Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Νίκαια: Οδηγούμε το νέο Ford Focus

Ελλάδα 0:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Νίκαια: Οδηγούμε το νέο Ford Focus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Νίκαια: Οδηγούμε το νέο Ford Focus

ΔΟΚΙΜΕΣ

Φθάνοντας στην τέταρτη γενιά του, το Ford Focus γίνεται ακόμα πιο εύστοχα ολοκληρωμένο, πιο ευχάριστο και πιο οδηγοκεντρικό, συστήνοντας στην καρδιά κατηγορίας C ένα ζηλευτό τεχνολογικό υπόβαθρο.Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές κινήσεις της Ford τα τελευταία χρόνια. Η αντικατάσταση του Focus δεν ήταν σίγουρα κάτι εύκολο. Όχι μόνο επειδή μιλάμε για ένα μοντέλο με παγκόσμιο διαβατήριο που αντιπροσωπεύει το Μπλε Οβάλ στην πιο καυτή κατηγορία της αγοράς αλλά και επειδή η τρίτη γενιά παρά την ηλικία της αποτελούσε μέχρι σήμερα μια από τις πιο ολοκληρωμένες και ικανές επιλογές της κατηγορίας C. Η αλλαγή φρουράς λοιπόν θα έπρεπε να φέρνει μαζί της κάτι σημαντικά αναβαθμισμένο οπότε ήταν παραπάνω από επιβεβλημένη η δημιουργία από το μηδέν.

Η νέα τέταρτη γενιά είναι βγαλμένη από λευκό χαρτί, σε κάθε επίπεδο. Νέο πάτωμα, διαφορετική αισθητική προσέγγιση, αναβαθμισμένη χρηστικότητα και μπόλικη φρέσκια τεχνολογία.

Focus_ST-Line_023654harpi640_1

Advertisement
Advertisement

Εν συντομία το νέο Focus, που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, είναι μακρύτερο και πιο φαρδύ αλλά κυρίως πιο ευρύχωρο και λειτουργικό προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η εικόνα του αποτελεί μια εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας της Ford και μπορεί να έχει αποχαιρετίσει την ιδιαιτερότητα, που πάντοτε συνόδευε την αισθητική του Focus, αλλά σίγουρα δεν έχει χάσει την κομψότητα και το δυναμισμό που πλέον προσφέρονται σε ένα πιο εύπεπτο, για το ευρύ κοινό, σύνολο. Το σχεδιαστικό ύφος φέρει μάλιστα αρκετά στοιχεία που είδαμε πρώτα στο Fiesta, όπως για παράδειγμα η αντικατάσταση των κάθετων πίσω φώτων με οριζόντια, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας. Σε κάθε περίπτωση η εικόνα εκτός από φρεσκάδα καταφέρνει να έχει και θετικό αντίκτυπο και σε λειτουργικό επίπεδο όπως για παράδειγμα στην επίτευξη ενός κορυφαίου αεροδυναμικού συντελεστή Cd:0,27 που συμβάλει ουσιαστικά και στην βελτίωση της χαμηλής κατανάλωσης και της οικονομίας. Αντίστοιχα οι σχεδιαστικές επιλογές στο εσωτερικό είναι περισσότερο εστιασμένες στην εργονομία. Σαφής είναι η αλλαγή στην φιλοσοφία της κεντρικής κονσόλας που πλέον στο επάνω μέρος φιλοξενεί την οθόνη του συστήματος πολυμέσων και στο κατώτερο τμήμα τους περισσότερους διακόπτες ελέγχου. Ο πίνακας οργάνων θυμίζει το Fiesta ενώ ενισχυμένη είναι η αίσθηση ποιότητας που προκύπτει από τα υλικά, τον πιο πλούσιο διάκοσμο αλλά και την συνολική κατασκευή. Δεν είναι τυχαίο πως η Ford τολμά να δηλώνει πως πρόκειται για το πιο ποιοτικό μοντέλο που έχει παραχθεί από την ίδια μέχρι σήμερα και αυτό είναι αποτέλεσμα που έχει επιφέρει μεταξύ άλλων η επένδυση 600 εκατομμυρίων ευρώ στο εργοστάσιο παραγωγής στο Saarlouis στη Γερμανία.

