Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ισλανδία: Οδηγούμε το Discovery Sport!

Ελλάδα 1:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Ισλανδία: Οδηγούμε το Discovery Sport!

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ισλανδία: Οδηγούμε το Discovery Sport!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μια εταιρεία πρέπει να νιώθει εξαιρετικά μεγάλη σιγουριά για το νέο της 4κινητο όχημα ώστε να τολμήσει να οργανώσει παρουσίαση στην αφιλόξενη ενδοχώρα της παγωμένης Ισλανδίας.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΛΑΝΔΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Στη Land Rover ισχυρίζονται πως έφτιαξαν το ικανότερο SUV στον κόσμο. Ο λόγος για το Discovery Sport που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις προηγούμενες μέρες ανάμεσα σε παγετώνες, ηφαίστεια, ρήγματα τεκτονικών πλακών, φιορδ, θερμοπίδακες, παγωμένα ποτάμια και πραγματικά μας εντυπωσίασε.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται ουσιαστικά για τον αντικαταστάτη του Freelander 2 που εξοπλίζεται με δυο κινητήρες, έναν πετρελαίου 2.2lt με απόδοση 190PS ή 150PS (δεν το δοκιμάσαμε) και έναν βενζίνης 2.0lt. 240PS. Αμφότεροι συνδυάζονται με το ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF που πραγματικά θυμίζει CVT στη λειτουργία του. Τόσο ραφιναρισμένο και διακριτικό είναι! Υπάρχει 5θέσια αλλά και 7θέσια διαμόρφωση τόσο σε βενζινοκίνητη όσο και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό πραγματικά μένεις άφωνος(!) από την απέριττη σχεδίαση, την εργονομία και την καλαισθησία. Προσωπικά θεωρούμε το εσωτερικό του Discovery Sport ότι πιο όμορφο/πολυτελές έχουμε δει σε SUV.

Εντυπωσιακό το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αντί για επιλογέα το αυτόματο κιβώτιο έχει περιστροφικό διακόπτη

Κινούμενοι σε παγωμένες επιφάνειες με χειμερινά ελαστικά που έφεραν και μικρά καρφιά μόνο από το διάγραμμα 4κίνησης αντιλαμβανόμαστε τη δουλειά που έκανε το Terrain Response Program που έχει “χαρτογραφηθεί” ειδικά για πορεία σε λάσπη/χιόνι. Το Discovery Sport έχει δυο διαφορετικές εκδόσεις 4κίνησης, μια με μόνιμη εμπλοκή και κεντρικό διαφορικό Haldex και μια με πολύδισκο συμπλέκτη που μετά τα 30km/h απεμπλέκει τον πίσω άξονα σε κανονικές συνθήκες και μόνο όταν χρειαστεί ξαναστέλνει ροπή και πίσω (στο τέλος του 2015 αναμένεται και δικίνητη έκδοση). Όσο κι αν αυτό σας φανεί περίεργο δε γλιστρήσαμε πουθενά δυο μέρες σε πάγους και χιόνια. Όσο δύσκολα και αν ήταν τα περάσματα το Discovery Sport χάρη και στα ηλεκτρονικά του πέρασε από παντού με χαρακτηριστική άνεση, αγέρωχο και ατσαλάκωτο.

Το διάγραμμα 4κίνησης με την έξτρα ανάρτηση με πολύδισκο συμπλέκτη χωρίς κεντρικό διαφορικό Haldex

Advertisement

Ακόμη και μέσα στο ποτάμι, έχει την ικανότητα να περάσει από νερό βάθους 60cm (λόγω ύψους κινητήρα) ενώ διαθέτει και ειδικό σύστημα ανίχνευσης το οποίο σου λέει πόσο βαθύ είναι το νερό μπροστά από το αυτοκίνητο. Βλέπεις μάλιστα στην οθόνη 8 ιντσών του αυτοκινήτου ένα γράφημα που παίρνει πληροφορίες από αισθητήρες στους καθρέπτες και σου δείχνει πόσο μέσα στο νερό είναι το ρύγχος του αυτοκινήτου, που είναι ο πυθμένας και αν μπορείς να περάσεις!

Advertisement

Στα εξτρά υπάρχει και ηλεκτρομαγνητική ανάρτηση που φροντίζει για την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα, η στάνταρ που δοκιμάσαμε πάντως είναι εξαιρετική. Ένα άλλο στοιχείο που εντυπωσιάζει αφορά στην προστασία πεζών με τον αερόσακο να βρίσκεται ανάμεσα στο εμπρός καπό και το παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Στα στοιχεία infotainment υπάρχει δυνατότητα για επιπλέον οθόνες σε όλα τα προσκέφαλα καθισμάτων αλλά και μέχρι 7 θύρες USB αν έχετε επιλέξει 7θέσια διαμόρφωση ώστε κάθε παιδί να έχει το δικό του πρόγραμμα.

