Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε στη Λισσαβώνα το νέο KIA Rio

Ελλάδα 21:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε στη Λισσαβώνα το νέο KIA Rio

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Πορτογαλία: Οδηγούμε στη Λισσαβώνα το νέο KIA Rio

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η τέταρτη γενιά του κορεάτικου μικρού είναι γεγονός, με όραμα να δώσει συνέχεια στην εμπορική επιτυχία των προκατόχων της. Σημειώστε λοιπόν, 450.000 Rio πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2016. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους το τι σημαίνει αυτό, πρόκειται για το 15% των συνολικών πωλήσεων της KIA παρακαλώ… Είπατε τίποτα;

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ στη Λισσαβώνα: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (gt@newsauto.gr)

Γκολ από τα αποδυτήρια αποτελεί η εντελώς νέα και αρκετά επιθετική εμφάνιση του KIA Rio νέας γενιάς. Δεν είναι άλλο ένα μαρκετινίστικο ευφυολόγημα αλλά πραγματικότητα. Εδώ έχουμε ένα από τα πιο σπορτίφ σχήματα στην κατηγορία.

Μεγαλύτερο, φαρδύτερο αλλά και συνειδητά χαμηλότερο πλέον (κατά 5 mm), διατηρεί την αεροδυναμική στο εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας για την κλάση, 0,316. Το μήκος του είναι κατά 15 mm μακρύτερο (4.065), το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 5 mm φτάνοντας τα (1.725) και το μεταξόνιο έπιασε πλέον τα 2.580 mm (10 mm περισσότερα από τον προκάτοχο του).

Advertisement
Advertisement

Kia-Rio-static-tsiro-1200

Κάπως έτσι ερμηνεύονται και οι πιο άνετοι χώροι στην καμπίνα επιβατών, η οποία τώρα είναι πιο προσεγμένη από πριν, με τακτοποιημένη εργονομία και πλούσιο εξοπλισμό σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις. Η αλήθεια είναι πάντως, πως τα περισσότερα πλαστικά εδώ, δείχνουν φθηνότερα από ότι στην πραγματικότητα είναι. Πάμε παρακάτω…

Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το σύστημα infotainment καθώς επίσης και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στο κάτω τμήμα της κονσόλας. Εκτός από αυτά, το νέο KIA έχει γεμίσει από νέα συστήματα τεχνολογίας στο πεδίο της ασφάλειας. Άλλο ένα κερδισμένο στοίχημα για την φίρμα.

Advertisement

Kia-Rio-inter-tsiro-1200

Για πρώτη φορά, το Rio θα φορέσει τον ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο turbo T-GDI 1.000άρη ψυχωμένο βενζινοκινητήρα με απόδοση 100 και 120 ίππους (17,7 kgm ροπής). Μαζί του θα υπάρχουν δύο γνωστά ατμοσφαιρικά σύνολα MPI 1,25 και 1,4 λίτρων, που αποδίδουν 84 και 100 ίππους αντίστοιχα. Στους diesel τώρα, το “παρών” δίνει ο 1.4 CRDi, με 77 ή 90 ίππους, όλοι τους προδιαγραφών Euro 6.

Advertisement

Στο δρόμο, το νέο Rio εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό του, διαγράφοντας μάλιστα εμφατικά το αδιάφορο «οδηγικά» παρελθόν του. Όσο προκατειλημμένος και αν καθίσεις στη θέση του οδηγού, είναι θέμα χρόνου να διαπιστώσεις τη στροφή στη φιλοσοφία και την προτεραιότητα στο σπορτίφ κοινό των supermini.

Κι όμως ναι, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το κατάλληλο βάρος, με την αίσθηση να βάζει γυαλιά σε πολλά ευρωπαϊκά νέας κοπής, η ανάρτηση (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω, αντιστρεπτικές δοκοί παντού) ελέγχει σωστά το αμάξωμα και δεν επιτρέπει σε καμία των περιπτώσεων τάσεις αποσταθεροποίησης.

Kia-Rio-back-tsiro-640

Advertisement

Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ξεκολλήσεις εσκεμμένα την ουρά μέσα στην στροφή αποφορτίζοντας με το γκάζι, θα εισπράξεις την ουδετερότητα. Ισχυρά αποδείχθηκαν και τα φρένα του μικρού KIA. Συνολικά, το στήσιμο και η «γεύση» θυμίζουν καλοστημένο συμπαγές ιαπωνικό, από την καλή εποχή μάλιστα των τελευταίων.

Περισσότερα τον Ιούνιο, όταν το νέο Rio πατήσει στην Ελλάδα. Τόσο η έκδοση με τον 1000άρη T-GDI turbo βενζίνης, όσο και εκείνη με τον 1.4 CRDi πετρελαίου, θα τιμώνται γύρω στις 14.000 ευρώ, εννοείται με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της εταιρίας.