FORD_FOCUS_DRIVE_345654harpi640_2

Στα δυνατά χαρτιά του νέου Focus περιλαμβάνεται το σημαντικά ενισχυμένο τεχνολογικό υπόβαθρο που εισάγει αρκετές καινοτομίες για την κατηγορία. Συνολικά αναβαθμισμένο είναι το τεχνολογικό προφίλ του πακέτου Ford Co-Pilot360 το οποίο περιλαμβάνει τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ άλλων λοιπόν το νέο Focus διαθέτει την πιο προηγμένη έκδοση του Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring. To ACC διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και λειτουργεί με ταχύτητες έως 200 km/h την στιγμή που η λειτουργία Stop&Go σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο όταν σταματήσει η ροή και έχει τη δυνατότητα αυτόματης επανεκκίνησης. Η λειτουργία Speed Sign Recognition αναγνωρίζει και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα στα αναγραφόμενα όρια ενώ το Lane-Centering παρακολουθεί τις διαγραμμίσεις του δρόμου και εφαρμόζοντας ροπή στο τιμόνι επιτρέπει στο όχημα να παραμείνει εντός των ορίων της λωρίδας ακόμα και αν υπάρξει έλλειψη σχετικών εντολών από τον οδηγό. Νέο είναι και το σύστημα αυτόματης προσαρμογής του φωτισμού Adaptive Front Lighting System µε Predictive curve light για προληπτικό φωτισµό των στροφών και Sign-based light για φωτισµό ανάλογα µε την οδική σήµανση. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα Ford Pre-Collision Assist με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δικυκλιστών και λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος. Επίσης διαθέσιμο είναι και το σύστημα Blind Spot Information System µε Cross Traffic Alert, που βοηθά και προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται µε όπισθεν από ένα χώρο στάθµευσης για τη διέλευση οχηµάτων, ενώ επικουρικά το Rear wide-view camera, προφέρει ορατότητα 180 µοιρών πίσω από το όχηµα για βελτιωµένη ορατότητα κατά την έξοδο µε όπισθεν. Μέρος της λίστας των συστημάτων υποβοήθησης είναι και το σύστημα Active Park Assist 2 πλήρως αυτοµατοποιηµένων ελιγµών σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθµευσης. Επίσης για πρώτη φορά διατίθεται η τεχνολογία Head Up Display προβολής δεδομένων κίνησης στο παρμπρίζ ενώ σημαντικά ενισχυμένες είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας που προσφέρει το νέο σύστημα πολυμέσων SYNC 3 και το FordPass Connect modem που δίνει τη δυνατότητα μετατροπής του Focus σε WiFi hotspot. Τέλος για πρώτη φορά το Focus έχει τη δυνατότητα εφοδιασμού με ενεργητική ανάρτηση Continuously Controlled Damping (CCD) με σημαντικά οφέλη στην άνεση αλλά και την δυναμική συμπεριφορά.

Advertisement

Focus_ST-Line_023654harpi640_2

Η γκάµα των προσφερόµενων κινητήρων του νέου Focus ξεκινά από μια ανανεωμένη έκδοση του βραβευμένου 1.0 EcoBoost με 100 και 125 ίππους ενώ οι επιλογές στους βενζινοκινητήρες συνεχίζονται πιο πάνω με έναν νέο 1.5 EcoBoost με 150 και 182 ίππους. Αλλάζοντας καύσιμο και περνώντας στο πετρέλαιο οι διαθέσιμοι κινητήρες ξεκινούν με τον 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους και συνεχίζονται με τον 2.0 EcoBlue με 150 ίππους. Σε ότι αφορά την μετάδοση εντός από την κλασική επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων προστίθεται και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων το οποίο ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Advertisement

FORD_FOCUS_DRIVE_345654harpi640_3

Η νέα πλατφόρμα του Focus συνεπάγεται και μια νέα αρχιτεκτονική στην ανάρτηση, η οποία επιλέχθηκε και αναπτύχθηκε με γνώμονα την περαιτέρω ενίσχυση του οδηγοκεντρικού προφίλ που πάντα συνόδευε το Focus αλλά και την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της εικόνας του στο δρόμο. Εμπρός παραμένει η λύση των γονάτων MacPherson ενώ πίσω υπάρχουν επιλογές ανάλογα με τον κινητήρα. Οι εκδόσεις με τον 1.0 EcoBoost και τον 1.5 EcoBlue συνοδεύονται από έναν νέο ημιάκαμπτο άξονα χαμηλού βάρους και αυξημένης ακαμψίας ο οποίος έχει δανειστεί την τεχνολογία ελατηρίων ελεγχόμενης απόσβεσης από το Fiesta ST. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις διαθέτουν μια νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που μεταξύ άλλων διαθέτει νέο υποπλαίσιο και πολυσυνθετικά σινεμπλόκ με διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαµψίας ανάλογα με την κατεύθυνση των φορτίων που δέχονται προς όφελος της ποιότητας κύλισης και του επιπέδου θορύβων, κραδασµών και τριγµών. Θετικό πρόσημο προσφέρουν επίσης αφενός η αύξηση της συνολικής ακαμψίας του πλαισίου κατά 20% και των σημείων έδρασης της ανάρτησης κατά 50% ενώ η δομή του πίσω μέρους έχει μια περαιτέρω αύξηση της πλευρικής ακαμψίας κατά 10% χάρη σε μια τεχνική συναρμολόγησης που αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε στο Focus RS. Τέλος στο νέο Focus προσφέρεται για πρώτη φορά και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων διαμόρφωσης Drive Modes του οδηγικού προφίλ (Eco, Normal και Sport) που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στην υποβοήθηση του τιμονιού καθώς και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου αλλά και της ενεργητικής ανάρτησης (σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν οι επιπλέον λειτουργίες Comfort και Eco Comfort) όταν αυτά υπάρχουν στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Focus_ST-Line_023654harpi640

