Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Δανία τους νέους Audi V6 diesel

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στη Δανία τους νέους Audi V6 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Δανία τους νέους Audi V6 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε από την Κοπεγχάγη ως την αντίπερα όχθη της Σουηδίας για να μάθουμε το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων και να οδηγήσουμε τα πρωτότυπα Audi V6 TDI με το ηλεκτρικό turbo!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Η Audi συμπλήρωσε φέτος 25 χρόνια από τότε που παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο με κινητήρα TDI -ήταν το Audi 100 TDI με ισχύ 120 PS- και το γεγονός αυτό το γιορτάζει ανάλογα με ένα διαφορετικό event με τεχνολογικό προσανατολισμό. Βλέπετε, το ενδιαφέρον μπορεί να μονοπωλείται από τα ηλεκτρικά, αλλά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη. Για την ακρίβεια, έχουν πολλά ακόμη να πουν μια και υπάρχουν πολλά περιθώρια εξέλιξης, όπως μας είπαν οι ειδικοί της Audi στο Μάλμε, αφότου διασχίσαμε την εντυπωσιακή γέφυρα για να περάσουμε στα νότια της Σουηδίας.

Advertisement
Advertisement

Στην ευρύτερη περιοχή οδηγήσαμε διάφορες εκδόσεις, από το ανανεωμένο A7 Sportback 3.0 TDI (από 218 έως 326 PS) έως το «προεδρικό» A8 4.2 TDI (385 PS), με το ενδιαφέρον να είναι στραμμένο στα δύο «πρωτότυπα» A6 TDI και RS5 TDI. Φαινομενικά τα δύο Audi μοιάζουν συνηθισμένα, αλλά κάτω από το καπό τους έχουν από έναν πρωτότυπο V6 κινητήρα TDI, με το σύστημα υπερτροφοδότησης να συμπληρώνεται από ηλεκτρικό συμπιεστή (φανταστείτε κάτι σαν «ηλεκτροκομπρέσορας»), βελτιώνοντας την απόκριση και συμπληρώνοντας τη λειτουργία του όλου συστήματος στις χαμηλές στροφές.

Σε μία συμπαθητική πίστα οδηγήσαμε το A6 TDI με μονό turbo που αποδίδει 326 PS και 66,3 kgm ροπής, καθώς και το ισχυρότερο RS5 με διπλό turbo με 385 PS και 76,5 kgm ροπής. Οπως είπαμε, και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει ένας επιπλέον ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής, ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από ανεξάρτητο δίκτυο 48V και έξτρα μπαταρία λιθίου – ιόντων. Ποιο το αποτέλεσμα; Εντυπωσιακό γέμισμα της ροπής από το ρελαντί και πρακτικά μηδενικό lag με απίστευτα γραμμικό τράβηγμα (ειδικά κατά την εκκίνηση), κάτι που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις, με το RS5 να χρειάζεται λιγότερο από 4 sec για το 0-100! Τα πρώτα μοντέλα παραγωγής με τους καινοτόμους V6 θα κυκλοφορήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά στα επόμενα χρόνια.

Advertisement

Σήμερα, το 40% από τις πωλήσεις της εταιρείας είναι εκδόσεις diesel, ενώ μέχρι το 2030 οι ειδικοί εκτιμούν πως το 40% των αυτοκινήτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα έχει «υβριδοποιηθεί». Μάλιστα οι ειδικοί στο Audi Workshop μας τόνισαν ιδιαίτερα την υβριδοποίηση και πως στα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε όλο και περισσότερα εξαρτήματα των κινητήρων να υποβαστάζονται με ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά μέσα, ενώ από το νέο έτος θα δούμε και υβριδική έκδοση (πιθανότατα του νέου Α6), την 3.0 V6 TDI e-tron με 375 PS και καθαρή ηλεκτροκίνηση για περίπου 50 km. Για να δούμε…