Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Οδηγούμε στην Αυστρία τα “Μ” της BMW

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Το NewsAuto.gr περνάει μία ολόκληρη ημέρα παρέα με συνολικά 2.970 ίππους! Η BMW, κάνοντας επίδειξη δύναμης, μας κάλεσε για να δοκιμάσουμε όλη την «καυτή» Μ γκάμα της, σε μία ημέρα-σπονδή στην οδηγική απόλαυση…

Αποστολή στη Βιέννη: Τάκης Πουρναράκης

Προφανώς το πιο γρήγορο γράμμα της αλφαβήτου είναι το F όταν συνδυάζεται με το 1. Πολύ κοντά, όμως, βρίσκεται και το Μ της BMW, που κάποτε παρέπεμπε σε Motorsport και σήμερα στο M Power. Μέσα σε 41 χρόνια το Μ Division έχει δημιουργήσει μοντέλα-σταθμούς στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Συζητώντας με τον Μαξ Aσμε, έναν 55αρη Γερμανό μηχανικό που έχει περάσει όλη τη ζωή του σετάροντας BMW Μ, του ζητήσαμε να ξεχωρίσει κάποιες: «Την Ζ3 Μ και την Μ3 CSL. Η πρώτη είναι αρκετά κοντή και παιχνιδιάρα χωρίς ηλεκτρονικούς περιορισμούς, ενώ η δεύτερη ιδανικά ζυγισμένη».

Ο Μαξ Ασμε οδηγεί μια Μ6 τελευταίας γενιάς με χειροκίνητο κιβώτιο. Η συγκεκριμένη έκδοση πωλείται μόνο στην Αμερική. Οσο κι αν σας κάνει εντύπωση, οι «αυτοματάκηδες» Αμερικανοί θεωρούν macho τις χειροκίνητες αλλαγές σε τέτοια αυτοκίνητα. Αν υποψιάζεστε ότι έχει μεγάλο μεράκι ώστε να κρατήσει μια χειροκίνητη M6 στην Ευρώπη για να την οδηγεί, θα εκπλαγείτε ακούγοντάς τον να αναλύει πώς ρύθμισε τον συμπλέκτη με τα ηλεκτρονικά στο On ώστε να ενεργοποιείται και να αποτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω άξονα και πόσο εύκολα μπορεί να γυρίσει το πίσω μέρος και να σε δαγκώσει, με τα ηλεκτρονικά Off αν αφήσεις απότομα το ποδωστήριο εμπλέκοντας και τα 560 άλογα. Ολα αυτά μας τα έδειξε και στην πράξη στην πίστα.

[nggallery id=2581]

Το Wachauring είναι μια μικρή πίστα στα περίχωρα της Βιέννης που ανήκει στην Αυστριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Βασικός της προσανατολισμός είναι τα σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης. Γι’ αυτό υπάρχει και ειδικός εξοπλισμός, όπως μεταλλική ράμπα εκτροπής του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Με το σύστημα άρδευσης της πίστας να εξασφαλίζει την ολισθηρότητα του οδοστρώματος και επιπλέον πίδακες νερού να οριοθετούν εμπόδια, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πόσο εύκολα ελέγχονται με τα ηλεκτρονικά σβηστά τα θηρία Χ5 Μ και Χ6 Μ σε συνθήκες ακραίας εκτροπής. Φυσικά και μόνο που πατάς το γκάζι ακούγοντας το τέρας των 555 PS (V8, twin turbo, 4,4 lt) φτάνει για να κλείσεις τα μάτια παρακαλώντας να ξυπνήσεις σε μια άλλη Ελλάδα.

Σε άλλο σημείο μάς περιμένει η Μ3 των 420 PS, το πιο παλιό ηλικιακά μοντέλο απ’ όλα τα Μ και το μόνο με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Επιπλέον, κατά την προσωπική μας άποψη, είναι το πιο καλά ζυγισμένο, το πιο ενδιαφέρον οδηγικά και το πιο ποθητό. Το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Μ-DCT και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό Μ-Diff. Η δοκιμασία σε βρεγμένο οδόστρωμα αφορά στον έλεγχο της πλαγιολίσθησης με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο. Ζητούμενο η συνεχής πλαγιολίσθηση (drift). Για να αποφύγεις το τετ-α-κε ή να κρεμάσει γυρισμένο το αυτοκίνητο απαιτείται να κοιτάς προς τα κει που θες να πας και ταυτόχρονα ζυγισμένα, βαθιά πάτα-άσε του γκαζιού όταν πέφτει η γωνιακή ταχύτητα. Καθόλου εύκολο!

Η Μ 135 με τον 6κύλινδρο Twin Power των 320 PS μας φάνηκε νευρική και η Μ5 των 560 PS υπερβολική. Η καρδιά μας χτύπησε πολύ δυνατά στην Μ6. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο στην κλειστή όσο και στην ανοικτή έκδοση εντός και εκτός πίστας. Για αναλυτικές εντυπώσεις από το εξωτικό GT της BMW μείνετε συντονισμένοι στην έντυπη έκδοση του «C+S» κρατώντας ως πρόγευση το εξής: «Τι περισσότερο μπορεί να σου προσφέρει σε δημόσιο δρόμο για Ferrari 458;».

 

M 135i

M3

M5

M6

X5M

X6M

Κινητήρας (cc):

2.979

3.999

4.395

4.395

4.395

4.395

Ισχύς (PS/rpm):

320/5.800

420/8.300

560/7.000

560/7.000

555/6.000

555/6.000

Ροπή(kgm/rpm):

45,8/1.300

40,8/3.900

69,3/1.500

69,3/1.500

69,3/1.500

69,3/1.500

Κιβώτιο:

6άρι μηχ.

7άρι MDCT

7άρι MDCT

7άρι MDCT

6άρι Hμ.

6άρι Hμ.

Βάρος (kg):

1.425

1.780

1.870

1.850

2.305

2.305

0-100 (sec):

5,1

5,8

4,4

4,2

4,7

4,7

Τελ. Ταχ.(Km/h):

250

250

250

250

250

250

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr