Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X5

Ελλάδα 3:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα BMW X5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το σλόγκαν «The boss is back» επέλεξε η BMW για το λανσάρισμα της νέας Χ5 που οδηγήσαμε στις φρεσκοχιονισμένες Αλπεις.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Η X5 ήταν το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των πολυτελών SUV το 1999. Η πρώτη γενιά έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2006, η δεύτερη ολοκληρώνει τώρα τον κύκλο της. Συνολικά η BMW έχει πουλήσει 1,3 εκατομμύρια Χ5 ενώ η σειρά Χ (Χ1, Χ3, Χ5) αποτελεί το 30% των πωλήσεων της εταιρείας.

Η νέα γενιά Χ5 είναι εντυπωσιακά ίδια και ταυτόχρονα διαφορετική από την επερχόμενη. Στη σχεδίασή της ξεχωρίζουν οι τραπεζοειδείς μορφές ενώ είναι προφανώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο εξ ου και η ύπαρξη 7θέσιας διαμόρφωσης.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό κυριαρχούν η απέριττη σχεδίαση, η πολυτέλεια και η εργονομία. Από τις καινοτομίες ξεχωρίσαμε το ολοκληρωμένο πακέτο Connected Drive, με την οθόνη των 10,25 ιντσών να κυριαρχεί στο ταμπλό. Παραθέτουμε χάριν εντυπωσιασμού:  BMW Head-Up Display που ρυθμίζεται καθ’ ύψος με έγχρωμες απεικονίσεις και γραφικά. BMW Night Vision που ανιχνεύει στο σκοτάδι την παρουσία πεζών ή ζώων, Lane Change Warning, Speed Limit Info, BMW Parking Assistant στο οποίο προβάλλεται ολόγραμμα του αυτοκινήτου σε κάτοψη πάνω στον περιβάλλοντα χώρο 360 μοιρών που συντίθεται από 6 κάμερες, Driving Assistant με Lane Departure Warning, Collision Warning, η παρεμβατικότητα του οποίου ρυθμίζεται, Pedestrian Warning με αυτόματο φρενάρισμα, αν χρειαστεί, Active Cruise Control που συνδυάζεται με σύστημα εκκίνησης – ακινητοποίησης του οχήματος, Traffic Jam Assistant με διατήρηση ταχύτητας και γωνίας στροφής του τιμονιού, ολοκληρωμένο πακέτο σύνδεσης στο Διαδίκτυο, Intelligent Emergency Call, Real Time Traffic Information, αναγνώριση φωνής και διαχείριση email, SMS και άλλα.

Εντυπωσιακή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα των αναρτήσεων – πλέον η Χ5 προσφέρεται με τέσσερα διαφορετικά πακέτα: Comfort, Dynamic, Professional που συνδυάζει τα δύο πρώτα και το M Sport. Ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις μας άφησε το σύστημα Dynamic Performance Control, το οποίο μπορεί να κατανείμει τη ροπή όχι μόνο ανάμεσα στους άξονες αλλά και ανάμεσα στους τροχούς, διασφαλίζοντας έτσι τη σταθερότητα του αυτοκινήτου ακόμη και σε συνθήκες ανομοιόμορφης πρόσφυσης.

Για άρχοντες!
Οδηγώντας τη νέα Χ5 με τον πετρελαιοκινητήρα των 3.0 lt, απόδοσης 381 ή 258 PS, αισθάνεσαι πραγματικά άρχοντας. Το αυτοκίνητο κρύβει με μεγάλη επιτυχία τον όγκο και το βάρος του παρέχοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης και μοναδική άνεση – οικονομία όταν επιλέγεις τη χαρτογράφηση Comfort ή ECO PRO χάρη και στην πίσω αερανάρτηση. Αν η διάθεση αλλάξει, υπάρχει Sport και Sport+, όπου τιμόνι, ανάρτηση, κινητήρας και κιβώτιο αλλάζουν ρυθμό, παροτρύνοντάς σε να πας πιο γρήγορα απ’ ό,τι η λογική προστάζει.[nggallery id=3077]

Advertisement

Η Χ5 προσφέρεται αρχικά με V8 βενζινοκινητήρα 4.4 lt, απόδοσης 450 PS, αλλά και ένα hi-tech 3λιτρο 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με τρία turbo, ο οποίος αποδίδει 381 PS και -το κυριότερο- 73 kgm από τις 1.300 rpm. Το όποιο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά συγκεντρώνεται κατά την άποψή μας σε δύο κινητήρες. Καταρχάς στον 6κύλινδρο 3λιτρο πετρελαιοκινητήρα, απόδοσης 258 PS, με ροπή 57.5 kgm στις 1.500 rpm, με μικτή κατανάλωση 6.2 lt/100 km.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά με τον εν λόγω κινητήρα θα αγγίζει τις 70.000 ευρώ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μελλοντική έκδοση με τον δίλιτρο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 218 PS που θα παρουσιαστεί στα τέλη του χρόνου, την οποία και θα δούμε στη χώρα μας το 2014. Αυτή θα συνδυαστεί και με δικίνητο μοντέλο (S) του οποίου οι εκπομπές ρύπων CO2 θα είναι στα 149 gr/km. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με το εξαιρετικό ημιαυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF. Η νέα Χ5 θα αρχίσει να πωλείται στην Ελλάδα πριν από τα τέλη του 2013.

Advertisement

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός (
cc):  2.993, 2.993, 4.395
Ισχύς (PS/rpm): 258/4.000, 381/4.000, 450/5.500
Ροπή (kgm/rpm): 57.5/1.500, 76.1/2.000, 66.3/2.000
Μετάδοση: 4×4
Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec): 6.9, 5.3, 5.0
Τελική ταχύτητα (km/h): 
230, 250, 250
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6.2, 6.7, 10.5
Εκπομπές CO2 (gr/km): 162, 177, 242
Κιβώτιο:
8άρι αυτόματο Steptronic
Βάρος (
kg): 2.070, 2.190, 2.175
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.886/1.938/1.762 mm
Χώρος αποσκευών: 650 -1.870 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 365, 400, 677 ευρώ
Τιμή: Περίπου 70.000 για την 3.0 d των 258 PS

 

Advertisement