Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελβετία το νέο Audi Q7

Ελλάδα 3:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στην Ελβετία το νέο Audi Q7

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελβετία το νέο Audi Q7

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ποσό πιο πολυτελές μπορεί να γίνει ενα αυτοκίνητο; Ποσό πιο οικονομικό σε κατανάλωση και συνάμα πιο δυνατό σε επιδόσεις; Η απάντηση στο νέο Audi Q7 που οδηγήσαμε στην Ελβετία.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΥΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Τα δεδομένα αλλάζουν ραγδαία στην αυτοκίνηση, συνεχώς. Ακόμα και όταν φθάνεις στο σημείο να αναρωτηθείς «ποσό καλύτερο μπορεί να γίνει ένα αυτοκίνητο;» θα λάβεις την απάντηση λίγα χρόνια μετά οδηγώντας τη νέα γενιά του μοντέλου. Το νέο Q7 είναι το καλύτερο SUV που έχει κατασκευάσει η Audi. Κάτι οι νέες τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί, κάτι η νέα πλατφόρμα, τα ελαφρότερα υλικά, επαναφέρουν το Q7 στο… πάνθεο των πολυτελών SUV, εκεί που το τελευταίο εξάμηνο κλάνει πάρτι το εντυπωσιακό Volvo XC90.

Οι σχεδιαστές της Audi τα έδωσαν όλα για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο είναι εντελώς καινούργιο. Χρησιμοποιώντας υλικά υπεράνω κάθε κριτικής, αλλά και έναν σύγχρονο σχεδιασμό, το νέο Q7, αποτάσσεται οριστικά το συντηρητικό παρελθόν του.
Έχει μήκος 5,05 μέτρα, πλάτος 1,97 μέτρα και ύψος 1,74 μέτρα. Παρότι είναι μικρότερο (κατά 37 mm) και στενότερο (κατά 15 mm) από τον προκάτοχό του, προσφέρει περισσότερους χώρους στους επιβάτες, ενώ θα διατίθεται τόσο με 5-θέσια διάταξη, όσο και με 7-θέσια.

Advertisement
Advertisement

Το βάρος του είναι στα 1.995 κιλά στη βασική έκδοση με τον πετρελαίου 3.0 TDI (218 και 272 PS – ροπή 50,0 και 60,0 kgm!) κινητήρα, και στα 1.970 κιλά στην έκδοση με τον βενζίνης 3.0 TFSI (33PS). Η μείωση του βάρους σε σχέση με τις βελτιωμένες ρυθμίσεις των κινητήρων, έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης κατά 28% στις εκδόσεις με τους TFSI και κατά 23% στους TDI κινητήρες.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το Q7 (μόνο τετρακίνητο) με το 3λιτρο diesel των 272PS, καταναλώνει 5,7lt/100km, σύμφωνα πάντα με την Audi. Στάνταρ στο νέο Q7 είναι το αυτόματο κιβώτιο tiptronic 8 σχέσεων, στην μονάδα του οποίου ενσωματώνεται και το Τόρσεν διαφορικό της τετρακίνησης, που μοιράζει την ροπή σε αναλογία 40/60 μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών (ανάλογα με τις συνθήκες το μέγιστο ποσοστό της διαθέσιμης ροπής που μπορεί να μεταφέρει, είναι 70% εμπρός και 85% πίσω.

Advertisement

Στο δρόμο (το οδηγήσαμε και με τους δυο κινητήρες) το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό. Έτσι απλά. Οι 3λιτροι κινητήρες υπεράνω κριτικής ενώ, είναι εμφανές πως οι Γερμανοί μηχανικοί έδωσαν βάρος στην ασφαλτινη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αφήνοντας τις οποίες off road ονειρώξεις είχαν στις προηγούμενες γενιές. Έτσι λοιπόν άλλαξαν ριζικά την αρχιτεκτονική της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από μία διάταξη πέντε συνδέσμων τόσο στους εμπρός, όσο και στους πίσω τροχούς. Οδηγώντας γρήγορα και δυναμικά το νέο Q7 στους στριφτερούς δρόμους των Άλπεων και λάβαμε την αίσθηση πως στα χέρια μας είχαμε ένα καλοστημένο Q3 και όχι ενα επταθέσιο μπρουτάλ SUV.

Advertisement

Σημειώστε βέβαια πως τα αυτοκίνητα που μας διέθεσαν οι Γερμανοί για τις δοκιμές είχαν σύστημα αερανάρτησης (μεταβάλλεται η απόσταση από το έδαφος έχοντας καλύτερη απόσβεση) αλλά και τετραδιεύθυνση η οποία συμβάλει ως εξής: στις μικρές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρέφονται σε αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός, ενώ σε πιο υψηλές προς την ίδια κατεύθυνση σταθεροποιώντας καλύτερα το αυτοκίνητο στο δρόμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.967 cc (diesel) – 2.995 cc
Ισχύς (PS/rpm): 272/3.250-4.250- 333/5.500-6.500
Ροπή (kgm/rpm): 60,9/1.500-3.000– 44,6/2.900-5.300
Μετάδοση: 4X4
Κιβώτιο: Αυτόματο tiptronic 8 σχ.
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,3 sec – 6,1 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 5,7 lt – 7,7 lt
Εκπομπές CO2: 149 gr/km – 189 gr/km
Βάρος: 1.995 kg – 1.970 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.052 x 1.968 x 1.741 mm
Χώρος αποσκευών: 770lt (5θέσιο), 295lt (7θέσιο)
Τέλη κυκλοφορίας: 270,3 € – 481,95 €
Τιμή: Από 85.550 ευρώ