Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε: Mitsubishi Outlander PHEV

Ελλάδα 9:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε: Mitsubishi Outlander PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε: Mitsubishi Outlander PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα από τα best-seller plug-in υβριδικά της Ευρώπης, το Mitsubishi Outlander PHEV, ξεκινά για πρώτη φορά τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά και εμείς, το γνωρίζουμε από κοντά σε μια πρώτη επαφή μαζί του πέριξ της Αττικής.

Advertisement
Advertisement

Με το plug-in υβριδικό Outlander η Mitsubishi έχει καταφέρει να αναδειχθεί ως μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες στην εξέλιξη αυτοκινήτων του είδους, αφού η οικολογική αυτή έκδοση του ιαπωνικού SUV ήταν το πρώτο plug-in υβριδικό SUV που διατέθηκε στην Ευρώπη (το 2012), κατακτώντας παράλληλα τον τίτλο του best-seller PHEV μοντέλου στην ήπειρό μας για 3 συνεχείς χρονιές (2015, 2016, 2017).

Πλέον και μετά από μια πρόσφατη ανανέωση, το Outlander PHEV έρχεται πιο ισχυρό, με αναβαθμισμένη εμφάνιση, αλλαγές στο πλαίσιο, την τετρακίνηση και το εσωτερικό, ώστε να συνεχίσει αυτή την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του.

Advertisement
Advertisement

Ειδικά στο πεδίο του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, συναντούμε έναν νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2.4 lt. κύκλου Άτκινσον/Όττο, ο οποίος έχει αυξήσει την ιπποδύναμή του στους 135 ίππους. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, με ισχύ 82 και 95 PS αντίστοιχα.

Παράλληλα, υπάρχει μια ηλεκτρογεννήτρια 80 kW στο εμπρός μέρος, αλλά και μια μεγαλύτερη από πριν (+10%) μπαταρία χωρητικότητας 13.8 kWh. Η μπαταρία φορτίζεται από εξωτερική πηγή ρεύματος απαιτώντας, ανάλογα με την παροχή, μεταξύ 25 λεπτών και 7,5 ωρών για να φορτίσει. Επίσης, μέσω του συστήματος Charge mode, ο οδηγός μπορεί να σταματήσει το αυτοκίνητο και να φορτίσει σε 40 λεπτά την μπαταρία έως το 80% της χωρητικότητάς της, χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης.

Advertisement

Ως προς τη λειτουργία του συστήματος, αυτό και σε ταχύτητες μέχρι και 135 km/h χρησιμοποιεί για την κίνησή του μόνο ηλεκτρισμό από τα δύο μοτέρ. Εφόσον απαιτηθεί τότε μπαίνει σε ισχύ και ο βενζινοκινητήρας για να παρέχει ενέργεια στην μπαταρία. Σε ταχύτητες πάνω από 135 km/h ή όποτε πάλι χρειαστεί, ο βενζινοκινητήρας μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς, μαζί πάντα με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Advertisement

Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση για να σταλεί ενέργεια στην μπαταρία, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το βαθμό εμπλοκής του συστήματος μέσω των paddles στο τιμόνι, τα οποία αντίθετα σε ό,τι έχουμε συνηθίσει δεν προορίζονται για την αλλαγή ταχυτήτων (κιβώτιο ουσιαστικά δεν υπάρχει, αφού οι ηλεκτροκινητήρες φροντίζουν για τη βέλτιστη μεταφορά της ροπής στους τροχούς).

Επίσης, η παρουσία των ηλεκτροκινητήρων στον εμπρός και πίσω άξονα, μαζί βέβαια και με το βενζινοκινητήρα, ορίζει και τη λειτουργία της τετρακίνησης S-AWC, η οποία διαθέτει 4 προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Snow και Lock για κλείδωμα).

Ως προς την απόδοση του συστήματος, συνδυαστικά αυτή φθάνει τους 224 ίππους, με ροπή 338 Nm. Το 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 10.5 sec και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 km/h. Η ηλεκτρική αυτονομία της μπαταρίας φθάνει στα 45 km (κατά WLTP), ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου πάντα κατά WLTP, είναι 2.0 lt./100 km.