Στα θετικά και η συνδεσιμότητα με Smartphone διαμέσου του οποίου μπορείτενα χειριστείτε πολλές εφαρμογές στην οθόνη 8 ιντσών. Επιπλέον μπορείτε να εγκαταστήσετε αυτές που εσείς θέλετε από τις προσφερόμενες από την Land Rover διαμέσου του  εξαιρετικά λειτουργικού Land Rover In Control Apps διαμορφώνοντας το δικό σας προφίλ. Για τις οδηγικές μας εντυπώσεις από την μοναδική εμπειρία του να οδηγούμε στις παγωμένες πεδιάδες και ηφαίστεια της Ισλανδίας μείνετε συντονισμένοι στο NewsAuto.

Advertisement

Στη χώρα των πάγων!
Προφανώς δεν έχεις την ευκαιρία, να βρεθείς κάθε μέρα στην Iceland, δηλαδή τη χώρα των πάγων ή Ισλανδία όπως την αποκαλούμε στη γλώσσα μας. Πρόκειται για ένα ηφαιστιογενές νησί που βρίσκεται στη μέση του Ατλαντικού ανάμεσα στη Βρετανία και τον Καναδά. Φτάνεις εκεί μετά από 3 ώρες πτήση από το Λονδίνο. Εκτείνεται από τον 64ο έως τον 66ο παράλληλο βρίσκεται δηλαδή στις παρυφές του Αρκτικού κύκλου. Το κρύο ξεκινά από τον Οκτώβριο και τελειώνει το Μάιο. Οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας δεν είναι μεγάλες, αυτό οφείλεται στο Ρεύμα του Κόλπου που περνάει κάτω από την Ισλανδία. Τον Ιανουάριο για παράδειγμα η μέση ανώτερη θερμοκρασία είναι 1 βαθμός Κελσίου και η μέση κατώτερη είναι -3 βαθμοί Κελσίου. Εμείς είδαμε από -2 έως -8 βαθμούς Κελσίου. Το μέγεθός της είναι στα 103.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, η Ελλάδα είναι στα 132.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Στην παγωμένη Ισλανδία κατοικούν μόνο 323.000 άνθρωποι.

Μπορεί το ντύσιμό μας να φαντάζει υπερβολικό αλλά πιστέψτε μας ήταν απαραίτητο για τον αέρα και το κρύο

Φυσικά το κρύο αυτό καθαυτό δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο οι πολύ ισχυροί άνεμοι από το Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό που παρασύρουν τα πάντα στο διάβα τους. Είναι χαρακτηριστικό πως στην Ισλανδία δεν υπάρχουν δέντρα, τώρα γίνονται κάποιες προσπάθειες δημιουργίας δασών. Οι ντόπιοι χρειάζονται ζεστά ρούχα εξ ‘ου και η περίφημη τοπική φίρμα “66ο North”. Η κύρια ενεργειακή πηγή τους είναι η γεωθερμική ενέργεια. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης του Discovery Sport στην ενδοχώρα κινηθήκαμε κατά μήκος του αγωγού 27km που φέρνει την ενέργεια στην πρωτεύουσα, το Ρέικιαβικ. Υπάρχουν σωληνώσεις σε βάθος 2km οι οποίες αντλούν το θερμό νερό από τα έγκατα της γης. Αυτό ανεβαίνει μαζί με ατμό στην επιφάνεια. Ο ατμός οδηγείται σε ατμοπαραγωγούς (turbine) για την παραγωγή ρεύματος. Το νερό σε δίκτυο σωληνώσεων και διανέμεται στα σπίτια. Από τη μια λοιπόν οι Ισλανδοί προσπαθούν να επιβιώσουν σ’ ένα κρύο και ιδιαίτερα αφιλόξενο περιβάλλον από την άλλη όμως το ηφαιστιογενές υπέδαφός τους, επιτρέπει να έχουν σχεδόν δωρεάν τη θέρμανση.

