Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 508

Ελλάδα 11:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 508

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot 508

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο 508 προσεγγίζει από εντελώς διαφορετική σκοπιά την κατηγορία των μεσαίων premium σεντάν και του βγαίνει σε καλό…

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στη Νίκαια: Φίλιπ ΜακΝαμάρα
Απόδοση: Ντίνος Παπαγιαννόπουλος

Ενας από τους ορισμούς της… βλακείας είναι να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά περιμένοντας διαφορετικό αποτέλεσμα κάθε φορά. Κάτι που συνέβη με το προηγούμενο Peugeot 508, η εμπορική πορεία του οποίου δεν μπορούμε να πούμε ότι ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού προσπαθούσε να αντιμετωπίσει με λειψά όπλα το γερμανικό κατεστημένο στα μεγάλα σεντάν.

Ωστόσο η διάδοχη κατάσταση είναι όντως μια πολύ διαφορετική περίπτωση. Από τη μια μεριά αποδεικνύεται ένα πολύ εκλεπτυσμένο σε κύλιση αυτοκίνητο, κάτι που οφείλεται στους εξελιγμένους κινητήρες και τα οικολογικά λάστιχά του. Την ίδια στιγμή, όμως, είναι και ένα αυτοκίνητο πιο μικρό σε διαστάσεις, με ελαφρύ και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης που το κάνει ευκολοδήγητο, κοφτερό στις αντιδράσεις του, πολύ διαφορετικό από τις σπορ εκδόσεις των γερμανικών αντίστοιχων σεντάν.

Advertisement
Advertisement

Peugeot-508-2019-1600-02

Τέλος (αλλά όχι τελευταίο σε σπουδαιότητα), είναι η εξωτερική εμφάνιση που συνδυάζει σωστές αναλογίες με φαντασμαγορικές εξωτερικές λεπτομέρειες, αλλά και ο εσωτερικός σχεδιασμός, που υιοθετεί μια τελείως διαφορετική αρχιτεκτονική και ενσωματώνει έναν εντυπωσιακό σε γραφικά ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Από τη θέση του οδηγού του νέου 508 θα διαπιστώσεις αμέσως την έντονη προς τα πίσω κλίση του παρμπρίζ, το οποίο «μπλέκεται» με μια έντονα κεκλιμένη, αλά κουπέ, οροφή. Τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο, όπως και τα αντίστοιχα ενός ακριβού sportscar, κάτι που βοηθά στο να διατηρηθεί χαμηλά και η γραμμή της οροφής. Συνολικά, το 508 κάθεται 6 πόντους πιο χαμηλά από τον προκάτοχό του, ενώ είναι και 8 πόντους πιο κοντό. Κάτι που δεν συνηθίζεται γενικά. Επίσης, έχει κερδίσει κατά τι σε πλάτος και το εμπρός καπό έχει επιμηκυνθεί. Ολα έχουν συνασπιστεί ώστε να σχηματίσουν αναλογίες πιο αρμονικές, πιο σπορ, πιο όμορφες.

Advertisement

PEUGEOT_508_TESTDRIVE3

Η πρώτη έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν με τον μικρό 1.5 πετρελαιοκινητήρα και τη συμβατική ανάρτηση. Ο οποίος κινητήρας μπορεί στην αρχή να φαίνεται λίγο έξω από τον φάκελο λειτουργίας ενός τέτοιου είδους αυτοκινήτου, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι αποδίδει 130 PS, με 30,6 kgm ροπή ήδη από τις 1.750 rpm. Και μην ξεχνάτε, επίσης, ότι το νέο 508 είναι ένα -αναλογικά- ελαφρύ αυτοκίνητο, για την ακρίβεια 70 kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Επομένως, η επιτάχυνση είναι επαρκέστατη, με τον κινητήρα να στροφάρει αγόγγυστα με κάποιες περιστασιακές δονήσεις να περνάνε μέσα από το τιμόνι, αλλά με το συνολικό επίπεδο θορύβου εξαιρετικά χαμηλό.

Advertisement

Η ανάρτηση εδώ, όπως προείπαμε, είναι συμβατική, αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ενεργών αμορτισέρ. Πάντως, ακόμα και η συμβατική ανάρτηση ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και χαρίζει αξιοσημείωτη άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Η απόσβεση γίνεται λίγο πιο νευρική και «κοντή» σε πιο χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, αλλά και πάλι πρέπει να συγκαταλέξουμε το 508 ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας.

Το τιμόνι έχει μια αίσθηση τόσο απόμακρη όσο μακρινός ακούγεται ο θόρυβος από τον δρόμο. Η αίσθηση από την κρεμαγιέρα καθώς στρίβεις απ’ άκρη σ’ άκρη είναι σαν να ανακατεύεις μαρέγκα. Στον αντίποδα, είναι πολύ ευέλικτο μέσα στην πόλη κάτι που ενισχύεται από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, χαρακτηριστικό της αρχιτεκτονικής i-Cockpit.

