ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V

Ελλάδα 3:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορεί ήδη το HR-V, ο εκπρόσωπος της Honda στην πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία της αγοράς. Το οδηγήσαμε στην Ελλάδα και με τους δύο διαθέσιμους κινητήρες, τον γνωστό από το Civic 1.6 diesel και έναν νέο βενζίνης, με χωρητικότητα 1.498 cc.

Advertisement
Advertisement

Του Κώστα Μπιτσικώκου

Το HR-V έχει πεντάθυρο αμάξωμα μήκους 4,3 m. και θα βρεθεί αντιμέτωπο με μία σειρά από αξιόλογα αυτοκίνητα, όπως τα Mokka, Juke, 2008 και Captur. Στην Ευρώπη εισάγεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο (στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ υπάρχει και έκδοση 4×4), καθώς η Honda κρίνει ότι στην κατηγορία των αστικών SUV ένα σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από περισσότερα μειονεκτήματα (κατανάλωση, τιμή) από πλεονεκτήματα (οδική συμπεριφορά, εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης).

Εκεί όπου το HR-V δεν έχει ανταγωνισμό, όπως άλλωστε κάθε Honda, είναι στην εκμετάλλευση των χώρων. Τόσο για τους επιβάτες όσο -κυρίως- για τις αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 453 lt, ενώ όταν αναδιπλώνονται τα πίσω καθίσματα δημιουργείται ένας εντελώς επίπεδος χώρος που προσφέρεται έως και για μετακομίσεις. Το εσωτερικό είναι ανάλογο κάθε νέου Honda, με σκούρα πλαστικά στο ταμπλό και μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Connect στην κεντρική κονσόλα (στη βασική έκδοση Comfort είναι 5 ιντσών).

Advertisement
Advertisement

2015 Honda HR-V

Από τους δύο κινητήρες, τις καλύτερες εντυπώσεις αφήνει χωρίς δεύτερη σκέψη ο 1.6 i-DTEC, ένας από τους κορυφαίους diesel αυτή τη στιγμή στα 1.600 cc. Οχι μόνο λόγω της σχεδόν διπλάσιας ροπής του από τον 1.5 i-VTEC (30,6 έναντι 15,8 kgm) αλλά και της πολιτισμένης λειτουργίας του. Ο βενζινοκινητήρας είναι περισσότερο θορυβώδης απ’ όσο περιμέναμε, με αποτέλεσμα να κάνει αισθητή την παρουσία του τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και στις μεσαίες στροφές. Και οι δύο συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο 1.5 βενζίνης διατίθεται και με το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.

Οι διαστάσεις του μικρού SUV τού επιτρέπουν να κινείται ευέλικτα στους στενούς δρόμους των πόλεων. Οταν βγει στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει σβέλτα, με ασφάλεια και οικονομικά, χωρίς στην καμπίνα των επιβατών να εισέρχονται έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι ικανοποιητική, ενώ τις εντυπώσεις κερδίζει ο σαφής επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου. Η απόσταση των 17 cm από το έδαφος επιτρέπει την κίνηση σε χωματόδρομους, όμως η απουσία συστήματος 4×4 βάζει όρια στο… κάτι παραπάνω.

Advertisement

Ο τιμοκατάλογος του HR-V αρχίζει από τα 23.100 ευρώ (21.670 με απόσυρση) για τον συνδυασμό 1.5 βενζίνης – χειροκίνητο κιβώτιο – έκδοση Comfort. Η τιμή δείχνει υψηλή, ακόμη όμως και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού εφοδιάζεται με στοιχεία όπως 16άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματος κλιματισμός, cruise control, hill start assist κ.ά., ενώ στη Honda δεν χρεώνεται το μεταλλικό χρώμα. Η διαφορά στην τιμή για το 1.6 diesel είναι 4.000 ευρώ, ποσό που αξίζει να διαθέσει κανείς προκειμένου να αποκτήσει την πιο ολοκληρωμένη και οικονομική σε κατανάλωση έκδοση του HR-V.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.597 cc (diesel) -1.498 cc (βενζίνη)
Ισχύς (PS/rpm): 130/6.600-120/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 30,6/2.000-15,8/4.600
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Επιτάχυνση 0-100 (km): 10,1-10,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4 lt/km-5,6 lt/km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 104 gr/km-130 gr/km
Βάρος: 1.324 kg-1.241 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.294/2.019*/1.605 mm
Χώρος αποσκευών: 453 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 101,92 ευρώ – 156 ευρώ
Τιμή: από 27.100 ευρώ (25.670 με απόσυρση) – Από 23.100 ευρώ (21.670 με απόσυρση)

*με εξωτερικούς καθρέφτες