Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 2008

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΜΑΣΣΑΛΙΑ: Γιώργος Σκευοφύλακας

To 2008 αναγεννήθηκε με βελτιωμένη ποιότητα, περισσότερους χώρους και αναβαθμισμένη τεχνολογία. Έτσι μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV η οποία είναι η κυρίαρχη της αγοράς, με σημεία διαφοροποίησης το εσωτερικό του και την ηλεκτρική έκδοσή του. Oι τιμές του 2008 στην ελληνική αγορά θα ξεκινούν λίγο κάτω από τα 20.000 ευρώ.

 

Πριν προλάβετε να διαμαρτυρηθείτε προ τρέχοντας, πως το νέο Peugeot 2008 είναι άλλο ένα μικρό SUV, σας προλαβαίνουμε λέγοντας πως δείχνει και είναι κάτι διαφορετικό. Η πρώτη εικόνα (ιδιαίτερα εμπρός) θυμίζει cartoon ρομπότ και αυτό είναι ευχάριστο, γιατί φέρνει στον νου ένα χαρακτήρα. Επίσης ενώ έχει στοιχεία από το νέο 208 δεν ακολουθεί το μοτίβο σχεδίασης του, δείχνει πως έχει δική του προσωπικότητα και δεν μιμείται κάποιο μοντέλο. Θυμηθείτε πως το προηγούμενο 2008 ήταν σαν ένα 208 που είχε ύψος και επιπλέον όγκο (μάλλον έδειχνε σαν να είχε επιπλέον κιλά).

Δείτε εδώ τις τιμές του νέου Peugeot 2008

Το εμπρόσθιο μέρος πρέπει και είναι αναγνωρίσιμο με λεπτομέρειες που διαμορφώνουν την ταυτότητα των μοντέλων της Peugeot. Η (σχεδόν) κάθετη «μάσκα» (στο χρώμα του αμαξώματος στις ηλεκτρικές εκδόσεις), ένα καπό με γωνίες και τα LED φώτα ημέρας που περνούν λίγο κάτω από τους προβολείς ομίχλης.

Το τολμηρό προφίλ με τις γωνίες αγγίζει αμέσως το μάτι και έχει τριγωνικό μοτίβο. Το αποτέλεσμα είναι ένα ζωντανό και τολμηρό στυλ, που κρύβει τον όγκο ενώ παραμένει πληθωρικό. Όλες αυτές οι γραμμές καταλήγουν στην πίσω πόρτα, με συνοχή και ομοιογένεια.

Πως κινείται;

Εκτός από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης η Peugeot παρουσιάζει μαζί με τα… συμβατικά 2008 και το πλήρως ηλεκτρικό e-2008, που έχει κινητήρα και μπαταρίες κάτω από το αμάξωμα και δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου (οπτικά) από το απλό 2008. Είναι (και αυτό) διαθέσιμο σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού (ακόμη και στο απλό Active με τροχούς 16 ιντσών) κάτι που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό και φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στα καθημερινά οχήματα. Η προσπάθεια της Peugeot είναι να δείξει πως το e-2008 είναι ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο. Μιλώντας για την μετάδοση της κίνησης, οι βενζινοκίνητες και diesel εκδόσεις είναι διαθέσιμες με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων καθώς και με ένα συμβατικό έξι ταχυτήτων.

Το φάσμα των κινητήρων του 208 ακολουθεί και το Peugeot 20ο8, αλλά οι αποδόσεις είναι μεγαλύτερες για να αντισταθμίσουν το μεγαλύτερο βάρος και μέγεθος: Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech αποδίδει από 1.200 κ.εκ. (Euro 6d) 100 ίππους (με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) 130 ίππους (με εξάρι μηχανικό ή αυτόματο EAT8) και 155 ίππους (με αυτόματο EAT8). Τα diesel, είναι τετρακύλινδρα 1.500 κ.εκ. (Euro 6d) με 100 ίππους (με εξάρι μηχανικό) και BlueHDi 130 ίππων με (με αυτόματο EAT8)S&S EAT8. Η ηλεκτρική έκδοση δείχνει πολύ φυσιολογική για το μοντέλο με σύνολο ισχύος 100kW και μπαταρίας 50kWh. Τα επιπλέον 350 κιλά στο βάρος του αυτοκινήτου δεν φαίνονται αφού όλα (μπαταρίες και κινητήρας) έχουν τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα και στο κέντρο της κατασκευής. Έτσι το κέντρο βάρους μένει χαμηλά, και υπάρχει χώρος για ανθρώπους και αποσκευές.

Όλα τα 2008 έχουν την κίνηση εμπρός και την βοήθεια από το Grip Control (ένα σύστημα ελέγχου σταθερότητας για πιο χαλαρές επιφάνειες). Οι περισσότεροι αγοραστές δεν θα καταλάβουν πως η Peugeot και η Michelin συνεργάστηκαν σε ειδικά ελαστικά (αρχικά για το 2008 και αργότερα για πολλά B-SUV) για να μειώσουν την αντίσταση κύλισης και να ενισχύσουν την ησυχία στην καμπίνα.