Advertisement

Πώς όμως όλα αυτά είναι και στην πράξη; Η πρώτη γεύση που πήραμε από το plug-in υβριδικό Outlander κινούμενοι από το κέντρο της Αθήνας προς το Λαύριο και πίσω, ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα. Κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο προσφέρει άμεση επιτάχυνση και διευκολύνει τον οδηγό στην καθημερινή κίνηση στην πόλη. Παράλληλα, η μη εμπλοκή του βενζινοκίνητου μοτέρ σημαίνει και απουσία θορύβου, η οποία ενισχύεται και από την βελτιωμένη ηχομόνωση του ανανεωμένου μοντέλου. Ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι όταν χρειαστεί και η εμπλοκή του είναι άμεση. Σε πλήρη επιτάχυνση μόνο θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό, παρά την όπως προείπαμε, πολύ καλή ηχομόνωση.

Ως προς τη μέση κατανάλωση, με βάση τη διαδρομή που διανύσαμε αυτή κυμάνθηκε λίγο πιο κάτω από τα 9.0 lt./100 km, αν και πάντα στη διαμόρφωσή της το ρόλο τους παίζουν η διαδρομή που θα επιλεχθεί (π.χ. μέσα στην πόλη λειτουργεί πιο συχνά η ανάκτηση ενέργειας παρέχοντας ηλεκτρισμό και μειώνοντας την κατανάλωση), το πόσο εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας κ.λπ.

Σε ό,τι αφορά στα οδικά του χαρακτηριστικά, το Outlander PHEV δίνει ξεκάθαρα έμφαση στην άνεση των επιβατών του. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια ώστε να μπορεί να διαχειριστεί με σχετική επιτυχία το αυξημένο αναρτώμενο βάρος (συνολικά το βάρος του αυτοκινήτου χωρίς επιβάτες αγγίζει τους 1,9 τόνους) όταν το αυτοκίνητο περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε πιο γρήγορούς ρυθμούς το ιαπωνικό SUV δείχνει ότι δεν εστιάζει στην οδηγική ευχαρίστηση, αφού το τιμόνι έχει μια αρκετά τεχνητή αίσθηση στερούμενο και πληροφόρησης, η θέση οδήγησης δεν είναι η καλύτερη δυνατή (θα θέλαμε το κάθισμα του οδηγού να ρυθμίζεται λίγο πιο κάτω), ενώ και οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι αυξημένες. Βέβαια, τα περιθώρια πρόσφυσης λόγω και της οικολογικής τετρακίνησης παραμένουν υψηλά.

Από εκεί και πέρα, στο πεδίο της πρακτικότητας το Outlander PHEV τα καταφέρνει πολύ καλά, όντας σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ φθάνει σχεδόν στα 463 λίτρα χωρητικότητας, ικανοποιώντας με τη χωρητικότητά του. Όσο για την ποιότητα στο εσωτερικό, αυτή είναι αρκετά καλή, τυπικά ιαπωνική, με υλικά που δεν ενθουσιάζουν όμως έχουν άρτια συναρμογή.

Συνολικά, η πρώτη επαφή μας με το νέο Mitsubishi Outlander PHEV μας έδειξε ότι πρόκειται για ένα μεσαίο SUV που δίνει έμφαση στην άνεση των επιβατών του και στην πρακτικότητα του χαρακτήρα του. Το υβριδικό του σύστημα φροντίζει να μειώσει την κατανάλωση σε σχέση με ένα αποκλειστικά βενζινοκίνητο σύνολο, ενώ προσόν του αυτοκινήτου αποτελούν τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας του.

Όσο για την τιμή του, αυτή έχει οριστεί στα 45.900 ευρώ, με πολύ καλό εξοπλισμό για την πρώτη έκδοση Intense Plus. Η δεύτερη –και πιο πλούσια– έκδοση Intense Plus Navi, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, ηλιοροφή, ενεργό cruise control κ.α., κοστίζει 54.900 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 2.360 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 135 PS/4.500 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 21,5 kgm/4.400 rpm
Ισχύς εμπρός ηλεκτροκινητήρα: 82 PS
Ροπή εμπρός ηλεκτροκινητήρα: 14,0 kgm
Ισχύς πίσω ηλεκτροκινητήρα: 95 PS
Ροπή πίσω ηλεκτροκινητήρα: 19,9 kgm
Συνδυαστική ισχύς: 224 PS
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 2.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή, WLTP)
Εκπομπές CO2: 46 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.880 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.695/1.800/1.710 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 463 lt
Τιμή: 45.900€