Peugeot-508-2019_eso

Advertisement

Η ισορροπία ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την άνεση είναι η προσήκουσα. Το 508 δεν γέρνει, κρατάει πεισματικά τη γραμμή που του ορίζεις και, φυσικά, είναι πολύ πιο διασκεδαστικό οδηγικά από τα SUV αδέλφια του.Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ανταποκρίνεται γρήγορα στα κατεβάσματα αλλά συνολικά είναι μάλλον νευρικό, καθώς πολλές φορές ανεβάζει ή κατεβάζει υπερβολικά γρήγορα, ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού.

Γλιστράς στο σωστό σε πλευρική στήριξη κάθισμα του οδηγού, το οποίο κατεβαίνει μέχρι αρκετά χαμηλά, και αντικρίζεις μια νέα εκδοχή του i-Cockpit. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο όμορφο από τα τυπικά κάθετης σχεδίασης ταμπλό. Μπροστά σου υπάρχει ο πίνακας οργάνων που θυμίζει τα ηλεκτρονικά κιάλια του Λουκ Σκαϊγούοκερ και φιλοξενεί πέντε διαφορετικά σετ ενδείξεων. Το αγαπημένο μου είναι αυτό με την πλοήγηση και τον τρισδιάστατο χάρτη και στο πλάι το (ηλεκτρονικά πάντα) στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Η κεντρική οθόνη αφής μπορεί να αναβαθμιστεί μέχρι και στις 10” σε διαγώνιο, ενώ ευπρόσδεκτες είναι οι συντομεύσεις για τον κλιματισμό που βρίσκονται εκατέρωθεν του χάρτη.

Peugeot-508-eso2

Η Peugeot έχει τριμάρει ελαφρώς το μεταξόνιο για να μικρύνει τις διαστάσεις του νέου 508, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μπόλικος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ακόμα κι αν κάθεται ψηλός πίσω από ψηλό. Ο χώρος για το κεφάλι είναι επαρκής αλλά η έντονη κλίση της οροφής δημιουργεί μια ελαφρά κλειστοφοβική αίσθηση. Η πέμπτη πίσω πόρτα αποκαλύπτει έναν μεγάλο, φαρδύ χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 487 lt.

Το νέο 508 αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο φθινόπωρο με τιμές που θα είναι χαμηλότερες από ανταγωνιστές όπως το Audi A5 Sportback ή το Volkswagen Arteon. Θα διαθέτει επίσης και πλούσιο βασικό εξοπλισμό, με πλοήγηση και συστήματα διατήρησης της λωρίδας και αυτόματου φρεναρίσματος. Η έκδοση Allure θα διαθέτει επιπλέον το ψηφιακό κόκπιτ, keyless entry, εντοπισμού τυφλού σημείου και πιο σπορ προφυλακτήρες. Αλλά για την πλήρη οπτική αναβάθμιση πρέπεθ να πάρεις την έκδοση GT Line ή την κορυφαία έκδοση GT. Σε αυτές θα έχεις τα υπέροχα LED φώτα ημέρας, τη φουτουριστική μάσκα και το μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα γύρω από τα παράθυρα και στους εξωτερικούς καθρέφτες.

Συνολικά το 508 είναι όμορφο, εύχρηστο, με σωστή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και εξαίσια πολιτισμένο χαρακτήρα. Επιπλέον, το εσωτερικό του είναι πολύ καλοφτιαγμένο και το ψηφιακό κόκπιτ παραγματικά «τα σπάει». Επομένως δεν θα εκπλαγούμε καθόλου αν στο επόμενο χρονικό διάστημα δούμε να κυκλοφορούν όλο και περισσότερα 508 και πάντως είμαστε βέβαιοι ότι θα κυκλοφορήσουν πολύ περισσότερα από τα προηγούμενης γενιάς.

ΚΕΥ TECH: Η σωστή βάση
Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει η πλατφόρμα EMP2 της PSA, η ίδια που τοποθετείται στα SUV του ομίλου, το 5008 και του DS7. Αυτό σημαίνει μπροστινή κίνηση, ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Με το λανσάρισμα θα διατίθεται με τρεις κινητήρες, έναν τούρμπο βενζίνης 1,6 και δύο ντίζελ με κυβισμό 1,5 και 2,0 lt. Θα συνδυάζονται με το επίσης νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, αν και στην έκδοση με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα θα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.

Peugeot-508-2019_emp

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ CAR:
ΤΟ 508 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΝΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΔΡΟΜΟ ΣΕ ΜΙΑ ΓΕΡΜΑΝΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΗΣΕΙς ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i4, TURBODIESEL, 130 PS @ 3.750 rpm, 30,6 kgm @ 1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 9,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 km/h
ΜΕΣΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ : 3,7 lt/100 km
CO2: 98 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.750/21.859/1.403 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.793 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 487lt
ΒΑΡΟΣ: 1.420 kg
ΤΙΜΗ: Δ.Α

PEUGEOT_508_TESTDRIVE_0618TC120