Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα BMW Σειρά 3

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

H 7η γενιά της BMW Σειρά 3 ήρθε στη χώρα μας και εμείς, κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της σε ελληνικό έδαφος.

Η καινούργια BMW Σειρά 3 έρχεται συνολικά αναβαθμισμένη στη μεσαία premium κατηγορία για να συνεχίσει μια παράδοση κορυφής άνω των 40 ετών της βαυαρικής μάρκας.

Από πλευράς διαστάσεων άλλωστε, η νέα «3άρα» είναι μεγαλύτερη από ποτέ μακραίνοντας κατά 76 mm σε σχέση με την προηγούμενη (4,709 μέτρα), ενώ παράλληλα έχει πλατύνει κατά 16 mm και έχει αυξήσει το μεταξόνιό της κατά 41 mm.

Η αύξηση των διαστάσεων της νέας BMW Σειρά 3 οφείλεται και στη νέα, μεγαλύτερη CLAR πλατφόρμα της μάρκας πάνω στην οποία βασίζεται, η οποία εκτός των άλλων της επιτρέπει να βελτιώσει περαιτέρω την ακαμψία της, αλλά και να μειώσει το βάρος της (έως και κατά 55 κιλά σε σχέση με πριν) παρά τις αυξημένες της διαστάσεις.

Σχεδιαστικά, η νέα Σειρά 3 εκφράζει περισσότερο δυναμισμό και τονίζει το κύρος της, ακολουθώντας τη νεότερη εξελικτική αισθητική φιλοσοφία της μάρκας σε ένα εντυπωσιακό 4πορτο αμάξωμα, με στοιχεία από 4πορτα κουπέ στο πίσω τμήμα του.

Στο εσωτερικό της, η νέα «3άρα» ξεχωρίζει με τα κορυφαία ποιοτικά της χαρακτηριστικά και την πολυτέλεια που εκπέμπει. Παράλληλα, έχει τονιστεί περισσότερο από ποτέ ο hi-tech χαρακτήρας της μέσω της υιοθέτησης ενός πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, αλλά και μιας δεύτερης οθόνης αφής 10,25 ιντσών ψηλά στην κεντρική κονσόλα για το νεότερο σύστημα πολυμέσων iDrive 7.0.

Το ντεμπούτο του στη νέα Σειρά 3 κάνει για τη BMW και ένας «Προσωπικός Βοηθός» για τον οδηγό (BMW Intelligent Personal Assist), που απαντά στο «Hey BMW» και μέσω φωνητικών εντολών «συνομιλεί» μαζί του βοηθώντας τον σε διάφορα καθήκοντα.

Οι χώροι έδειξαν να βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, με το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να είναι περισσότερος από ποτέ, ενώ αρκετός είναι και ο χώρος για τα κεφάλια τους. Παραδοσιακά στις πισωκίνητες BMW, το υψηλό τούνελ της μετάδοσης δεν θα βολέψει να χωρέσουν και τα γόνατα ενός μεσαίου καθήμενου. Πάντως, το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 480 λίτρων.

Οι εκδόσεις κινητήρων με τους οποίους διατίθεται στη χώρα μας η νέα BMW Σειρά 3 είναι ο 2λιτρος ΤwinPower Turbo diesel των 190 ίππων (και 40,8 kgm ροπής) της 320d σε έκδοση με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς (320d xDrive), αλλά και το ίδιο μοτέρ με 150 ίππους για την 318d.  Ισχυρότερη επιλογή είναι αυτή της 330d με το 6κύλινδρο μοτέρ των 265 ίππων.

Στις εκδόσεις βενζίνης διαθέσιμες είναι η 2λιτρη TwinPower Turbo 320i με 184 ίππους ισχύος και 30,6 kgm ροπής, αλλά και η πιο ισχυρή επίσης 2λιτρη TwinPower Turbo 330i με 258 ίππους και 40,8 kgm ροπής. Κορυφαία από πλευράς επιδόσεων και χαρακτήρα είναι η τετρακίνητη M340i xDrive με τρίλιτρο εξακύλινδρο μοτέρ 374 ίππων και 51 kgm ροπής.

Κατά τη διάρκεια της οδηγικής παρουσίασης της νέας BMW Σειρά 3 στη χώρα μας διανύσαμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα σε ελληνικό έδαφος με την πισωκίνητη 320d. Αρχικά και σε ό,τι αφορά το μοτέρ, η λειτουργία του είναι άκρως πολιτισμένη, χωρίς να αποκαλύπτει από πλευράς κραδασμών ή θορύβου τη diesel υπόστασή του. Σε συνδυασμό με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic, η απόδοσή του είναι πολύ καλή, ιδίως εφόσον ο οδηγός επιλέξει το «Sport» στα προγράμματα παραμετροποίησης του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο, η νέα μεγαλύτερη CLAR πλατφόρμα έχει χαρίσει στην «3άρα» μια αίγλη και έναν αέρα από τις μεγαλύτερες λιμουζίνες της BMW. To πάτημα είναι αρχοντικό, η ποιότητα κύλισης κορυφαία για την κατηγορία και το αίσθημα ασφάλειας που εκπέμπει το αυτοκίνητο υψηλό. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, το γερμανικό σεντάν στρίβει εμφατικά και εμφανίζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ πολύ καλή είναι και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το τιμόνι.

Συνολικά, η νέα BMW Σειρά 3 διαθέτει για μια ακόμη φορά στο δρόμο έναν δυναμικό χαρακτήρα που ξεχωρίζει στην κατηγορία, ωστόσο πλέον τον πλαισιώνει με μια οδηγική ωριμότητα που την κάνει να κοιτάζει ακόμη υψηλότερα.

Τιμολογιακά, οι τιμές της νέας «3άρας» στη χώρα μας ξεκινούν από τα 42.400 ευρώ για την έκδοση 318d. Η νέα 320i κοστίζει 44.200, η 320d 46.650 ευρώ και η 330i, από 49.550 ευρώ. Αργότερα μέσα στη χρονιά αναμένουμε από τη BMW να παρουσιάσει και την έκδοση 318i με 1.500άρη TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 190 PS/45.000 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.8 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Βάρος: 1.525 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.709/1.827/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.851 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: από 46.650€

Δημοφιλή στο Protothema.gr