Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Συγκριτικά

Συγκρίνουμε: Mini JCW Clubman All4 VS VW Golf GTI Performance

  • Κώστας Τρακουσέλλης

Το καμουφλάζ του δολοφόνου, ο Ιανός ή, αλλιώς, πώς δυνάσαι να ξεγελάσεις γυναίκα και πεθερικά τι πρόκειται για ευρύχωρα μοντέρνα lifestyle μοντέλα με οικογενειακό πρόσημο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 1 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Με αδιαπραγμάτευτη αλλά διαχειρίσιμη υπεροπλία που δίνουν τα μεγάλα μοτέρ, μπόλικο πολιτισμό που επιβάλλουν επιτακτικά το ευρύ κοινό και η γερμανική καταγωγή τους, τόσο το Clubman JCW όσο και το Golf GTI προάγουν εμφατικά τη διαφορετική κουλτούρα με κοινό παρονομαστή. Ποιον άλλο από τις επιδόσεις και τη «στοχευμένη» αθλητική συμπεριφορά, αν φυσικά επιχειρήσεις να την ανακαλύψεις. Και λέμε αν, διότι εδώ φλερτάρουμε με το όριο της υπερβολής από τους εκατοντάδες ίππους μέχρι τον εξοπλισμό και την τιμή απόκτησης.

Ζούμε όμως στην εποχή του «τίποτε δεν είναι αρκετό», οπότε μη σας φαίνεται περίεργο που ένα MINI (τρόπος του λέγειν) υιοθετεί wagon μορφή και διαθέτει πολεμοχαρή διακριτικά (John Cooper Works). Πού να το φανταζόταν άραγε ο sir Αλεκ Ισιγόνης πως εκείνο το πρόχειρο σκίτσο του στη μισοσκισμένη χαρτοπετσέτα, εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ’50, θα είχε μετατραπεί σήμερα σε μια αυτόνομη εταιρεία με γκάμα μοντέλων που όλο και επεκτείνεται και μπόλικο πειραματισμό για τα τμήματα μάρκετινγκ και εξέλιξης. Επιστροφή στο Clubman JCW του σήμερα, με τους κομψά τοποθετημένους όγκους, τις έντονες λεπτομέρειες, κυρίως πίσω, τις δύο μικρές πόρτες στον χώρο αποσκευών, αλλά και τα φουτουριστικά φωτιστικά.

Μην ξεχάσω φυσικά την πανδαισία κρυφού φωτισμού στο εσωτερικό, όπου μπορεί να φανταστεί κανείς. Κάπως έτσι το κύρος αποκτά μορφή. Πάμε απέναντι τώρα, στο Golf. Ή, αλλιώς, στην 911 των μικρομεσαίων hatch, σε ότι αφορά μην παρεξηγηθούμε- την εξελικτική σχεδίαση από γενιά σε γενιά. Λες και τιμά μεμιάς όλους τους προκατόχους του. Σεμνά δυναμικό, αλλά πάντα με τη διακριτικότητα που χαρακτηρίζει ακόμη και το 3κύλινδρο 1.000άρι. Ας πρόκειται για το κορυφαίο GTI Performance. Σε επίπεδο εικόνας, το MINI κερδίζει το στοίχημα με το matcho κοστούμι, τη διχρωμία, τους τροχούς-ποίημα και όλα τα συναφή.

Το Golf, από την άλλη, θα προϊδεάσει τον μυημένο με το χαμηλότερο ύψος του συγκριτικά με τα «αθώα» αδέλφια του, όπως και με το αειθαλές λογότυπο στην ούγια. Δεν αποτελεί πλέον είδηση πως το Clubman είναι ένα κανονικό σε ευρυχωρία αυτοκίνητο (μήκος και μεταξόνιο πήραν την ανιούσα), αφού φιλοξενεί επιτέλους τέσσερις επιβάτες με αξιοπρεπή άνεση, κυρίως για τα πόδια τους. Χαράς ευαγγέλια και στον χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 360 λίτρων.

