Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Σλοβακία το νέο Kia cee’d

Ελλάδα 11:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στη Σλοβακία το νέο Kia cee’d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Σλοβακία το νέο Kia cee’d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Kia ανασυντάσσεται στην μικρομεσαία κατηγορία με ένα ουσιαστικό φρεσκάρισμα που περιλαμβάνει νέες GT Line εκδόσεις εξοπλισμού ακολουθώντας παράλληλα το δόγμα του downsizing με ένα νέο turbo 1.000άρη κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΜΠΡΑΤΙΣΛΑΒΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Στα βόρεια της Σλοβακίας βρίσκεται το υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Kia – το πρώτο της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη – το οποίο και κατασκευάστηκε το 2006. Σήμερα, εκεί απασχολούνται περίπου 3.800 άτομα και από αυτή την γραμμή παραγωγής βγαίνουν όλα τα cee’d (κουπέ, πεντάθυρο, βάγκον), καθώς και τα Sportage και Venga, όπως και είδαμε από κοντά κατά την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο. Εν τούτοις, ο ολοκαίνουργιος 3-κύλινδρος turbo κινητήρας T-GDI των 1.000 cc έρχεται έτοιμος από τη Νότια Κορέα. Τι λέτε, δεν πάμε κατευθείαν στο… ψητό και στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που οδηγήσαμε;

Advertisement
Advertisement

Από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα μείναμε εντυπωσιασμένοι από την στρωτή και γραμμική λειτουργία του μοτέρ με τα 120 PS (υπάρχει και μικρότερη εκδοχή με 110 PS), ενώ εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι Κορεάτες στο θέμα του περιορισμού των κραδασμών, μιας και θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να αντιληφθείς κάτι τέτοιο. Θα έλεγα πως περισσότερο προδίδει την τρικύλινδρη διάταξη η χαρακτηριστική χροιά, παρά οτιδήποτε άλλο. Από πλευράς επιδόσεων σαφώς και έχουμε να κάνουμε με ένα τουλάχιστον ικανοποιητικό σύνολο που ανταποκρίνεται επάξια σε ένα άκρως πετυχημένο downsizing.

Για αρκετούς, ίσως μεγαλύτερο ενδιαφέρον να συγκεντρώνει η ντίζελ έκδοση 1.6 CRDi, η οποία αναβαθμίστηκε και αποδίδει 136 PS και 29,1 kgm (από 128 και 27,0, αντίστοιχα). Συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και πρόκειται για έναν συνδυασμό που θα είναι διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις αμαξωμάτων cee’d. Τα πρώτα μας σχόλια είναι μόνο θετικά για τον εξαιρετικά ήσυχο και ροπάτο ντίζελ και στην βάγκον έκδοση που δοκιμάσαμε μείναμε εντυπωσιασμένοι από την πολύ γρήγορη -για DCT κιβώτιο- αλλαγή των σχέσεων με σβέλτα κατεβάσματα και ομαλές μεταβάσεις (συνδυάζεται και με βολικά paddles στο τιμόνι).

Advertisement

Εδώ να τονίσουμε πως το ανανεωμένο Kia cee’d θα προσφέρεται και στις εκδόσεις εξοπλισμού GT-Line (με υπερπλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει από αισθητικές αλλαγές, νέα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας κ.α.). Τα GT-Line ξεχωρίζουν από τα ice-cube LED μπροστά στον προφυλακτήρα, ενώ έχουν και πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, γεφυρώνοντας το κενό ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις και στην κορυφαία GT των 204 PS. Ολοκληρώνοντας να πούμε πως η έκδοση 1.0 T-GDI αναμένεται στην ελληνική αγορά το Νοέμβριο, (η μικρότερη τρίθυρη με τα 100 PS θα ξεκινά κάτω από τα 15.000€, δεν θα εισαχθεί η ατμοσφαιρική 1.6), με την ντίζελ 1.6 CRDi (η πεντάθυρη δεν θα έχει τέλη κυκλοφορίας) να ακολουθεί ένα μήνα μετά (φυσικά και η επίσης αναβαθμισμένη 1.4 CRDi). Και δεν κρύβουμε πως αναμένουμε με ανυπομονησία να δοκιμάσουμε τον πολύ καλό χιλιάρη και στην ελληνική άσφαλτο…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας (cc): 1.0 T-GDI, 1.0 T-GDI, 1.6 T-GDI, 1.4 CRDi, 1.6 CRDi
Ισχύς (PS/rpm): 100/6.000, 120/6.000, 204/6.000, 90/4.000, 136/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 17,4/4.000, 17,4/4.000, 27,0/4.500, 24,5/2.500, 28,5/3.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων μηχανικό ή DCT διπλού συμπλέκτη (diesel)
Τελική ταχύτητα (km/h): 185, 190, 230, 173, 197 (200 με DCT)
Επιτάχυνση 0-100: 12,8, 11,1, 7,6, 13,5, 10,2 (10,6 με DCT)
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 4,9, 4,7, 7,4, 4,2, 3,6 (4,2 με DCT)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 109, 115, 170, 94, 94
Βάρος: 1.204, 1.204, 1.292, 1.282, 1.289 (1.316 με DCT)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.310/1.780/1.470 (5 doors)
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): 98,1, 103,5, 382,5, 0, , 0, (98,1 με DCT)
Τιμή: Αναμένεται

Advertisement