV, της οικογένειας X της BMW συμπεριλαμβανομένης. Ειδικά την 330d xDrive που οδηγήσαμε στην Γερμανία, αν και υποθέτω ότι η μικρότερη ντίζελ 320d που βγαίνει και τετρακίνητη δεν θα υπολείπεται σε χρηστικότητα. Ετούτη εδώ όμως η 6κύλινδρη έχει χαρακτήρα, κύρος, δύναμη, ήχο, χρηστικότητα, σπορ οδική συμπεριφορά, άνεση. Διαθέτει δηλαδή όλα εκείνα τα προσόντα που θα σε κάνουν (προφανώς αν είσαι εύπορος οικογενειάρχης) να την προτιμήσεις από την δικτατορία των ούτε κατά διάνοια τόσο ικανών οδηγικά SUV.