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ασυνήθιστη πίσω διάταξη με τις δύο πόρτες διευκολύνει τη φόρτωση και τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, χάρη και στο αναδιπλούμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Υπάρχει ακόμη ένας επιπλέον (κρυφός) χώρος για αντικείμενα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Κατά τα λοιπά, εμπρός έχουμε το γνωστό ΜΙΝΙ με την καλή ποιότητα υλικών, την ευφάνταστη σχεδίαση, την ιδιόρρυθμη εργονομία, αλλά και τις ρετρό αναφορές. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, αλλά την κατάσταση σώζουν οι κανονικές εσωτερικές θήκες στις πόρτες. Ο πλουσιότατος εξοπλισμός και η πολυτέλεια δίνουν τον τόνο, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι εδώ θα νιώσεις πιο ξεχωριστός σε σχέση με τη συμβατική καμπίνα του Golf GTI Performance.

Στο τελευταίο, όμως, τα πάντα δείχνουν πιο ορθολογικά και λιγότερο περίπλοκα απ’ ότι στο Clubman. Το σύστημα πολυμέσων Composition Media, τα συστήματα συνδεσιμότητας Apple Car Play και Android Auto, μαζί με την κορυφαία ποιότητα υλικών και τη γερμανική συναρμογή δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολίες. Το Golf ποντάρει σε έναν πιο χρηστικό, καθημερινό χαρακτήρα, ο οποίος δεν υιοθετεί επί τούτου στοιχεία εντυπωσιασμού. Χώροι και ευκολία στη χρήση θεωρούνται δεδομένα, με λάβαρο το 5θυρο αμάξωμα και τον χώρο αποσκευών των 380 λίτρων. Βέβαια, τίποτε από τα παραπάνω δεν έχει βαρύνουσα σημασία σε σχέση με τη δράση που επιφυλάσσουν τα δυο «όπλα» του συγκριτικού μας στον δρόμο. Πριν χασμουρηθείτε ας βάλουμε μπροστά τους κινητήρες… Παρόμοιες ονομαστικές τιμές ισχύος συναντούσες πριν από λίγα χρόνια σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Φυσικοί αυτουργοί δύο δίλιτροι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, με απόδοση 231 PS για το MINI και 245 PS για το Golf GTI Performance.

Σύμμαχός τους, δυο εξαιρετικά αυτόματα κιβώτια (Steptronic με μετατροπέα ροπής και οκτώ σχέσεις για το Clubman, DSG διπλού συμπλέκτη και επτά σχέσεις για το GTI Performance). Όταν έχεις να διαχειριστείς τέτοιες προδιαγραφές, το αποτέλεσμα στις μέρες μας θυμίζει περισσότερο ηλεκτρονικό παιχνίδι παρά ακραιφνώς σπορ τετράτροχο. Το Clubman επιταχύνει ακαριαία, ταξιδεύει με υψηλές μέσες ωριαίες, σε βάζει γενικώς στην πρίζα να βυθίσεις το δεξί πόδι και να ακούσεις τη θυμωμένη στριγκλιά της δίλιτρης τετρακύλινδρης καρδιάς, η οποία σφύζει από γραμμικότητα και τράβηγμα, ενώ παράλληλα δεν διαταράσσει (όπως θα περίμενες) την ομοιογένεια ενός οικογενειακού.

Εδώ, όπως και στο Golf, έχουν γίνει μαθήματα σεμιναριακού επιπέδου, στο πώς εκατοντάδες ίπποι τίθενται σε καθημερινή χρήση χωρίς να τρομάζουν, με απαράμιλλη γραμμικότητα, χωρίς εξάρσεις και δράματα. Ανεβάζεις στροφές ξανά και ξανά θαρρώντας ότι κάτι δεν κάνεις σωστά. Είναι τόσο στρωτή η απόδοση που μόνο οι τριψήφιες ενδείξεις στο ταχύμετρο και κάποια ηχητικά σκασίματα από την εξάτμιση προδίδουν τη μεγάλη ισχύ. Φτάνεις στον κόφτη και στην αυτόματη αλλαγή σχέσης σχεδόν με τη σκέψη και μόνιμη συνοδεία έναν δουλεμένο μπάσο ήχο. Παρά την τετρακίνηση και το μεγαλύτερο συγκριτικά απόβαρο του MINI, σε επίπεδο επιδόσεων είναι πολύ κοντά με τον αντίπαλό του. Το GTI Performance δεν πάει πίσω στον τρόπο που σου προσφέρει ολόκληρο… ιπποστάσιο στο πιάτο. Με σύνεση, προοδευτικότητα και πολιτισμό, στο όριο της παρεξήγησης. Δεν χωρά αμφιβολία ότι το καλύτερο μοτέρ από τα δύο βρίσκεται κάτω από το καπό του VW.

