Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE: Οδηγούμε στη Γερμανία το ηλεκτρικό Focus

Ελλάδα 17:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE: Οδηγούμε στη Γερμανία το ηλεκτρικό Focus

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE: Οδηγούμε στη Γερμανία το ηλεκτρικό Focus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Ford εισέρχεται στην αγορά των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, όχι με ένα όχημα που εξελίχθηκε για αυτό το σκοπό, αλλά τοποθετώντας στο δημοφιλές Focus ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου. Λίγες ημέρες πριν ανοίξουν οι πύλες της διεθνούς έκθεσης της Φρανκφούρτης, ταξιδέψαμε στη γερμανική πόλη για την πρώτη επαφή με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το Focus Electric βασίζεται στο 5θυρο μοντέλο και κατασκευάζεται ήδη στο εργοστάσιο του Σααρλούι στη Γερμανία. Στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες. Η τιμή πώλησής του στη χώρα μας δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, όμως ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες θα κοστίζει 39.900 ευρώ.

Ο ηλεκτροκινητήρας της Ford είναι ισχυρός (145 PS) και προσφέρει σημαντική ροπή (25,5 kgm). Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, το σημαντικότερο εμπόδιο είναι η περιορισμένη αυτονομία. Στην περίπτωση του Focus Electric ανέρχεται σε 162 km και είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όχι όμως και για κοντινές αποδράσεις ή ένα ταξίδι.

Advertisement
Advertisement

Άλλωστε, τα στελέχη της Ford Ευρώπης με τα οποία συνομιλήσαμε παραδέχτηκαν ότι το ηλεκτρικό Focus θα «γεμίσει» κυρίως εταιρικούς στόλους. Επίσης, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα αλλά στο χώρο αποσκευών, περιορίζοντας τον όγκο στα 237 lt. και άρα τη δυνατότητα μεταφορών μεγάλων αντικειμένων.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο νιώθεις ότι οδηγείς ένα συμβατικό Focus. Παρά το μεγάλο βάρος (φθάνει τα 1.700 kg), το ηλεκτρικό Focus επιταχύνει ικανοποιητικά. Το γεμάτο πληροφόρηση τιμόνι – για το οποίο φημίζεται η Ford – διατηρεί και στο Focus Electric σε μεγάλο βαθμό την αίσθησή του. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται πάντως στα 137 km/h.

Στη Φρανκφούρτη οδηγούμε επίσης τα υβριδικά C-MAX Energi και Mondeo Hybrid. Σύντομα θα επανέλθουμε με τις εντυπώσεις μας τόσο για αυτά όσο και αναλυτικά για το Focus Electric.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ισχύς: 145 PS
Ροπή: 25,5 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Τελική ταχύτητα: 137 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,4 sec
Βάρος: 1.700 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.358/1.823/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 237 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  –
Τιμή: Κάτω από 40.000 ευρώ (εκτίμηση)

Advertisement