Εσωτερικό: Ένα από τα δυνατά σημεία του 2008

Για όσους επιμένουν πως εξωτερικά το 2008 είναι ένα απλό B-SUV, εσωτερικά υπάρχει «ένας κρυμμένος άσσος». Εδώ οι Γάλλοι έκαναν ένα μεγάλο, μεγάλο βήμα από το προηγούμενο μοντέλο με πολυτελή υλικά, έντονες ραφές (νέα μόδα) και ατμοσφαιρικό φωτισμό, που δεν θυμίζει φτηνό επαρχιακό νυχτερινό κέντρο.

Την παράσταση κλέβει το «3D cockpit». Η εφαρμογή αυτή προσθέτει στα ψηφιακά όργανα ελέγχου, μια ομοιόμορφη, ολογραφική αίσθηση. Μάλιστα η Peugeot ισχυρίζεται ότι μειώνει κατά 0,5 δευτερόλεπτα το χρόνο αντίδρασης των οδηγών. Είναι εντυπωσιακό, και αν το δείτε θα το καταλάβετε, καθώς δύσκολα αποτυπώνεται σε εικόνα.

Άλλα σημεία προσοχής, είναι οι τέσσερις θύρες USB – μία από αυτές είναι USB-C – καθώς και η επαγωγική φόρτιση για τα κινητά τηλέφωνα, οπότε δεν θα μένουν ποτέ από μπαταρία οι συσκευές σας. Φυσικά μπορείτε να συνδεθείτε με την οθόνη αφής του infotainment μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto.

Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών είναι περισσότερος (λόγω καλύτερης εκμετάλλευσης λένε στην Peugeot αλλά και του μεταξονίου των 2,6 μ) ενώ και οι πίσω πόρτες έχουν μεγαλύτερο άνοιγμα . Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ των 434 λίτρων (με όρθια τα πίσω καθίσματα) δεν αλλάζει στις εκδόσεις βενζίνης, ντίζελ και του ηλεκτρικού 2008 ενώ το πάτωμά του είναι δύο επιπέδων έτσι ώστε να μπορείτε να τοποθετήσετε τα καλώδια φόρτησης μακριά από των μοντέρνο σετ αποσκευών σας .

Πως είναι στον δρόμο

Το πλαίσιο είναι σαν να βγήκε από κάποιο GTi και «φορέθηκε» σε SUV εξαλείφοντας αδράνειες και κλίσεις ενώ οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις κακοτεχνίες του δρόμου και διατηρούν την ηρεμία αλλά και την αίσθηση ασφάλειας προς τον οδηγό. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι πληροφορεί τον οδηγό χωρίς να γίνεται κουραστικό, είναι ελαφρύ στην πόλη και κρατά μία ισορροπία βάρους/ απόκρισης σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομο. Έτσι το 2008 γίνεται ένα από τα πιο ικανοποιητικά αυτοκίνητα της κατηγορίας για οδήγηση.

Ο ήχος του κινητήρα (χαρακτηριστικός για τρικύλινδρο μοτέρ) σχεδόν δεν υπάρχει και μόνο το σφύριγμα του ανέμου γύρω από τους μεγάλους καθρέφτες ενοχλεί σε ταχύτητες πάνω από 140 χλμ. Για να το αντιμετωπίσουμε (και να μην διακινδυνεύσουμε κλίση) μειώσαμε ταχύτητα στα 110 και η ησυχία επέστρεψε στην καμπίνα. Μαζί επέστρεψε και η οικονομία και σίγουρα μειώσαμε και τους ρύπους. Η Peugeot δίνει 5,6 και 5,9 λίτρα κατανάλωση για τις μικρές ιπποδυνάμεις και 6,2 λίτρα για τις μεγάλες, ενώ στο diesel οι τιμή είναι στα 4,5 λίτρα και οι εκπομπές CO2 μεταξύ 102 και 109 γρ / χλμ.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας προσφέρει δύναμη ώστε το 0-100 να έρθει σε 8,9 δευτερόλεπτα με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό είναι ένα αμελητέο 0,2 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το οχτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με το οποίο θα έχετε ομαλές ελεγχόμενες από υπολογιστή και πιο ξεκούραστες αλλαγές.

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ – ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Τελικές σκέψεις

Τα μικρά SUV συνεχίζουν να κατακλύζουν την γκάμα των κατασκευαστών ενώ κερδίζουν μερίδια στην αγορά αυτοκινήτου. Όμως το 2008 διαφοροποιείτε. Πριν πείτε βαριεστημένα: «Είναι άλλο ένα μικρό SUV» σας προλαβαίνουμε και σας λέμε πως είναι διαφορετικό. Δεν μοιάζει με «φουσκωμένο» hatchback, προτείνει τεχνολογία και όμορφο εσωτερικό (την δανείζεται από τα 208 και την προσαρμόζει στα SUV), έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και επιπλέον σας δίνει την επιλογή μίας ηλεκτρικής έκδοσης.

Δημοφιλή στο Protothema.gr