Η δύναμη βρίσκεται παντού και πάντα, ψηλά ακόμη περισσότερο. Εκεί που πιστεύεις ότι θα παραδώσει πνεύμα, το GTI αποδεικνύει την πολύστροφη αρχιτεκτονική του έχοντας ψυχή, χωρίς όμως και πάλι να εξιτάρει. Αρκετές φορές χαζεύεις τον δείκτη του ταχύμετρου, ο οποίος τείνει να κινείται ταχύτερα από τον αντίστοιχο του στροφόμετρου. Πιάνεις τον εαυτό σου να ταξιδεύει σβηστός πίσω από το τιμόνι του με 180 km/h…Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του Clubman JCW έχουν λειάνει την κοφτερή αίσθηση των μικρότερων αδελφών του MINI με το ίδιο λογότυπο, αλλά συνάμα έχουν προσθέσει μια πιο προοδευτική συμπεριφορά μειώνοντας κι άλλο τη νευρικότητα. Το τιμόνι είναι άμεσο, η ανάρτηση ως συνήθως σφιχτή, με μέτρια άνεση αλλά αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης.

Στις ευθείες, το γρήγορο Clubman καταπίνει εύκολα τα χιλιόμετρα χωρίς καν να το πάρεις είδηση. Στις στροφές νιώθεις σιγουριά, με το απόλυτα συγκεντρωμένο μπροστινό τμήμα να υποδεικνύει την τροχιά και τη διαδικασία να εξελίσσεται στη συνέχεια ιδανικά. Εδώ δεν θα συναντήσεις ούτε κλίσεις αμαξώματος, ούτε αχρείαστες κινήσεις, ούτε έλλειψη ενημέρωσης. Ο,τι κι αν κάνεις, πάντως, έχεις βοηθό τα δυνατά φρένα. Με ανεξάντλητη πρόσφυση, ευθυβολία σαν καλοζυγισμένο βέλος, πατά με ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά από το Golf σε καμπές, ανεξαρτήτως μοιρών, με σύμμαχο την τετρακίνηση και το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Πιστός φίλος του οδηγού, το ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης που ψιθυρίζει στον οδηγό ότι είναι OK να ρίξει το Clubman με ορμή σε απανωτές στροφές και να τις αφήσει πίσω σαν να ήταν μια ευ-θεία γραμμή.Στον αντίποδα, το GTI δηλώνει πρώτα φιλικά γρήγορο και μετά σπορ. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά τους. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν γαντζώνεται στην άσφαλτο σε κάθε είδους καμπή ή δεν καταπίνει τα χιλιόμετρα χωρίς να το πάρεις είδηση. Πάντα σου υπενθυμίζει ότι είναι το μόνο αυτοκίνητο σε αυτή την κλάση που δεν θα σου βγάλει τα συκώτια στις ανωμαλίες του δρόμου ή στην προσπάθειά σου να κινηθείς πολύ γρήγορα.

