Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Vitara

Ελλάδα 23:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Vitara

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Vitara

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα off road μοντέλα των τελευταίων δεκαετιών επιστρέφει στο προσκήνιο, σε μία κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός γίνεται μήνα με το μήνα όλο και πιο έντονος. Το νέο Vitara κυκλοφορεί σε εκδόσεις 4×2 και 4×4, τις οποίες δοκιμάζουμε στο δυτικότερο σημείο της ηπειρωτικής Ευρώπης.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το Vitara πρωτολανσαρίστηκε το 1988, σε μία εποχή όπου οι απαιτήσεις από ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο ήταν εντελώς διαφορετικές. Το σύγχρονο SUV πρέπει να είναι ικανό όχι μόνο στο χώμα αλλά και στην άσφαλτο, να είναι αθόρυβο, άνετο, με πλούσιους χώρους, καλό εξοπλισμό και λογική τιμή. Δύσκολη αποστολή, καθώς αρκετές από τις παραπάνω έννοιες συχνά συγκρούονται.

Το δυνατό όπλο του νέου Suzuki Vitara δεν είναι σαφώς οι εκτός δρόμου δυνατότητές του, καθώς δε συστήνεται ως ένα «σκληροπυρηνικό SUV». Με βάση το μικρό του μήκος (4,17 m) προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 375 lt). Στις εκθέσεις της Suzuki θα βρίσκεται στα τέλη Μαρτίου, αρχικά στην τετρακίνητη έκδοση. Οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται για τον Απρίλιο, ενώ ένα μήνα αργότερα θα ακολουθήσει και το μοντέλο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Οι τιμές αρχίζουν από τα 15.560 ευρώ (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ και δείτε την προσφορά που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία).

Advertisement
Advertisement

Αυτό που προβάλλει η Suzuki είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο: με τον 1.6 diesel των 120 ίππων φθάνει σε μεικτό κύκλο τα 4,2 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 111 g/km. Οδηγώντας το Vitara σε επαρχιακό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο είδαμε τη σχετική ένδειξη να σταματά τα 5,4 lt/100 km, τιμή εξαιρετική υπό πραγματικές συνθήκες. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει μεγάλη ροπή (32,6 kgm), λειτουργεί πολιτισμένα και βρίσκει σύμμαχο το σαφές 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Vitara 4×4 δανείζεται το σύστημα ALLGRIP που γνωρίσαμε στο SX4 S-Cross και το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε Auto, Sport, Snow-Mud και Lock για δύσκολες καταστάσεις. Βρεθήκαμε για σύντομο διάστημα σε μία off road πίστα, όμως ο βαθμός δυσκολίας της ήταν μικρός και δεν μας επέτρεψε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για τα όρια του μικρού SUV.

Το πρόγραμμα της επόμενης μέρας στην Πορτογαλία περιλαμβάνει τη γνωριμία με τις βενζινοκίνητες (με 1.6 απόδοσης 120 PS) και προσθιοκίνητες εκδόσεις του νέου Vitara, οι οποίες έχουν το δικό τους κοινό στην Ελλάδα. Περισσότερα λοιπόν, πολύ σύντομα.