Διανύσαμε πάνω από 400km στην ενδοχώρα, περνώντας από παγετώνες, παγωμένες λίμνες, ποτάμια μισοπαγωμένα, αλλά και μεγάλες πεδιάδες. Η Ισλανδία δεν έχει ψηλά βουνά το μεγαλύτερο έχει ύψος 1.3km. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της πανίδας είναι τα τοπικά άλογα τα οποία κυκλοφορούν ελεύθερα ή και εκτρέφονται. Χαρακτηριστικό τους η παχιά γούνα τους. Σε κάθε περίπτωση μένουν έξω στην ύπαιθρο όλο το χειμώνα χωρίς κάποιο κατάλυμα. Οι ντόπιοι τα χρησιμοποιούν σαν υποζύγια αλλά τα τρώνε κιόλας. Μας φάνηκε αδιανόητο ότι τα εν λόγω άλογα επιβιώνουν έξω στη φύση εκτεθειμένα στους ανέμους και στο χιόνι. “Μόνο σανό χρειάζονται όταν παχύ στρώμα χιονιού καλύπτει τα πάντα και δεν μπορούν να σκάψουν με τις οπλές τους για να βρουν χορτάρι” μας ενημερώνουν οι οικοδεσπότες μας. “Μα καλά δεν τα βάζετε σε στάβλο; Μόνο όταν ιππεύσεις ένα άλογο το χειμώνα και αυτό ιδρώσει πρέπει να το σταβλίσεις μετά, γιατί θα παγώσει ο ιδρώτας του έξω και θα πεθάνει. Αλλιώς δεν έχουν ανάγκη μένουν έξω και κινούνται ελάχιστα”. Δυσκολευτήκαμε να συνηθίσουμε στην εικόνα των χιλιάδων αλόγων που κινούνταν ελεύθερα στην Ισλανδική ύπαιθρο σε συνθήκες που ο άνθρωπος νιώθει πόνο μετά από ελάχιστα λεπτά παραμονής.

Δύσκολο να πιστέψεις πως αυτά τα άλογα ζουν ελεύθερα στη φύση, χωρίς κάπου να προστατευτούν από το πολικό ψύχος

Οι θερμοπίδακες (γκέιζερ), οι παγετώνες, το φιόρδ των φαλαινών που την άνοιξη μαζεύει εκατοντάδες κήτη αλλά και το φαράγγι στο οποίο συναντιόνται η τεκτονική πλάκα της Βόρειας Αμερικής με την Ευρασιατική επίσης μας εντυπωσίασαν. Η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως στην αλιεία, τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Ταξιδέψαμε άνετα από και προς το Λονδίνο με την τοπική αεροπορική εταιρεία που χρησιμοποιεί Boeing 757 300 – 700. Υπάρχει και δεύτερη τοπική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους. Οι δρόμοι είναι στρωμένοι με ασφαλτοτάπητα ιδιαίτερης τραχύτητας καθώς υπάρχει πάγος πολλούς μήνες το χρόνο. Κανείς δε χρησιμοποιεί αλυσίδες, όλα τα αυτοκίνητα (σ.σ: στη συντριπτική τους πλειοψηφία θηριώδη 4κίνητα) φορούν χειμερινά ελαστικά με καρφιά. Υπάρχουν δρόμοι όπου απαγορεύονται τα 2κινητα οχήματα. Στους ασφαλτόδρομους ρίχνουν συνέχεια αλάτι.  Υπάρχουν και πάρα πολλοί χωματόδρομοι, στους οποίους ρίχνουν χαλίκι. Το νόμισμά τους είναι η Ιρλανδική κορώνα, και η ισοτιμία είναι 1 ευρώ=146 κορώνες. Η βενζίνη κοστίζει 1.3 ευρώ. Στην τοπική κουζίνα κυριαρχούν μπακαλιάρος, σολομός και το ιδιαίτερα παχύ τοπικό αρνί. Στην κουλτούρα των ντόπιων είναι το μπάνιο σε θερμαινόμενες πισίνες, καθότι η θάλασσα είναι κρύα όλο το χρόνο αλλά και σε ζεστές ηφαιστιογενείς λίμνες όπως η περίφημη Blue Lagoon.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 2.2L SD4 Diesel 190PS 2.0LSi4 240PS
Κινητήρας (c.c.): 2179 1999
Ισχύς(ps/rpm): 190/3.500 240/5800
Ροπή (kgm/rpm): 43.1/1.750 34.7/1750
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 190 200
Επιτάχυνση 0-100(sec): 8,9 8,2
Μεικτή κατανάλωση(lt/100 km): 6,1 8.0
Εκπομπές CO2 (gr/km): 161 191
Βάρος(kg): 1775 (5θέσιο) 1863(7θέσιο) 1775 (5θέσιο) 1863(7θέσιο)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.589/1.890/1.724 mm 4.589/1.890/1.724mm
Χώρος αποσκευών: 829 -981lt 829 -981lt
Τέλη κυκλοφορίας: 363 € 487€
Τιμή: 58.600 (49.700 των 150PS) 62.100