Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη BMW X4

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη BMW X4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη BMW X4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ΒΜW Χ4 είναι μικρότερη από τη X5, πιο όμορφη από τη X6 και πιο σπορτίφ από τη Χ3. Είναι άραγε η κορυφαία επιλογή της σειράς Χ;

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την άρτι αφιχθείσα στη χώρα μας BMW X4. Μαζί της κινηθήκαμε για μία εβδομάδα στην πόλη και ταξιδέψαμε ένα Σαββατοκύριακο στην εξοχή, σε έναν συνδυασμό διαδρομών που περιλάμβανε εθνική οδό, επαρχιακό δρόμο, ανάβαση σε χιονοδρομικό (Μαίναλο) – μέχρι δύσβατο χωματόδρομο περάσαμε. Ας ξεκινήσουμε από το τελευταίο, που μοιάζει εντελώς παράταιρο για ένα αυτοκίνητο (+) 60.000 ευρώ. Επιλέγεις το πρόγραμμα Comfort στη χαρτογράφηση για άνεση και θέτεις τα ηλεκτρονικά στο DTC (Dynamic Traction Control) ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί κατεύθυνση και πορεία.

Το X Drive Status διευκολύνει την αντίληψη του οδηγού με πληροφορίες που προβάλλονται στην κεντρική ευανάγνωστη οθόνη. Η πυξίδα που συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης, η διαμήκης και εγκάρσια κλίση του αυτοκινήτου και η γωνία στροφής του τιμονιού εμφανίζονται περιμετρικά της τρισδιάστατης γραφικής απεικόνισης του αυτοκινήτου. Προκαλέσαμε την τύχη μας σε ένα λασπωμένο μονοπάτι στοιχηματίζοντας ότι τα σπορ ελαστικά 275/40/19 δεν θα μας επιτρέψουν να περάσουμε. Εκπλαγήκαμε με την αποτελεσματικότητα του συστήματος xDrive, το οποίο κατόρθωσε να εκμεταλλευτεί ακόμη και την… υποψία πρόσφυσης και μας έβγαλε από ένα σημείο που οι γουρούνες δεν περνάνε! Όλο αυτό χωρίς δράμα και ειδικούς χειρισμούς, άνετα και χαλαρά, σαν να μη συμβαίνει τίποτε.

Advertisement
Advertisement

Με πόσα πάμε;
Ακριβώς την ίδια αίσθηση -«άνετα και χαλαρά»- έχεις ενόσω κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες. Εδώ δεν έχεις να ζηλέψεις τίποτα από τη Σειρά 5. Επιλέγοντας τη χαρτογράφηση Sport, η απόκριση του 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων και του δίλιτρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα είναι άμεση και ο ρυθμός πολύ γρήγορος. Το πιο εντυπωσιακό με το γκάζι στο πάτωμα είναι οτι η κατανάλωση δεν ανεβαίνει υπέρμετρα καθότι όλα τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας δουλεύουν για το αντίθετο. Αν στο άλλο άκρο επιλέξεις το σύστημα ECO PRO, όπου ο κινητήρας αντιδρά νωθρά, πολύ σύντομα βλέπεις τιμές γύρω στα 10 ευρώ /100 km. Φυσικά επιλέγοντας τη βενζινοκίνητη έκδοση της Χ4 δεν έχεις ως πρώτη προτεραιότητα την οικονομία στο καύσιμο, αλλά την ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα και την απόδοση σε σπορ οδήγηση.

Μπορεί κάποιοι σκληροπυρηνικοί να σκέφτονται «τι σπορ συμπεριφορά μπορεί να έχει ένα ψηλό και βαρύ αυτοκίνητο», μετά λόγου γνώσεως όμως καταθέτουμε ότι ο μέσος οδηγός θα κινηθεί εξίσου γρήγορα με την 428. Ενα οριακό φρενάρισμα ύστερα από πολλά χιλιόμετρα με τη χαρτογράφηση στο Sport Plus μας εξέπληξε με την ευστάθεια του αυτοκινήτου, που διατηρεί την κατανομή βάρους χωρίς βυθίσματα, επιτυγχάνοντας σχεδόν επίπονη επιβράδυνση.

Advertisement

Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μας (σ.σ: 1,85 cm. 100 kg), καθίσαμε άνετα πίσω αριστερά χωρίς να βρίσκει το κεφάλι μας στην οροφή. Μας δημιουργήθηκε η αίσθηση πως η Χ4 είναι πιο άνετη από τη Χ6 πίσω. Το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών με τον ειδικό αισθητήρα κάτω από τον προφυλακτήρα είναι εξαιρετικά πρακτικό και πλήρως λειτουργικό. Αν αντέχει η τσέπη σας, μην το πολυσκέφτεστε, πρόκειται για ολοκληρωμένη επιλογή.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.997 cc
Ισχύς: 245 PS / 5.000-6.500 rpm
Ροπή: 35,7 kgm/1.250-4800 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: 8άρι αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 231 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,4 sec
Μεικτή κατανάλωση : 9,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 172
Βάρος: 1.845 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.671/1.881/1.624 mm
Χώρος αποσκευών: 500-1.400 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 387 ευρώ
Τιμή: 59.100 (56.300 με απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil