Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Κροατία: Νέο Opel Corsa

  • Αποστολή: Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το νέο Corsa το οποίο σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας για την Opel στην κατηγορία Β, που με τις καινούργιες αφίξεις, έχει γίνει πολύ «καυτή»…

Ανέκαθεν η Opel είχε πολύ δυνατή παρουσία στην κατηγορία, με το Corsa να είναι το μοντέλο που «μετράει» 37 χρόνια στην αγορά και γράφει από το 1982 τις δικές του χρυσές σελίδες στις πωλήσεις σε όλες τις χώρες όπου διατίθεται. Η νέα γενιά, είναι ένα πλήρως ανανεωμένο μοντέλο που κρατάει ορισμένα χαρακτηριστικά μεγέθους από την απερχόμενη γενιά, ενώ είναι πλήρως εξοπλισμένο για να παρουσιάζεται εναρμονισμένο στις απαιτήσεις της εποχής με τον έντονο ανταγωνισμό. Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο έχει τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο ως μοντέλο της Γερμανικής εταιρείας, φέρνοντας σε μια μικρότερη κλίμακα τις φόρμες που έχουμε δει στο Astra- ειδικά σε ότι έχει να κάνει με τη διαμόρφωση του μπροστινού του μέρους.

 

Στο πίσω μέρος η αλλαγή με τη διαμόρφωση της πόρτας του χώρου των αποσκευών που πλαισιώνεται με τα φωτιστικά σώματα, κάνει το Corsa F να ξεχωρίζει όντας σύγχρονο και καλαίσθητο, τονίζοντας την αύξηση του πλάτους (1.765 χιλ από 1.726 του προηγούμενου). Το μεταξόνιο των 2.538 χιλιοστών (2.510 χιλ. του απερχόμενου Corsa), το κάνει να δείχνει σημαντικά μεγαλύτερο στην όψη, ενώ προσφέρει και καλύτερες προϋποθέσεις για τη φιλοξενία των πέντε επιβατών. Στην καμπίνα, η αναβάθμιση είναι απτή με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εκεί, να αναβαθμίζουν την πολύ καλή προσπάθεια που έχει γίνει σε επίπεδο αισθητικής. Το ταμπλό με την σύγχρονη εικόνα του να υπογραμμίζεται από την παρουσία του ψηφιακού πίνακα οργάνων με διαφορετικά μοτίβα στη διάθεση του οδηγού για να επιλέξει, είναι όσο φρέσκο απαιτεί η εποχή, προκειμένου να δείχνει από την πρώτη κιόλας ματιά πως είναι τελείως νέο, απέχοντας από την «αυστηρή» όψη του απερχόμενου Corsa.

Στην κεντρική κονσόλα το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες εφαρμογές συνδεσιμότητας και είναι εύκολο στην πλοήγησή του με τη χρήση της μεγάλης οθόνης αφής που αποτελεί και την «καρδιά» του συστήματος ελέγχου των περισσότερων στοιχείων του εξοπλισμού. Οι χώροι για τους πίσω είναι αναβαθμισμένοι, όπως και ο χώρος για τις αποσκευές με τα 309 λίτρα του να είναι κορυφαία χωρητικότητα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Κάπως έτσι κεφαλαιοποιούνται σε επίπεδο πρακτικότητας τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της πλατφόρμας CMP (Common Modular Platform), η οποία για πρώτη φορά χρησιμοποιείται και από την Opel, καθώς προέρχεται από τον Όμιλο PSA και είναι ίδια με αυτή του νέου Peugeot 208.

