Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Suzuki Vitara

Ελλάδα 19:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Suzuki Vitara

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Suzuki Vitara

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάναμε τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμής με τη νέα γενιά του μικρού ιαπωνικού SUV, το οποίο καλείται να δικαιώσει την παράδοση που το συνοδεύει.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΛΙΣΣΑΒΩΝΑ: Κώστας Μπιτσικώκος

Με πορεία 27 ετών και πωλήσεις σχεδόν 3 εκατομμυρίων μονάδων, το Vitara είναι το αυτοκίνητο που έχει αφήσει το στίγμα του στη σύγχρονη ιστορία της Suzuki όσο κανένα άλλο. Με τη νέα του γενιά οι Ιάπωνες προσδοκούν να διατηρηθούν στον δρόμο της επιτυχίας. Ομως ο ανταγωνισμός είναι στις μέρες μας πιο έντονος από ποτέ. Πριν από 10-15 χρόνια, το ζητούμενο στα 4×4 αυτοκίνητα ήταν η δυνατότητα υπερπήδησης δύσκολων εμποδίων ώστε να φτάσουν εκεί όπου τα συμβατικά επιβατικά δεν πλησίαζαν. Πλέον όμως, το κοινό δεν συγχωρεί «ατοπήματα» όπως η υψηλή κατανάλωση, η κακή συμπεριφορά στην άσφαλτο, το «σπαρτιάτικο» εσωτερικό.

 Στη Suzuki λοιπόν το αντιλήφθηκαν και δημιούργησαν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, έστω και αν αναγκάστηκαν να κάνουν ορισμένους συμβιβασμούς. Η εικόνα του νέου Vitara είναι από τις πιο φρέσκιες που συναντάμε στην κατηγορία, με τη μάσκα να δένει όμορφα με τα φωτιστικά σώματα. Οι χώροι στην καμπίνα των επιβατών είναι ικανοποιητικοί για ένα όχημα μήκους κάτω των 4,2 μ., ενώ ο όγκος του πορτμπαγκάζ (375 lt) είναι ανάλογος ενός μικρομεσαίου οικογενειακού hatch. Από τη σχεδίαση του εσωτερικού απουσιάζουν η έμπνευση και τα μαλακά υλικά στο ταμπλό, όμως στη συναρμογή η Suzuki παίρνει καλό βαθμό.

Advertisement
Advertisement

 Το νέο Vitara είναι μικρότερο από το SX4 S-Cross, με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα αλλά και το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP (προσφέρει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Auto, Sport, Snow-Mud και Lock, το τελευταίο για δύσκολες καταστάσεις). Το Vitara όμως έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (στα 18,5 cm), υψηλότερη θέση οδήγησης, διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, με στόχο να προσφέρει πιο off road αίσθηση. Και το καταφέρνει, δεν μπορεί όμως να χαρακτηριστεί ως «απόλυτο εκτός δρόμου μοντέλο». Αναμφίβολα, έχει δοθεί έμφαση στην ποιότητα κύλισης και την ασφαλή συμπεριφορά στην άσφαλτο, εκεί όπου ο μέσος οδηγός θα βρεθεί κατά το 80%-90% των μετακινήσεών του.

 

Στα νότια της Πορτογαλίας οδηγήσαμε τις τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες θα είναι οι πρώτες που θα αφιχθούν στην Ελλάδα κατά τα τέλη Μαρτίου. Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας είχαν είτε τον 1.6 κινητήρα βενζίνης είτε τον 1.6 diesel, με ισχύ 120 PS και στις δύο εκδόσεις. Ο πρώτος συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (ή 6άρι αυτόματο) και ο δεύτερος με μηχανικό 6 σχέσεων. Και τα δύο σύνολα συνεργάζονται ικανοποιητικά με το σύστημα μετάδοσης, όμως επιλέγουμε χωρίς δεύτερη σκέψη τον πετρελαιοκινητήρα. Αφενός για τη μεγάλη ροπή του (στα 32,6 kgm) και αφετέρου για τη χαμηλή κατανάλωσή του. Υπό πραγματικές συνθήκες πετύχαμε 5,4 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για ένα τετρακίνητο SUV. Με τέλη κυκλοφορίας δε κάτω από 100 ευρώ, το Vitara 4×4 diesel αποκτά ένα σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1.6 βενζίνης / 1.6 diesel
Κινητήρας: 1.586 cc βενζίνη 4x4 – 1.598 cc diesel 4x4
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm – 120 PS/3.750 rpm
Ροπή: 15,9 kgm/4.400 rpm – 32,6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων – Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h – 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12 sec – 12,4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 lt/100 km – 4,2 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 130 gr/km – 111 g/km
Βάρος: 1.160 kg – 1.295 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 mm
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 143 ευρώ – 99,9 ευρώ
Τιμή: Από 15.560€ (4×2) – Από 19.660 € (4×4) (με απόσυρση)

Advertisement