Advertisement

Στην πράξη το νέο Focus αποδεικνύεται απόλυτα αντάξιο όλων όσων σε προδιαθέτουν οι προδιαγραφές του. Κατ’αρχήν η συνολική αίσθηση που αποπνέει σε κάθε του διάσταση έχει αποκτήσει μια πιο ποιοτική, πιο πολυτελή και συνάμα φρέσκια απόχρωση. Στις εκδόσεις μάλιστα με την καλή πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων μπορούμε να πούμε πως η κύλιση αγγίζει την απόλυτη κορυφή της κατηγορίας προσφέροντας χαρακτηριστικά άνεσης και ποιότητας που θυμίζουν premium προτάσεις μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα χαμογελάσει διαπιστώνοντας πως ο ζωντανός και πολυδιάστατος οδηγικός χαρακτήρας που έκανε το Focus να ξεχωρίζει στην κατηγορία όχι μόνο δεν έχει χαθεί αλλά έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο. Και αυτό είναι κάτι που ισχύει ακόμα και για τις εκδόσεις με τους χαμηλότερους σε ισχύ κινητήρες. Οι διάσημες ορεινές διαδρομές της νότιας Γαλλίας έχουν συνδεθεί με δυναμικά GTI όμως το Focus κάθε άλλο παρά παράταιρο έδειχνε σε αυτές τις συνθήκες. Ωστόσο εκεί που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι στο ακριβέστατο και ευχάριστο ζύγισμα που φανερώνει σε πιο απαιτητικές διαδρομές και μάλιστα υπό πίεση. Την ίδια στιγμή οι ρυθμίσεις της ανάρτησης πετυχαίνουν μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ της ακρίβειας ελέγχου και της άνεσης, με την τελευταία παράμετρο να κολακεύεται ακόμα περισσότερο στις εκδόσεις με την ενεργητική ανάρτηση. Ο μικρότερος 1.000άρης EcoBoost ή ο 1.500άρης Ecoblue που αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο κομμάτι των πωλήσεων έχουν αποδεδειγμένα την ικανότητα να προσφέρουν ένα απόλυτα ικανοποιητικό πακέτο επιδόσεων. Ωστόσο ιδανικό συμπλήρωμα για το σύνολο των δυνατοτήτων του Focus είναι ο δυνατός 1.5 EcoBoost ενώ πολύ καλές εντυπώσεις, με την ταχύτητα και την ακρίβεια της λειτουργίας του, μας άφησε και το νέο αυτόματο κιβώτιο, καθώς και ο σαφώς βελτιωμένος, γρήγορος και σαφής επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου. Θεωρούμε λοιπόν σίγουρο πως η έλευση του νέου Focus θα ταράξει τις ισορροπίες της κατηγορίας και σίγουρα θα θέσει υπό αμφισβήτηση ακόμα και την κυριαρχία του VW Golf.

FORD_FOCUS_DRIVE_345654harpi640_4

Το νέο Focus θα διατίθεται αρχικά στις εκδόσεις, Business, Titanium και ST-Line ενώ αργότερα, μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα έρθουν και οι εκδόσεις Vignale και Active, με την τελευταία να έχει crossover χαρακτηριστικά. Οι τιμές δεν έχουν καθοριστεί ακόμα όμως αναμένεται πως η ελληνική αντιπροσωπία, με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του μοντέλου, θα καταφέρει να διαμορφώσει μια αρκετά ελκυστική τιμολογιακή πολιτική. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος του τρέχοντος μηνός ενώ η η έλευσή του στην Ελλάδα αναμένεται κοντά στα τέλη Αυγούστου.