Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Μπρατισλάβα: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type-R!

Ελλάδα 18:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Μπρατισλάβα: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type-R!

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Μπρατισλάβα: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type-R!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βρισκόμαστε λίγο έξω από την πρωτεύουσα της Σλοβακίας οδηγώντας το νέο Type-R με τα 310 άλογα, σε μια πανέμορφη πίστα, και αργότερα στους δρόμους γύρω από αυτή.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΛΟΒΑΚΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (carotog@gmail.com)

Λογικά, η δεύτερη ερώτηση που θα σας έρχεται στο νου, να είναι «πότε έρχεται στην Ελλάδα και πόσο θα κοστίζει;». Η απάντηση είναι αρχές 2016 και προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι επίσημο για την τιμή πώλησης (στην Γερμανία κοστίζει 35.000€, προσθέστε τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας και θα έχετε μία πρώτη εικόνα). Τώρα, η πρώτη ερώτηση είναι και αυτή που χρειάζεται την περισσότερη ανάλυση και χρόνο για να σας μεταφέρουμε αυτό που μας…. έβγαλε το νέο Type-R στην 2η μακρύτερη πίστα της Ευρώπης (στο Slovakia Ring).

marinopoulos slovak ring type r 640

Advertisement
Advertisement

Από κοντά αυτό που εισπράττεις σε πρώτη δόση είναι μία ωμή τεστοστερονούχα πρώτη εντύπωση από την ντοπέ εμφάνιση με την εντελώς αδιάκριτη πίσω αεροτομή και τις τετραπλές μπούκες. Μία εντύπωση που επαληθεύτηκε όταν βρέθηκα πίσω από το κοφτό τιμόνι να με σφίγγει το μπάκετ. Κάτω από το καπό υπάρχει ο πρώτος σύγχρονος VTEC με σύστημα υπερτροφοδότησης. Τετρακύλινδρος, δίλιτρος με 310 άλογα που απλώνονται θαρρείς και το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό.

015 - 2015 CIVIC TYPE R FRONT DYN

Το κόκκινο δεν φτάνει τόσο ψηλά όπως στους άλλους VTEC, αλλά εδώ για πρώτη φορά παντρεύεται με turbo και οι 7.000 rpm είναι ασυνήθιστα ψηλά. Το Civic Type-R επιταχύνει τάχιστα στην πίστα και παρά την μεγάλη ιπποδύναμη στους μπροστινούς τροχούς, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό σε συνδυασμό με την μπροστινή ανάρτηση «διπλού άξονα» (ουσιαστικά ένα τρικ με την γεωμετρία των τροχών και συγκεκριμένα του βασιλικού πείρου) εξαλείφει το «ψάρεμα» του τιμονιού με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ περιορίζει σημαντικά την υποστροφή.

Advertisement

011 - 2015 CIVIC TYPE R REAR DYN

Στην πίστα το Type-R στρίβει όπως έρχεται με το πίσω μέρος βιδωμένο (για να μην απορείτε αν κάνει καλά την δουλειά του ο ημιάκαμπτος άξονας). Στο νέο Type-R υπάρχουν και μερικά τρικ, όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που αντιλαμβάνεσαι τι κάνουν πιέζοντας τον διακόπτη +R, αριστερά του πίνακα οργάνων. Τότε, τα όργανα κοκκινίζουν από το… κακό τους, τα αμορτισέρ σφίγγουν, το γκάζι γίνεται πιο άμεσο και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας λιγότερο δεσμευτικό.

Advertisement

Honda Civic Type-R Photo: James Lipman / jameslipman.com

Το τιμόνι βαραίνει, αλλά όχι ιδιαίτερα. Με αυτό το πρόγραμμα το νέο Type-R αναμένεται να επισφραγίσει και με την βούλα το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου παραγωγής στο Nürburgring (η πρώτη επίδοση είχε γίνει με Type-R προ-παραγωγής). Δεν ξέρουμε αν θα τα καταφέρει, αλλά έως τότε θα σας έχουμε μεταφέρει την πλήρη εικόνα που αποκομίζουμε εδώ στην Μπρατισλάβα, από το νέο Type-R!

Honda Civic Type-R Photo: James Lipman / jameslipman.com

Advertisement

122 - 2015 CIVIC TYPE R REAR 3_4 DYN