 

Η πρώτη μας επαφή με το μοντέλο στα παράλια της Αδριατικής (ξεκινήσαμε από το Split και καταλήξαμε στο Sibenik- τη γενέτειρα του μεγάλου και αδικοχαμένου Drazen Petrovic) περιελάμβανε νυχτερινή διαδρομή που είχε εθνικό αλλά και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Με το νέο Corsa στην έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων με απόδοση 130 ίππων και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια καλή γεύση των δυνατοτήτων του νέου μοντέλου. Η σημαντική αναβάθμιση έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης αλλά και την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, με το νέο Corsa να προβάλλει ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο προφίλ. Η ανάρτηση είναι σφιχτή τονίζοντας τη στιβαρότητα του συνόλου, ενώ καταφέρνει και προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου. Το κιβώτιο δείχνει πολύ καλά εναρμονισμένο στα δυναμικά χαρακτηριστικά του ικανού κινητήρα, με τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου να δημιουργεί φιλοδοξίες για διάκριση μεταξύ των προτάσεων της πολυπληθούς κατηγορίας.

Βελτιωμένο σε αίσθηση είναι το τιμόνι και αυτό είναι αρκετά σημαντικά μια και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο παραδοσιακά το Corsa δεν είχε ιδιαίτερο χαρακτήρα. Άμεσο και ακριβές, εμπνέει περισσότερη ασφάλεια στον οδηγό δίνοντάς του καλύτερη αίσθηση του δρόμου. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και τα φρένα που έχουν πολύ καλή αίσθηση, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω. Η υπεροπλία σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, δημιουργεί ένα πλέγμα ασφάλειας για τις διαδρομές, βάζοντας πολύ δυνατά το Corsa στο σχετικό «παιχνίδι» του ανταγωνισμού. Πέραν του κλασσικού συστήματος ελέγχου της πρόσφυση αλλά και της αποτροπής ακόμα και υποψίας γλιστρήματος, έχουμε σύστημα διατήρησης λωρίδας και αυτόματο φρενάρισμα. Πολύ σημαντική νέα εφαρμογή, είναι αυτή των εξελιγμένων φωτιστικών σωμάτων με τεχνολογία LED που εκτός της αυτόματης χρήσης της «μεγάλης σκάλας» έχουν και προσαρμοζόμενο σχήμα δέσμης ανάλογα με τις συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει ο οδηγός- κάτι που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά την πρώτη μέρα της οδήγησης του αυτοκινήτου στη νυχτερινή διαδρομή που είχαν ετοιμάσει ειδικά για το λόγο αυτό, οι άνθρωποι της Opel στην παρουσίαση.

Συνολικά, η νέα γενιά του μοντέλου με τις διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων βενζίνης και diesel, τοποθετείται «στην καρδιά» της κατηγορίας και σίγουρα θα αποτελέσει ένα από τα δυνατότερα χαρτιά στη μάχη των πωλήσεων. Εκτός της έκδοσης με τους 130 ίππους, ο turbo 1.200άρης θα προσφέρεται και στην έκδοση με τους 100 ίππους, ενώ διαθέσιμη ως βασική, είναι και η ατμοσφαιρική έκδοση του κινητήρα με απόδοση 75 ίππων. Όσοι θέλουν την αυτονομία και τη χαμηλή κατανάλωση του diesel κινητήρα, έχουν την επιλογή των εκδόσεων με το σύνολο των 1,5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους. Αργότερα, το Corsa θα διατεθεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την οποία θα υπογραμμίζεται για τα καλά το απόλυτα σύγχρονο προφίλ του αυτοκινήτου, έχοντας μπαταρίες 50kWh με απόδοση 136 ίππων και αυτονομία 330 χιλιομέτρων.

Πολύ καλή είναι και η τιμολογιακή τοποθέτηση των εκδόσεων με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με τη βασική των 75 ίππων να έχει τιμή εκκίνησης τα 13.580€. Για την έκδοση με τους 100 ίππους η τιμή εκκίνησης είναι τα 14.380€, ενώ η κορυφαία με τους 130 ίππους, είναι διαθέσιμη στο πλήρως εξοπλισμένο GS Line με κόστος 17.280€. Το νέο Corsa με τον diesel κινητήρα, έχει τιμή εκκίνησης τα 15.980€ με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr