Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Σλοβακία: Το Νοέμβριο στην Ελλάδα το Kia cee’d με τον τούρμπο 1.000άρη

Ελλάδα 1:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

LIVE από Σλοβακία: Το Νοέμβριο στην Ελλάδα το Kia cee’d με τον τούρμπο 1.000άρη

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Σλοβακία: Το Νοέμβριο στην Ελλάδα το Kia cee’d με τον τούρμπο 1.000άρη

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βρισκόμαστε στην Ζίλινα της Σλοβακίας για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο turbo 1.000άρη κινητήρα και τον αναβαθμισμένο 1.600άρη ντίζελ της Kia. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΛΟΒΑΚΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (carotog@gmail.com)

Advertisement
Advertisement

Στα βόρεια της Σλοβακίας βρίσκεται το εργοστάσιο της Kia, το πρώτο της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, το οποίο και κατασκευάστηκε το 2006. Σήμερα, εκεί απασχολούνται περίπου 3.800 άτομα και από αυτή την γραμμή παραγωγής βγαίνουν όλα τα cee’d (κουπέ, πεντάθυρο, βάγκον), καθώς και τα Sportage και Venga.

kia ceed slovakia driving (9)

Ωστόσο, ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος κινητήρας T-GDI των 1.000 cc, που με την βοήθεια συστήματος turbo αποδίδει 120 PS και 17,5 kgm ροπής, έρχεται έτοιμος από τη Νότια Κορέα. Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, και από τα πρώτα χιλιόμετρα μείναμε εντυπωσιασμένοι από την στρωτή και γραμμική λειτουργία του μοτέρ.

Advertisement
Advertisement

kia ceed slovakia driving (3)

Πολύ καλή δουλειά έχουν κάνει οι Κορεάτες στο θέμα του περιορισμού των κραδασμών, μιας και θα πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός για να αντιληφθείς κάτι τέτοιο. Περισσότερο, θα έλεγα, προδίδει την τρικύλινδρη διάταξη η χαρακτηριστική χροιά, ενώ από πλευράς επιδόσεων σαφώς και έχουμε να κάνουμε με ένα ικανοποιητικό σύνολο που ανταποκρίνεται πλήρως στο downsizing (0-100 km/h σε 11,1 sec, τελική 190 km/h, CO2 στα 115 g/km στο πεντάθυρο cee’d).

kia ceed slovakia driving (5)

Advertisement

Το ίδιο και ίσως μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η ντίζελ έκδοση στα 1.6 CRDi, η οποία αναβαθμίστηκε και αποδίδει 136 PS και 29,1 kgm (από 128 και 27,0, αντίστοιχα). Συνδυάζεται με το επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και πρόκειται για έναν συνδυασμό που θα είναι διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις αμαξωμάτων cee’d. Τα πρώτα μας σχόλια είναι μόνο θετικά για τον εξαιρετικά ήσυχο και ροπάτο ντίζελ και στην βάγκον έκδοση που δοκιμάσαμε (0-100 σε 10,9 sec, τελική 197 km/h, CO2 στα 109 g/km) μείναμε εντυπωσιασμένοι από την πολύ γρήγορη για DCT αλλαγή των σχέσεων με σβέλτα κατεβάσματα και ομαλές μεταβάσεις (συνδυάζεται και με βολικά paddles στο τιμόνι).

kia ceed slovakia driving (7)

Advertisement

Εδώ να υπενθυμίσουμε πως το Kia cee’d έχει περάσει από ένα μικρής έκτασης facelift (με τις εκδόσεις GT-Line να ξεχωρίζουν από τα ice-cube LED μπροστά στον προφυλακτήρα και να έχουν και πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης), ενώ η έκδοση 1.0 T-GDI αναμένεται στην ελληνική αγορά το Νοέμβριο (η μικρότερη έκδοση με τα 100 PS θα κοστίζει κάτω από 15.000€ με το τρίθυρο αμάξωμα, δεν θα εισαχθεί η ατμοσφαιρική 1.6), με την ντίζελ 1.6 CRDi (η πεντάθυρη δεν θα έχει τέλη κυκλοφορίας) να ακολουθεί ένα μήνα μετά (φυσικά και η επίσης αναβαθμισμένη 1.4 CRDi). Μετά τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις ακολουθεί μία ξενάγηση στο εργοστάσιο και την γραμμή παραγωγής της Kia, για την οποία θα μιλήσουμε αναλυτικά στις επόμενες μέρες…

kia ceed slovakia driving (2)

kia ceed slovakia driving (1)

Advertisement

kia ceed slovakia driving (10)

kia ceed slovakia driving (4)