Οταν ακούς τις προδιαγραφές και αναφέρεσαι σε ειδικές εκδόσεις, θέλεις απευθείας να νιώσεις πιο έντονα, να ταρακουνήσεις τις ενδορφίνες, να χαζογελάς εξαιτίας της ακονισμένης συμπεριφοράς.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά και το τιμόνι όσο βαρύ χρειάζεται. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες, ενώ όπου η άσφαλτος είναι γυαλί, έρχεται με ήπια παρεμβατικό τρόπο το μη απενεργοποιούμενο ESP για να σε επαναφέρει στην τάξη. Σαφώς πιο ενδοτικό στην πόλη αλλά και στο απανταχού κακοστρωμένο ανάγλυφο της επικράτειας συγκριτικά με το MINI, θέτει μεμιάς υποψηφιότητα για το πιο άνετο, φιλικό hatch των (σχεδόν) 250 ίππων. Ξεκινώντας ανάποδα την ετυμηγορία, θα σας πούμε πως κανένα από τα δύο δεν μας τρέλανε. Θεωρούμε, δε, υπερβολικά τα χρήματα που απαιτούνται για την αγορά τους (ειδικά το MINI). Χρυσή και άγια η αποτελεσματικότητα, η ομοιογένεια, η πρόθεση για το καθημερινό πηγαινέλα ακόμη και από τη σύντροφο αλλά, βρε αδερφέ, όταν ακούς τις προδιαγραφές και αναφέρεσαι σε ειδικές εκδόσεις, θέλεις απευθείας να νιώσεις πιο έντονα, να ταρακουνήσεις τις ενδορφίνες, να χαζογελάς εξαιτίας της ακονισμένης συμπεριφοράς. Κάτι τέτοιο δυστυχώς δεν συμβαίνει εδώ. Ή εμείς μεγαλώσαμε και νοσταλγούμε τα παλιά ή τα GTI στρογγύλεψαν και μάλιστα σε ανησυχητικό βαθμό. Μάλλον το δεύτερο συμβαίνει. Κάπως έτσι ερμηνεύεται και ο premium χαρακτήρας τους.

Δεν διαφωνούμε ότι πηγαίνουν αέρα με τη γλώσσα των αριθμών, στρίβουν σαν καλοκουρδισμένοι προσομοιωτές, αλλά σε επίπεδο αίσθησης, συμμετοχής και ενθουσιασμού περιμένεις περισσότερα. Στο διά ταύτα, λοιπόν, ποιο από τα δυο επιλέγουμε; Κρατάμε σφιχτά το κλειδί του διαφορετικού σε ύφος και εκκεντρικού σε αισθητική JCW Clubman. Πηγαίνει το κεφάλαιο γρήγορο hatch σε μια νέα ατραπό, διανθίζοντάς το με στυλ, γοητεία, αποτελεσματικότητα, ψαγμένο μηχανολογικό υπόβαθρο αλλά και lifestyle. Κάνει όλα όσα υπόσχεται και το Golf, αλλά σε επίπεδο packaging και, κυρίως, οδηγικής ευχαρίστησης κερδίζει την παρτίδα. Και ας κοστίζει σχεδόν €9.000 περισσότερα, ένα μέρος των οποίων δικαιολογείται, πάντως, από την τε-τρακίνηση και τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό του Clubman. To Golf είναι η πιο ορθολογική επιλογή, αλλά καμιά φορά εδώ στο «CAR» μας κερδίζει το συναίσθημα.

VW Golf GTI Performance Tech:
Κινητήρας: 1.984 cc, i4, Turbo
245 Ps @ 4.700 – 6.200 rPm
37.7 kgm @ 1.600 – 4.300 rPm
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη
DSG 7 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρώς τροχούς
0-100 km/h: 6,2 ”, 248 km/h
Μέση Κατανάλωση: 6,3 lt/100 km
CO2: 150 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.268 x 1.799 x 1.482 mm
Μεταξόνιο: 2.620 mm
Βάρος: 1.400 kg
Tιμή: € 36,600

MINI JCW Clubman ALL4 Tech:
Κινητήρας: 1,998 cc, i4, Turbo
231 Ps @ 5.000 – 6.000 rPm
35.4 kgm @ 1.450 – 4.500 rPm
Κιβώτιο: Αυτόματο Steptronic
8 σχέσεων
Μετάδοση: στους τέσσερις τροχούς
0-100 km/h: 6.3 ”, 238 km/h
Μέση Κατανάλωση: 6.3 lt/100 km
CO2: 178 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.253 x 1.800 x 1.441 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.550 kg
Tιμή: €46.070

Δημοφιλή στο Protothema.gr