Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Σλοβακία: Πρώτη επαφή με το νέο Astra

Ελλάδα 10:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Σλοβακία: Πρώτη επαφή με το νέο Astra

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Σλοβακία: Πρώτη επαφή με το νέο Astra

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε αεροπορικώς με προορισμό τη Βιέννη, όπου μας υποδέχθηκε ένας… ανανεωμένος συνοδοιπόρος με τον οποίο καλύψαμε παρέα 200 περίπου χιλιόμετρα, με τελικό προορισμό τη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας: το νέο Opel Astra!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΠΡΑΤΙΣΛΑΒΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (facebook.com/SeitanF1)

To compact μοντέλο που συνεχίζει την ένδοξη παράδοση που είχε ως εφαλτήριο το Kadett το 1936 και φτάνει σήμερα στο νέας γενιάς Astra, συστήθηκε στο ευρύ κοινό στο πλαίσιο της πρόσφατης, 66ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Τυχεροί εμείς, το είχαμε ήδη δει στην Ελλάδα σε μία όμορφη εκδήλωση που είχε πραγματοποιήσει στα μέσα Ιουλίου η ελληνική αντιπροσωπεία της γερμανικής εταιρείας.

Τώρα, ήρθε η ώρα να περάσουμε και πίσω από το τιμόνι για να… γνωριστούμε καλύτερα, με τη διαδρομή που καλύψαμε την πρώτη ημέρα του τεστ, να απλώνεται στα «Μικρά Καρπάθια» και να περιλαμβάνει την όμορφη εξοχή της Σλοβακίας. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον 1400άρη ECOTEC υπέρ-τροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού κινητήρα, απόδοσης 150 ίππων και 23.5 kgm ροπής στις 2000-4000 rpm. Κάτι παραπάνω από αρκετός για να κινήσει το ακόμα και κατά 200 κιλά ελαφρύτερο (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) Astra.

Advertisement
Advertisement

Opel-Astra-2015-e640

Στη χώρα μας βέβαια, βάσει των «ειδικών» οικονομικών συνθηκών, αναμένεται να αποδεχθούν πιο δημοφιλείς επιλογές αυτή με τον 1000άρη βενζίνης των 105 αλόγων, καθώς κι εκείνη του 1600άρη CDTI των 136 ίππων. Θα βρεθούμε πίσω από το τιμόνι τους στη δεύτερη ημέρα του τεστ και έτσι θα έχουμε πλήρη εικόνα για τις βασικές επιλογές της γκάμας.

Από εκεί και πέρα, έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά ανασχεδιασμένο αυτοκίνητο. Με πολύ βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0.285) και σαγηνευτική εικόνα με «νεύρα» και καμπύλες να διακρίνονται απ’ άκρη σ’ άκρη, μειωμένο όπως είπαμε βάρος στο οποίο συντελούν και οι μειωμένες διαστάσεις (4370x2042x1485) αλλά αυξημένο χώρο για τα πόδια στο εσωτερικό. Αυτό που μας τόνισαν οι άνθρωποι της Opel, ήταν πως σχεδιάζοντας τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου «άκουσαν» όσα έλεγαν οι πελάτες τους σε σχετικές έρευνες.

Advertisement

Opel-Astra-2015-int-b640

Ποιοι ήταν λοιπόν οι δύο τομείς αυτοί; Ο πρώτος ήταν η ορατότητα, που στο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς ήταν σημαντικό μειονέκτημα και πλέον έχουν αυξηθεί οι μοίρες του οπτικού πεδίου προς κάθε πλευρά. Ο άλλος αφορούσε το… πήξιμο από κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Ξεχάστε λοιπόν το εσωτερικού του Astra που ξέρατε. Τώρα δεσπόζει μία οθόνη αφής, κομψά τοποθετημένη ώστε να μη διαφέρει από το τάμπλετ σας, που ακριβώς από κάτω έχει τους διακόπτες που την αφορούν. Πιο χαμηλά είναι αυτοί του συστήματος κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας αυτοί των λειτουργιών του οχήματος.

Advertisement

Η ποιότητα υλικών είναι βελτιωμένη, η συναρμογή ικανοποιητικό, οι αλλαγές στο εξάρι κιβώτιο έρχονταν ομαλά και άμεσα ενώ το οπτικό πεδίο του οδηγού αφορά πίνακα οργάνων με νέα, ευανάγνωστα γραφικά που ήταν διαθέσιμα και στα ελληνικά. Δεν μπορούμε να μη σταθούμε στα εργονομικά καθίσματα AGR ενώ οι Γερμανοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση και στον τομέα του infotainment. Το νέο Astra εφοδιάζεται με το σύστημα OnStar που αποτελεί τον εν κινήσει… βοηθό σας μέσω των πολλαπλών λειτουργιών και δυνατοτήτων συνδεσιμότητας και που θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα από το 2016. Παράλληλα συναντάμε τη νέα γενιά του συστήματος Intellilink, ενώ οι φίλοι της τεχνολογίας θα εκτιμήσουν τη συνεργασία με τα Apple CarPlay και Android Auto (δείτε σχετικό video πατώντας εδώ)

Opel-Astra-2015-OnStar-a640

Οι Γερμανοί μας τόνισαν επίσης την προσπάθεια εξοπλισμού του μοντέλου με τεχνολογίες ασφαλείας που συναντάμε σε premium μοντέλα – άλλωστε ίσως θυμάστε πρόσφατο δημοσίευμα με την καμπάνια της Opel όπου ουσιαστικά με το νέο Astra θέλει να… παρενοχλήσει όσους βρίσκονται μία κατηγορία ψηλότερα (δείτε σχετικό video πατώντας εδώ). Τα καταφέρνει, τοποθετώντας σε μοντέλο του Segment C πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας με το σύστημα Opel Eye που αποτελεί το φύλακα-άγγελο σας στο δρόμο (διαβάστε περισσότερα σχετικά, πατώντας εδώ), Side Blind Spot Alert, Advanced Park Assist κ.α. αλλά κυρίως με την τοποθέτηση για πρώτη φορά σε μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας, το έξυπνο σύστημα φωτισμού IntelliLux LED Matrix.

Advertisement

Opel-Astra-2015-matrixLED-a640

Το νέο Astra θα έρθει στη χώρα μας στα τέλη Νοεμβρίου, με τις τιμές των διαθέσιμων εκδόσεων να αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Πάντως στη Γερμανία, εφαλτήριο (για την έκδοση με τον 1400άρη των 100 αλόγων) είναι τα 17.260 ευρώ, ενώ στους diesel, τα 20.260 ευρώ για τον 1.6 CDTI των 95 ίππων.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή, στην έντυπη έκδοση του Car & Speed στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.